Strofe Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Er dette holdbart? http://zelda.magnify.net/item/CY0F9X0KM1HZ9RJ3 Liste med forskere som er uenige med Gore: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_scien..._global_warming Endret 8. desember 2007 av Strofe Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Hvordan vet du at denne dokumentaren er seriøs? Slik jeg oppfatter den hadde den en klar slagside, kun forskere som var skeptiske til en menneskeskapt klimaendring fikk komme til orde. På meg virker det som programskaperne på forhånd hadde bestemt seg for en konklusjon, og deretter lett fram kun forskere som delte samme syn. Slikt virker ikke særlig seriøst på meg. FNs klimapanel består av flere hundre forskere, som slett ikke er enige, men klimapanelrapportene er kompromisser. Dessuten må klimapanelets rapporter godkjennes av deltagerlandene før publisering, så kompromissene tilhører heller de forsiktigste klimavarslene enn de mest ekstreme. Hadde en annen TV-stasjon funnet tak i de forskerne med de mest ekstreme klimavarslene og laget et program om det, så hadde nok både du og jeg blitt mørkredde etterpå. Men heller ikke et sånt program, med motsatt slagside, hadde vært noe mere seriøst. Endret 8. desember 2007 av SeaLion Lenke til kommentar
genstian Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Al Gore's film er jo langt fra seriøs også da. EDIT: Leif Endret 8. desember 2007 av hotstian Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Al Gore's film er jo langt fra seriøs også da. Og? FNs klimapanel konklusjoner ligner faktisk mer på dokumentaren i åpningsinnlegget enn på Al Gores film. Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Er du enig i dette? http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatru...hp?artid=188896 Fattige land bør få lov til å øke utslippene, for det vil de dem et bedre liv. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Faktisk så må vi hindre indistrualisering for å forbedre klimaet i verden Om alle u-land skal ha kull og gas krafterverker, smelteverk osv så vil Co2 nivået øke ikke senkes. Med jeg er heller enig i at fattige skal få det bedre enn at vi skal redusere CO2 utslippene (som forøverig bare utsetter problemet). Jeg ville ifallefall aldri senket min leve standard for noe og da mener jeg at også andre skal ha rett på et bedre liv. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Helst bør de rike landene tilby at fattige land kan få produsere verdens miljøteknologi. Dermed slipper de fattige landene å begå de samme feilene som vi har gjort, og samtidig gjør dette miljøteknologi såpass mye billigere at de rike landene også kan ta i bruk miljøteknologi i stor skala. Slik jeg ser det vil dette føre til en vinn-vinn-vinn-situasjon der både fattige og rike nasjoner og miljøet vinner. Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Er ikke den dokumentaren den berømte "the great global swindle"? I så fall er svaret enkelt; nei det er ikke holdbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå