aXept Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hei, Ser at tempen på skjermkortet mitt (GT7800 256 PCI-Ex) ligger på 71 grader når jeg sitter i Windows. Spillte et spill i sted og da gikk det 10 min så slo skjermen seg av... Er det tempen som var grunnen? Alt var "OK" etter restart. Hva skal tempen egentlig være? hva kan jeg gjøre får å få den ned? Har aldri hatt et problem med dette før... Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Det er trolig pga temperaturen, ja. 70c er vanlig under hard spilling! Det du kan gjøre er å fjerne støv fra skjermkortet... dette må du selvfølgelig gjøre ved å åpne kabinettet først Lenke til kommentar
aXept Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Det er trolig pga temperaturen, ja. 70c er vanlig under hard spilling!Det du kan gjøre er å fjerne støv fra skjermkortet... dette må du selvfølgelig gjøre ved å åpne kabinettet først Har fjerna støv fra hele PC-en nå... Tempen er nå 55-60 på skjermkortet i Windows. Bedre? Andre temp er; HK (System): 30 CPU: 40-45.... (Vifteløs kjøling) Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Mye bedre, denne temperaturen høres normal ut Lenke til kommentar
aXept Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Mye bedre, denne temperaturen høres normal ut Tok ikke så lang tid før tempen øker... Nå har PC-en stått uten å være i bruk en stund og tempen er nå 64 grader.. Ser at vifta (?) er på 675 RPM (nForce) normal ? Ser dette i nTune... Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Mye bedre, denne temperaturen høres normal ut Tok ikke så lang tid før tempen øker... Nå har PC-en stått uten å være i bruk en stund og tempen er nå 64 grader.. Ser at vifta (?) er på 675 RPM (nForce) normal ? Ser dette i nTune... Syns egentlig ikke 64 grader er så fryktelig høyt, skjermkortet burde takle det Endret 10. desember 2007 av Krissern_ Lenke til kommentar
aXept Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Mye bedre, denne temperaturen høres normal ut Tok ikke så lang tid før tempen øker... Nå har PC-en stått uten å være i bruk en stund og tempen er nå 64 grader.. Ser at vifta (?) er på 675 RPM (nForce) normal ? Ser dette i nTune... Syns egentlig ikke 64 grader er så fryktelig høyt, skjermkortet burde takle det OK, da satser jeg på det Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå