Gå til innhold

Fallskjermer på rutefly

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

1. Lag en skikkelig diger jævel av en fallskjerm, som man fester på taket av flyet. Begynner ting å gå galt? Trekk i snora og hele flyet daler fint rett ned.

Det var faktisk genialt! Dette må være gjennomførbart, eller hva sier dere skeptikere?

Stemmer heller for at hele flyet blir omgitt av ballonger dersom det oppstår problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville tro dette om det noen gang ble gjort ikke ville gått avgåre uten at folk skadet seg eller døde, siden de fleste ikke vet hva man skal gjøre og dermed kunne lett gjøre ting feil. En kunne jo kreve at folk hadde tatt falskjermkurs for å være med på flyturen :p.

Lenke til kommentar

Jeg har løsningen på alle problemene......

Hva med innebygd fallskjerm i setet, hvis det oppstår noe trøbbel ber piloten kun passasjerene om å feste sikkerhetsbeltet. Ergo, INGEN panikk utenom det vanlige vil oppstå.

Piloten gjør hva han kan for at forholdene med hensyn på fart høyde osv blir best mulig før han senker hele gulvet ned på ene siden, baksiden.

Alle seter er festet på skinner og ett automatisk matesystem slipper ut en og en rad med 2 sek. mellomrom.

Skjermen åpnes automatisk.

Lander man i vann, blåses det automatisk en gummibåt opp så passasjeren slipper å bli våt. Vannsensoren henger 2 meter under setet slik at båten blåses opp FØR passasjeren lander.

Selvsagt er det fjærer og gummedempere i setet slik at landingen blir mest mulig komfortabel.

Etter landingen finner man en overlevelsesdress i settet + 3 dagers matrasjon + drikke.

For de som må leve lengere enn dette er det også annet overlevelsesutstyr som for eks. tau, lighter, fiskutstyr, etc.

Edit: Hvert sete inneholder også en egen GPS som gjør det lettere for letemannskap å finne overlevende, det vil si alle.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Pakk med MacGyver og Lars Monsen når du først er igang du Zatuu ;)

Tviler sterkt på at dette ville virket gitt...

Tror nok faktisk det meste kunne ha gått hvis det var penger nok til å utvikle det....

Hadde dette skjedd med Lars Monsen hadde vel smilet kommet frem, uansett hvor i villmarken han hadde landet :!:

Lenke til kommentar

zatuu ... HAHAHAHAHAHAHA........ GENIALT..... gir deg cred. bare for å ha tenkt ut løsningen på problemet... ser på din ide som en jævlig god ide... nice.. nice... MEN.. du mangler en ting.. så er ide'en komplett.. "ole dole og doffen's speider håndbok" ,

jeg lo ganske høyt nå når jeg leste inlegget ditt.. for dette er jo bare genialt.. haha... ser ingen ulemper her altså...!

send en linken til Boing eller noe.. tror de har noe å lære her... :p

Lenke til kommentar
Dotten kan bare fly opp og bære flyet ned.

Problem solved.

Kan desverre ikke fly. Men kan godt redigere flyet trygt ned på bakken.

Skulle gjerne hatt fallskjerm på fly. Ikke kan man ta det med heller, siden det sikkert går over maks størrelse på hva man kan ta med inn, i tillegg til at stroppene vil bli ansett som potensiale drapsvåpen og vil bli nektet.

Lenke til kommentar

Fallskjerm hadde aldri gått på rutefly. For det første trengs det kurs for å bruke dem. Det har ikke vanlige folk. For det andre ville folk bare bli sugd inn i motoren. For det tredje går flyet altfor fort til at det ville vært ansvarlig å hoppe ut uten å bli slengt mot kroppen eller vingene.

For det fjerde ville ingen ane hvor folk detter ned HVIS de skulle vite hvordan de brukte den. For det femte er høyden altfor høy og temperaturen der oppe altfor kald til at mennesker kunne overlevd i mange sekundene.

Og for det sjette ville folk aldri godta å delta på sikkerhetskurs fordi flyet de skal reise med KANSKJE detter ned. Vi vil jo gjerne tro at selskapene har såpass orden på utstyret at slik trening ikke burde være nødvendig. Ville dere SERIØST fly med et selskap som har obligatorisk fallskjermkurs fordi flyene deres detter ned hele tiden?

For det sjuende kan ikke fallskjerm brukes i panikksituasjon, det krever et kaldt og fokusert hode før man hopper ut.

Derfor har de ikke fallskjerm i fly.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
1. Lag en skikkelig diger jævel av en fallskjerm, som man fester på taket av flyet. Begynner ting å gå galt? Trekk i snora og hele flyet daler fint rett ned.

Det var faktisk genialt! Dette må være gjennomførbart, eller hva sier dere skeptikere?

Jeg sier at en så stor fallskjerm ikke vil la seg gjøre og bruke.

Flye vil bli alt før tungt (løsning; mindre pasasjerer før å kompansere før vekten)

Og montere en fallskjerm på en 747 som skal holde vekten av hele flye blir jo veldig vanskelig, og da med tanke på hvordan man skal få feste sterkt nok til og tåle den vekten et fly veier.

Et fly er bygget så lett som muligt. Og det er ikke noe solide punkter som tåler den påkjennelsen av og holde vekten til et 747.

Så da må man gjøre følgende

Montere fallskjerm og da må man bygge om flye før og få plass = mindre plass til pasasjerer/last

Vekten av fallskjermen = last

Forserke hele flye før og tåle vekten av 747 = mindre pasajerer/last

Så det man sitter igjen med er liten plass i et stort fly, som ikke kan ha mye last pga vekten av fallskjermen er før mye.

Og det er jo langt fra lønnsomt. Så det vil ikke la seg gjøre.

På mindre fly er ikke vekten på flye så stort, og dem er solide nok til og tåle den lille vekten av flye så der er det en annen sak.

Lenke til kommentar
zatuu ... HAHAHAHAHAHAHA........ GENIALT..... gir deg cred. bare for å ha tenkt ut løsningen på problemet... ser på din ide som en jævlig god ide... nice.. nice... MEN.. du mangler en ting.. så er ide'en komplett.. "ole dole og doffen's speider håndbok" ,

jeg lo ganske høyt nå når jeg leste inlegget ditt.. for dette er jo bare genialt.. haha... ser ingen ulemper her altså...!

send en linken til Boing eller noe.. tror de har noe å lære her... :p

Joda, min feil..... hakkespettboken må så klart være med :thumbup:

Lenke til kommentar
Et fly er bygget så lett som muligt. Og det er ikke noe solide punkter som tåler den påkjennelsen av og holde vekten til et 747.

hehe - hva er det som holder flyet oppe da, om ikke vingene sitter så solid at det kan holde flyet i luften? ;)

Du må nesten unnskylde tja- fordi han forstår vel ikke at en fallskjerm henger i maaaange tråder og at ett fly er ganske solid!

Likevel tror jeg dessverre ikke det hadde fungert....

Lenke til kommentar

jeg ser lett hvordan reningsvester under sete er mer nødvendig enn fallskjerm, men praktiske fartsproblemet kna jo løses ved at piloten tar flyet opp i stall?, da må alle hoppe ut samtidig da for at det skal funke :p men fortsatt. umulig og hpope ut av siden da vil bakroret treffe deg, håpper du ut fora vingen ville det gått like gæli pluss at motoren kværker deg.. løsning kunne jo vært og hatt eject av hele kabinen :p vingene og lasterom kobles fra flyet med en pssht lyd, og gigantiske fallskjermer passer på at kabinen treffer vannet/land med ikke dødelig fart, senere kunne jo fallskjermene brukes som seil.. ehh gikk litt langt der kasnje :p

edit: leif

Endret av Potetgullmann1
Lenke til kommentar

White hadde samme tankegang da jeg var rundt 9 år.

Hadde et snev a flyskrekk, og tanken på at hvis flyet fikk motorstopp så gikk det rett ned og til helvete.

Jeg kom opp med noen løsninger

Løsning 1: Alle tar på seg fallskjerm der de sitter, flyet åpner deler seg i to (taket løsner) på samme måte som jagerfly. Alle i flyet blir skutt opp i luften og daler elegant ned.

Løsning 2: Flyet har mega store fallskjermer koblet til vingene og flyet. De utløses og flyet daler ned.

Ganske bra til å være så liten og finne opp det.\?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...