Iverfar Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Jeg lurer litt på fremtiden min, jeg er nå 17 år gammel, går på skole i USA det året her, men hadde ok karakterer i 1. året VGS, en svak femmer, skal nevnes at jeg kunne ha fått bedre karakterer i mange fag, men jeg var ikke akuratt den som leste mest. Mine beste fag er Realfag og samfunnsfag, fagene som trakk meg end var språkfag. (Fransk og Norsk). Jeg er ellers glad i Historie, dyr, mennesker, sport, penger. En del altså. jeg lurer egentlig på hva slags utdanning som kan passe seg for meg, jeg vet selfølgelig at ingen kan svare på spørsmålet bedre enn meg, men har ikke noe imot tips. Viktige ting er Lønn, hvor lett det er å få arbeid, utdannningstid- og muligheter, arbeidsmiljø generelt etc. Setter pris på svar og hjelp - Iver Endret 8. desember 2007 av Iver.th Lenke til kommentar
kesse Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Ingeniør. Kort utdanning (3år), god lønn, skriker etter folk, variert arbeid og mange muligheter! Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Ingeniør er jo en ting som frister. Hvor kan man studere dette, hva slags fag må man ha fra VGS får å komme inn på linja, trenger man høyt snitt?=) Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Du må ha 3mx og 2fy (ikke sikker på hva det heter etter kunnskapsløftet) spørs hvilken skole og hvilken ingeniør linje du søker på, men du bør nok prøve å få med deg gode karakterer ihvertfall i realfagene fra vgs her kan du se karakterkrav: www.samordnaopptak.no Er mange skoler som tilbyr dette, bla NTNU, men spørs hva slags ingeniør du vil bli Finnes mange typer: el, bygg, maskin, petroleum osv. Er stor mangel på ingeniører så anbefales å bli det, bare jobb bra med realfagene du så går nok det bra Lenke til kommentar
Hagevikjen Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Etter kunskapsløftet er 3mx kalt R2 mens 2FY heter det samme. Viss du vil se hva de forskjellige yrkene innebærer kan du se på denne siden: http://www.jobbfeber.no/ Jeg lurer også veldig på hva jeg skal bli. Har tenkt en del på mariningeniør, men vet ikke helt hvor vanskelig denne utdanningen er. Går andre året på videregående og ligger på karakteren 4-5 i de fleste fag. Er det noen tar denne utdanningen og kan fortelle litt om vanskelighetsgrad osv? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 2FY heter Fysikk 1. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. januar 2008 Del Skrevet 11. januar 2008 Bachelor i geografi ved NTNU (og etterhvert master) hvor du kan spesialiserer deg i geografiske informasjonssystemer (GIS). Da får du en utdanning hvor du kan jobbe med så utrolig mye rart, samt med en mastergrad og emner i GIS kan man få seg overingeniørstillinger. Lenke til kommentar
Xabi-Alonso Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Ingeniør. Kort utdanning (3år), god lønn, skriker etter folk, variert arbeid og mange muligheter! Definisjon på god lønn? Spør ikke for å være vrang, men fordi jeg lurer veldig selv på hva jeg skal velge mtp lønn osv osv. Lenke til kommentar
Iverfar Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Tenker veldig mye på Jussutdanning.. Uff, er usikker for tiden=/ Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Uff, er usikker for tiden=/ velkommen i klubben, har slitt med det samme de siste 3-4 årene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå