Taakeferd Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 Når du først er inne på Ministry, sjekk ut noen av Al Jourgensens andre prosjekter, som f.eks 1000 Homo DJs, Hypo Luxa og Acid Horse.... Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 Det er så mye! Hvor skal jeg begynne? Kan noen ramse opp band jeg kan begynne med? Jeg har forelsket meg i Chiasm og det er vel Industrial så vidt jeg har forstått. http://www.last.fm/music/Chiasm Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Det er så mye! Hvor skal jeg begynne? Kan noen ramse opp band jeg kan begynne med? Jeg har forelsket meg i Chiasm og det er vel Industrial så vidt jeg har forstått. http://www.last.fm/music/Chiasm Tja. Det kommer vel litt an på hva du er ute etter.. Oldschool industrial, industrirock, electro-industrial, oldschool EBM, aggrotech, futurepop, electro-darkwave etc. er jo forholdsvis forskjellige sjangre, så.. Men du kan jo sjekke ut de som står under "similar artists" på last.fm-profilen til Chiasm, og se om du finner noe du liker der, og deretter komme tilbake hit og spørre etter noe som ligner på det du måtte finne ut at du liker Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Awright, på tide med flere oppdateringer, kanskje? Dawn of Ashes har, noe overraskende, funnet det for godt å skifte sjanger fra aggrotech til black metal(!). Ryktene skal ha det til at bandet ikke tålte å få kritikk fra aggrotech/EBM-fans, og at de derfor heller skifter sjanger. Men om man leser MySpace-bloggen deres, så skinner det åpenlyst igjennom at de gjør deg for penger og for å fremme sin egen karriere. Q: Why are you going Metal, we like the older sound more? A: Unfortunately, The band has always been more into Metal. There is a way bigger market in the Metal scene, than the Industrial scene. The band always looks at what benefits their career and what direction is going to further their career. The Industrial scene isn't doing much for them and the record labels only provide minimum support for their bands. Thousands and thousands of fans contact Dawn of Ashes daily asking about future tours. Well, if there is no financial support than there is no tour. They are tired of making dance music and feel they have way more talent on the table to show their fans. One factor that the band always needs is brutality and Metal has always been more brutal than electronic music. Industrial concerts are tame compared to Metal events. Basically, there is more to offer for Dawn of Ashes with this new direction instead of hoping that the Industrial scene would get bigger. http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseact...logID=428240841 Dette er vel et av de tilfellene der begrepet "sellout" faktisk kommer til sin rett. Jaja. In other news: Faderhead slipper nytt album tiende oktober. Den nye videoen finner du her: Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Æsj, enda mer metal. Jeg blir kvalm av å se på avstemningsresultatet også, tror jeg fjerner avstemningen At metal er mer brutalt enn elektronisk musikk er løgn. Throbbing Gristle og Merzbow eier enhver metalfreak hvilken dag som helst. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Æsj, enda mer metal. Jeg blir kvalm av å se på avstemningsresultatet også, tror jeg fjerner avstemningen At metal er mer brutalt enn elektronisk musikk er løgn. Throbbing Gristle og Merzbow eier enhver metalfreak hvilken dag som helst. Hehe, jeg reagerte i grunn mest på at de virket som furtne småbarn med den "om dere skal kritisere oss, så skifter vi sjanger"-holdningen. Jeg hørte TGs Hamburger Lady igjen her om dagen, og den sangen er seriøst så til de grader creepy at den kan skremme selv den mest hardbarka svartmetaller på flat mark. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Siden ingen andre ser ut til å poste noe i denne tråden (fy på deg, Cun! ), så tar jeg meg den frihet å holde den i live.. Faderhead har sluppet nytt album. Første singel ut var TZDV (video nedenfor). Personlig syntes jeg den minnet om nyere Combichrist.. Og siden jeg liker det herr LaPlegua driver med under CC-navnet, så sier jeg ikke nei takk til lignende musikk. In other news: Heimataerde slipper ny singel, Vater, den fjortende november. Snop for dem som liker det DJ Ash driver med. Psychic TV slipper nytt album i løpet av året. Tittel? Mr Alien Brain vs. The Skinwalkers. Gothminister (også kjent som Agurkminister for de som henger på NGF) slipper nytt album fjortende november (preview-medley er tilgjengelig på MySpazz: http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...endid=41106186). Høres mer lovende ut enn det forrige albumet som i bunn og grunn bare var en dårlig Rammstein-kopi. Kan være verdt å sjekke ut om du liker kommersiell industrirock med sterke ostetendenser (plastflaggermus og tekster om "happiness in darkness"?). Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2008 Veldig bra med oppdateringer og nyheter! Jeg har ikke hørt så mye på industrialmusikk i det siste (med unntak av litt Foetus og Suicide Commando). Er inne i en liten Sparklehorse-periode, shø Lenke til kommentar
Huskarl Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Digger industrial metal. er ikke det det som tyskerne kaller neue deutsche härte? Uansett, takk for lista over bandene! Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Digger industrial metal. er ikke det det som tyskerne kaller neue deutsche härte?Uansett, takk for lista over bandene! Neue Deutsche Härte er den tyske varianten av industrimetall/industrirock, ja Lenke til kommentar
Huskarl Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Digger industrial metal. er ikke det det som tyskerne kaller neue deutsche härte?Uansett, takk for lista over bandene! Neue Deutsche Härte er den tyske varianten av industrimetall/industrirock, ja Men synes den sangen av Faderhead du la ut har litt for mye dunk dunk dunk. Men det var interesang musikk. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Digger industrial metal. er ikke det det som tyskerne kaller neue deutsche härte?Uansett, takk for lista over bandene! Neue Deutsche Härte er den tyske varianten av industrimetall/industrirock, ja Men synes den sangen av Faderhead du la ut har litt for mye dunk dunk dunk. Men det var interesang musikk. Faderhead og lignende er kanskje ikke helt din greie riktig enda da Inntil videre kan du jo eventuelt prøve deg på en del andre europeiske industrimetallband, f.eks. Oomph!, Die Krupps, Pain, Megaherz, Tanzwut og Terminal Choice. Pluss at du har jo en del amerikanske band også, f.eks. Ministry, KMFDM (strengt tatt er de jo tyske, men det er en digresjon), eldre Nine Inch Nails og Rob Zombie. Det siste albumet til Psyclon Nine kan kanskje også være noe for deg, i og med at de trekker inn en del elementer fra black metal i "dunk dunk"-musikken sin Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Veldig bra med oppdateringer og nyheter! Jeg har ikke hørt så mye på industrialmusikk i det siste (med unntak av litt Foetus og Suicide Commando). Er inne i en liten Sparklehorse-periode, shø Jeg har ingen anelse om hva Sparklehorse er, men jeg godkjenner det fordi bandnavnet minner meg om såpebobler og My Little Pony, og alle vet at såpebobler og My Little Pony er barske ting for barske menn Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Det er goodshit rock, skal jeg si deg. Dette har kanskje ikke så mye å gjøre med industrial, men ethvert nytt album fra vår kollektive helt Peter "Sleazy" Christopherson (Throbbing Gristle, Psychic TV, Coil) må jo nevnes. Han har et soloalbum under artistnavnet The Threshold HouseBoys Choir, Form Grows Rampant. Det kom ut i fjor og inneholder interessant eksperimentering med musikk og vokal. Vakkert omslag: Sleazy bor jo i Thailand for tiden. Thailand + Sleazy + Ladyboys = Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 helt ukjent, men hørte på The Threshold HouseBoys Choir - A Time of Happening og det kan likes! Coil er jo utrolig kult, så det er vel ikke så rart at også dette skulle være det Lenke til kommentar
KKake Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Litt bump kanskje, men burde ikke Celldweller være i førsteposten? Er vel ganske industriellt det.. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Litt bump kanskje, men burde ikke Celldweller være i førsteposten? Er vel ganske industriellt det.. Celldweller er vel industrirock/coldwave, så det/han (er ikke Celldweller et enmannsprosjekt?) hører vel hjemme i denne tråden, ja Lenke til kommentar
KKake Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Ja, var det jeg også tenkte. Og btw, Celldweller er et enmannsprosjekt ja Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Får flette han og andre inn når jeg gidder. Mye å vedlikeholde når man skriver diverse guider Lenke til kommentar
KKake Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Ja, det skjønner jeg jo var vel Celldweller som fikk meg til å like industrial, og er vel stort sett bare han, og Zeromancer jeg hører på når det gjelder industrial. Jo, også litt Deadstar Assembly og NIN da. Endret 5. desember 2008 av Kong _Kake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå