lunde1987 Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Er det nokon som veit om raid kontrollerane/kontaktane på Asus A7V333 kan brukast til hardiskar som ikkje skal kjøyre raid? Takkar for alle svar. Lenke til kommentar
Laka Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg regner med at den kan det, det fleste har muligheten til det. Det er jo bare å prøve. Kan nesten garantere at det vil virke. Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Hm.. Ikke dumt.. Burde være mulig.. Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Det kan du! Men da må du oppgradere biosen først. Last ned modda A7V333 bios fra Lumberjacker. Du kan etter det koble til 4 IDE enheter i raidportene. Info om oppgraderingen finner du på Lumberjacker sidene http://www.lumberjacker.de/ Lykke til. Rune. Lenke til kommentar
lunde1987 Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Var inne på den sida du gav meg Kina Bill, men ingen av lenkene fungerte... så eg fekk ikkje lasta ned nokon bios.. Nokon andre som veit kor eg kan lasta ned ein modda bios? Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 heg har a7v333 jeg kjører 2x120gb i raid0 og to disker til hver for seg.. alt på raid kontrolleren. trenger ikke patchet BIOS... mister sikkert garanti på kort og med det... Lenke til kommentar
Kina bill Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Ok, dette var interessante greier. Må være noe Asus har fiksa i de siste biosene det da. Slik var det ikke før. Kjører Raid selv og har brukt Lumberjacker biosene i 4 – 5 måneder snart. Om du bruker Luberjacker Raid biosen så oppgraderer du Promise Raid kontrolleren fra Light til full (TX2000), med alle de fordeler det fører med seg. Om du skal få 100% utbytte av dette, må du bl.a. installere FastTrak TX2000 driveren fra Promise. Men... kanskje dette da ikke lenger er nødvendig hvis dette er implementert i Asus sin egen bios? Har ikke sjekka originalbiosene til A7V333 på mange måneder. Fra Lumberjacker siden om de modda biosene: FULLRAID: Contains ROM of PCI-Card with much more functionality than standart Lite-ROM PUREUDMA: Contains UDMA instead of lite-Raid ROM, supports single drives and optical devices UDMA FASTBOOT: Works only for UDMA-use, not RAID. Very fast boot without any scan of drives. Bootdevice should be connected to standart ide-controller Direkte download link: http://www.anycities.com/user/mainboards/a.../asus/asus.html Rune. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå