Gå til innhold

Fallskjermer på rutefly


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg foreslår heller at man innfører cyanid-kapsler som sikkerhetsutstyr.

 

Please fasten your seatbelts.

Sorry folks, but we're doomed.

The crew will now distribute cyanid pills. The use of these are optional.

Thank you for flying SAS, Star Alliance.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ha seksjoner som blir skutt opp som jagerflycockpiter, med fallskjerm? 20 seter per 'kapsel'. Med litt fikling skal det nok kunne gå an å få en kapsel flytedyktig. (jfr. romfart). Ved å skyte de kapslene en og en har man kontroll over spredning og ikke minst mennesker.

Er nok ikke en fantastisk økonomisk løsning (mtp seksjonvegger ville tatt seter - framdrift/skjerm + vektfordelingssystem/lodd etc.), men over 6 mrd mennesker.. noen må da finne en slik løsning verdt 3-400 kroner en god investering over atlanteren.

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke ha seksjoner som blir skutt opp som jagerflycockpiter, med fallskjerm? 20 seter per 'kapsel'. Med litt fikling skal det nok kunne gå an å få en kapsel flytedyktig. (jfr. romfart). Ved å skyte de kapslene en og en har man kontroll over spredning og ikke minst mennesker.

Lite gjennomførbart på grunn av kreftene som flyet blir utsatt for når hver kapsel blir skutt opp. En av Newtens lover sier at "kraft = motkraft"

 

Edit: feil formulering

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
turbolens

 

Når man pisser en halvliter på mindre enn tre sekunder.

 

Haha, fin en :p

OT: Har faktisk stilt meg dette spørmålet selv etter og ha sett utallige flystyrter på Discovery, men det hadde vel blitt litt i overkant mye styr og skulle få dyttet 300 passasjerer som aldri har hatt en fallskjerm på ryggen ut i 10.000 meters høyde i 900 km/t.

 

Nei, en får gjøre som meg og holde beina trygt på bakken :p Holder meg langt unna fly.

Lenke til kommentar

Og det tror du virkelig går i orden når en panikkslagen passasjer som ALDRI i sitt liv før har hatt på seg en fallskjerm? Måtte nok ha tydd til barometerutløsning, men på grunn av den feilkilden et slikt barometerutløsningssystem hadde representert, så hadde det nok uansett blitt lineutløsning, som igjen hadde gått til h.., da jeg er brennsikker på at de fleste passasjerene ikke hadde husket på å huke seg fast. I Tillegg må vi tenke på det faktum, at en god del av passasjerene hade klart å ta på seg skjermen feil, slik at denne enten hadde feilfunksjonert, eller liknende scenarioer.

Lenke til kommentar
Man skal jo vente før man utløser den da. Og flyet kan jo gå ned til 5000 meters høyde (litt tykkere luft enn ved 10k) først (meter, eller var det fot som var det riktige?)

Den jevne flypassasjer har neppe kunnskaper om hvordan et fritt fall skal utføres, og vil etter all sannsynlighet være handlingslappet av skrekk, kulde eller o2 mangel slik at han ikke vil være i stand til å løse ut skjermen.

 

I et ukontrollert fall vil skjermen neppe kunne løses ut uten å gjøre skade. Så automatisk utløsning vil heller ikke være et godt alternativ.

 

Dermed står man igjen med automatisk utløsning umiddelbart etter exit, før fallhastigheten rekker å bli for stor og eventuelt spinn blir for kraftig. Og det igjen er problematisk i stor høyde/fart.

 

Det er mange gode grunner til at du ikke seler på deg en fallskjerm når du sjekker inn hos SAS.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...