toazty Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 me ska kje bare slutta å fly da? Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Ser for meg 300 panikkslagne passasjerer som skal presse seg ut av dørene til et brennende fly med hver sin fallskjerm på ryggen. Det ville vært et helt fantastisk kult blodbad. Katapultseter ville faktisk vært enda mer underholdende. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Jeg foreslår heller at man innfører cyanid-kapsler som sikkerhetsutstyr. Please fasten your seatbelts.Sorry folks, but we're doomed. The crew will now distribute cyanid pills. The use of these are optional. Thank you for flying SAS, Star Alliance. Endret 12. desember 2007 av cyclo Lenke til kommentar
Jan Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Hvorfor ikke ha seksjoner som blir skutt opp som jagerflycockpiter, med fallskjerm? 20 seter per 'kapsel'. Med litt fikling skal det nok kunne gå an å få en kapsel flytedyktig. (jfr. romfart). Ved å skyte de kapslene en og en har man kontroll over spredning og ikke minst mennesker. Er nok ikke en fantastisk økonomisk løsning (mtp seksjonvegger ville tatt seter - framdrift/skjerm + vektfordelingssystem/lodd etc.), men over 6 mrd mennesker.. noen må da finne en slik løsning verdt 3-400 kroner en god investering over atlanteren. Endret 12. desember 2007 av Jan-Erik Lenke til kommentar
hean Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Hvorfor ikke ha seksjoner som blir skutt opp som jagerflycockpiter, med fallskjerm? 20 seter per 'kapsel'. Med litt fikling skal det nok kunne gå an å få en kapsel flytedyktig. (jfr. romfart). Ved å skyte de kapslene en og en har man kontroll over spredning og ikke minst mennesker. Lite gjennomførbart på grunn av kreftene som flyet blir utsatt for når hver kapsel blir skutt opp. En av Newtens lover sier at "kraft = motkraft" Edit: feil formulering Endret 12. desember 2007 av Zatuu Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Syns man heller skulle plassert skytevåpen rettet mot hodene til samtlige passasjerer som skyter de i trynet når flyet styrter. Bedre enn å brenne ihjel. Og for et skue det må være. ULTRA HEADSHOT Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Syns man heller skulle plassert skytevåpen rettet mot hodene til samtlige passasjerer som skyter de i trynet når flyet styrter. Bedre enn å brenne ihjel. Og for et skue det må være. ULTRA HEADSHOT Flyskrekk får i alle fall en helt ny betydning. Endret 12. desember 2007 av Tharos_ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) "Ta med skuddsikker vest og hjelm i tilfelle turbolens." Endret 13. desember 2007 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 turbolens Når man pisser en halvliter på mindre enn tre sekunder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Haha, soet skrivefeil. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 turbolens Når man pisser en halvliter på mindre enn tre sekunder. Haha! :!: Glint Lenke til kommentar
-Eriksen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 turbolens Når man pisser en halvliter på mindre enn tre sekunder. Haha, fin en OT: Har faktisk stilt meg dette spørmålet selv etter og ha sett utallige flystyrter på Discovery, men det hadde vel blitt litt i overkant mye styr og skulle få dyttet 300 passasjerer som aldri har hatt en fallskjerm på ryggen ut i 10.000 meters høyde i 900 km/t. Nei, en får gjøre som meg og holde beina trygt på bakken Holder meg langt unna fly. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Man skal jo vente før man utløser den da. Og flyet kan jo gå ned til 5000 meters høyde (litt tykkere luft enn ved 10k) først (meter, eller var det fot som var det riktige?) Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Og det tror du virkelig går i orden når en panikkslagen passasjer som ALDRI i sitt liv før har hatt på seg en fallskjerm? Måtte nok ha tydd til barometerutløsning, men på grunn av den feilkilden et slikt barometerutløsningssystem hadde representert, så hadde det nok uansett blitt lineutløsning, som igjen hadde gått til h.., da jeg er brennsikker på at de fleste passasjerene ikke hadde husket på å huke seg fast. I Tillegg må vi tenke på det faktum, at en god del av passasjerene hade klart å ta på seg skjermen feil, slik at denne enten hadde feilfunksjonert, eller liknende scenarioer. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Man skal jo vente før man utløser den da. Og flyet kan jo gå ned til 5000 meters høyde (litt tykkere luft enn ved 10k) først (meter, eller var det fot som var det riktige?) Den jevne flypassasjer har neppe kunnskaper om hvordan et fritt fall skal utføres, og vil etter all sannsynlighet være handlingslappet av skrekk, kulde eller o2 mangel slik at han ikke vil være i stand til å løse ut skjermen. I et ukontrollert fall vil skjermen neppe kunne løses ut uten å gjøre skade. Så automatisk utløsning vil heller ikke være et godt alternativ. Dermed står man igjen med automatisk utløsning umiddelbart etter exit, før fallhastigheten rekker å bli for stor og eventuelt spinn blir for kraftig. Og det igjen er problematisk i stor høyde/fart. Det er mange gode grunner til at du ikke seler på deg en fallskjerm når du sjekker inn hos SAS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå