Baba2 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Heisann! Jeg føler at jeg sitter litt fast i gitarspillings progresjonen min... Som alle andre startet jeg med å lære meg Nothing Else Matters. Den kan jeg nå, men så føler jeg at andre sanger jeg har lyst til å lære blir litt for vanskelige. Jeg får følelsen av å bare gi opp... Så er det noen som har tips til sanger som er litt vanskeligere enn Nothing Else Matters? Jeg spiller på el-gitar, så jeg kan spille mange forskjellige sjangre. Noe annet jeg synes at kan være litt bra, er at sangen ikke han så mange grep hvor man må spille på flere strenger samtidig. Noe alá Nothing Else matters hadde vært digg.. Lenke til kommentar
olek21 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Generelt Jack Johnson er lett og fint. Det går for det meste i barregrep og minimalt med fingerspill som de fleste burde få til. Hvis ikke så er det jo "mama said" av Metallica som er kjempelett, kjempefin å synge til. Wish you were here av pink floyd Under the Bridge av RHCP Scar tissue av RHCP By the way av RHCP Hm.... for fingerspill trening så er jo "House of the rising sun" en klassiker.. de jeg kommer på, på sparket nå. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 echoes av pink floyd er digg å spele på gitar, kanskje ein litt stor utfordring. eller a whiter shade of pale av procol harum. speles egentlig på orgel, men er vell så fett på gitar (ellers er det faktisk eit bakgrunns fingerspel i sangen, men det blir litt kjedeligare å spele). du finner guitar pro eller vanelige tablaturer på www.911tabs.com skal prøve å komme på noken sanger med kult finger spel, kom ikkje på noken i farten Lenke til kommentar
edge Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Led Zeppelin - Stairway To Heaven er vel standard. Selv liker jeg Sweet Child O' Mine. Vanskelig til å begynne med, men så utrolig tilfredsstillende å få den til etterhvert! Lenke til kommentar
Sondrey Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Siden du spiller Metallica..så kan du jo prøve deg på Welcome Home (Sanitarium), One, The Unforgiven eller Fade To Black. Litt på samme nivå som Nothing Else Matters egentlig Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Tusen takk for alle svar. Har lastet ned Guitar Pro taben til Welcome Home (Sanitarium). Utrolig digg låt, ganske grei vansjelighets grad. Den er ikke altfor vanskelig, men heller ikke så altfor lett. Så jeg tror jeg skal øve å spille på denne sangen de neste ukene! Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Støtter forslagene om Pink Floyd - Wish you Were Here og Led Zeppelin - Stairway to Heaven I hvert fall Wish you Were Here er en veldig fin sang og lære. Den er lett i starten, men du kan alltid perfeksjonere deg på den, lære soloene. Det er rett og slett en sang du kan gjøre ganske mye ut av, enten du er nybegynner eller viderekommen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå