Hrundi V. Bakshi Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg har alltid likt WWII shooters... MEN, jeg begynner og bli litt lei av å spille de allierte hele tiden (som mange andre her nevner). Kanskje derfor jeg så og si alltid har spilt axis i DoD og DoD:S Har vel ingen stor tro på at CoD 5 kommer til PC, siden det er Treyarch som lager det, og da blir det uansett uaktuelt for meg. FPS er best på PC IMO! Skulle det mot formodning komme til PC, og være fra WWII - så vil jeg også gjerne spille det fra "bad guys" siden. Ikke nødvendigvis bare tyskere...hva med å spille russer i vinterkrigen mot Finland? Japaner i noe a'la settingen i Thin Red Line? Mange muligheter hvis de bare tør!! Vietnamkrigen er tildels også oppbrukt i spill, men kunne blitt bra hvis det ble lagd ordentlig. Hva med å spille franskmenn i i tiden før den "mest kjente" Vietnamkrigen? Liker jungelkrigføring. Koreakrigen er nesten ikke brukt i noe spill (i FPS genren er det vel ikke laget ett eneste ett?), så det kunne ha vært forfriskende. Eneste problemet er at, i motsetning til WWII og Vietnam, så vet den vanlige mannen i gata så og si ingenting om Koreakrigen. Hva med en setting fra Falklandskrigen? Jeg venter på ArmA II og OFP 2 jeg...så får vi se hva CoD serien klarer fremover (likte forøvrig CoD4 godt, bare så det er sagt). Lenke til kommentar
RIP Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg synes WW2 er den optimale krigen å bruke i et FPS spill, man har alle klasser av våpen. Man har boltaction, som treffer bra men skyter seint, man har maskinpistoler, angrepsrifler og maskingevær. Alt man kunne tenke seg - og man slipper flashbangs, skuddsikre vester, laser sikter og annet moderne tull. Lenke til kommentar
Liquidant Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jøss, så mye negativitet som er ute og går da. Jeg har full forståelse for at folk er lei WWII-konseptet, men hvis du får se en historie gjennom øynene til en Tysker i stedet for en najsonalistisk Amerikansk krigshelt tror jeg det kan bli veldig realistisk og nært. De har mye muligheter, de må bare ikke falle i fella og lage det fryktelig Amerikansk. Det kan også slå feil ut hvis de skal lage et kvasiemosjonelt epos hvor vi følger en snill Tysker i sin kamp mot sitt eget regime, men faller mot kynisme og imperalisme. Spillselskapene har masse å ta tak i, men de må gjøre det ordentlig og intelligent. Det er mye ved holdningene i COD4 jeg stiller meg høyst kritisk til. Greit nok at de har tatt steget videre til samfunnsaktuell moderne krigføring, men holdningen til fenomenet terrorisme er veldig Amerikansk og lite nyansert. Dette er jeg som kjent ikke veldig fan av. Det virker ikke som Infinity Ward har tatt høyde for å skrive historien med et kritisk blikk på sitt eget land sin krigføring, men heller som en hyllest til seg selv, og brukt alle kyniske metoder for å fremstille mange muslimske og Russiske grupper som de verste menneskene i verden. Terrorisme er et drastisk fenomen folkegrupper bruker for å få fokus på sin sak. USA svarer konstruktivt nok igjen med vold. Skjerpings, Infinity Ward, holdningsmessig er dette svært dårlig og lite reflektert. Lenke til kommentar
paulie154 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Ville likt Vietnam-krigen jeg :-) Lenke til kommentar
Vice Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Det er mye ved holdningene i COD4 jeg stiller meg høyst kritisk til. Greit nok at de har tatt steget videre til samfunnsaktuell moderne krigføring, men holdningen til fenomenet terrorisme er veldig Amerikansk og lite nyansert. Dette er jeg som kjent ikke veldig fan av. Det virker ikke som Infinity Ward har tatt høyde for å skrive historien med et kritisk blikk på sitt eget land sin krigføring, men heller som en hyllest til seg selv, og brukt alle kyniske metoder for å fremstille mange muslimske og Russiske grupper som de verste menneskene i verden. Terrorisme er et drastisk fenomen folkegrupper bruker for å få fokus på sin sak. USA svarer konstruktivt nok igjen med vold. Skjerpings, Infinity Ward, holdningsmessig er dette svært dårlig og lite reflektert. På hvilken måten mener du egentlig at fremstillingen av moderne terrorisme fremstiller "muslimer og russere som de verste menneskene i verden" i motsetning til den ensidige fremstillingen vi alltid får slengt fram av tyskere i alle WW2 spill?? Edit: Og det finnes jo bare i denne tråden så mange uendelig mye bedre forslag enn å sitte fast i WW2 gjørma: Hvem her hadde ikke elsket og hatt en skikkelig historie om feks. argentineren som rykker ut for å angripe engelskmennene?? Det må jo ligge uendelig mye bra potensiale bare der!?? (Ok, jeg skjønner at historien fra Argentina sin side vil bli uaktuelt, men selv fra England sin side ville vært enormt mye bedre enn WW2 suppa!) Endret 9. desember 2007 av Vice Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Kommer aldri til å skje at vi får spille som tyskere i et seriøst FPS. Kommer til å være så mange debatter at jeg får ikke sagt det engang. På toppen av alt er det jo umoralsk som fy. Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 gleda meg sånn til et future cod spill, jaja.. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jøss, så mye negativitet som er ute og går da. Jeg har full forståelse for at folk er lei WWII-konseptet, men hvis du får se en historie gjennom øynene til en Tysker i stedet for en najsonalistisk Amerikansk krigshelt tror jeg det kan bli veldig realistisk og nært. De har mye muligheter, de må bare ikke falle i fella og lage det fryktelig Amerikansk. Det kan også slå feil ut hvis de skal lage et kvasiemosjonelt epos hvor vi følger en snill Tysker i sin kamp mot sitt eget regime, men faller mot kynisme og imperalisme. Spillselskapene har masse å ta tak i, men de må gjøre det ordentlig og intelligent. Ja eg er heilt enig med deg her, fullstendig enig. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Treyarch sine utgivelser hopper jeg glatt over, så sant det ikke kommer overraskende gode anmeldelser på deres neste spill. WW2 har utspilt sin rolle som spill, så de må komme med noe nytt (som f.eks. spille som tysker) og det tviler jeg på at kommer til å skje. Tipper det blir en ultra-amerikansk/patriotisk svada-story hvor vi følger en soldat gjennom hele spillet. Altså ingenting nytt. Treyarch kan overraske, men tviler egentlig på det. Når jeg ser på hva Treyarch har gjort før, så er faktisk Kelly Slater's Pro Surfer den beste tittelen deres. Endret 9. desember 2007 av WonderStivi Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Treyarch kan overraske, men tviler egentlig på det. Når jeg ser på hva Treyarch har gjort før, så er faktisk Kelly Slater's Pro Surfer den beste tittelen deres. Kelly Slater's pro surfer var jo ganske morsomt da! Jeg syntes ikke CoD3 var noe særlig, og nå ser jeg at de også har laget Spider Man. Her er det bare å gi opp, selv om jeg vet at merkenavnet Call of Duty vil selge unna . Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Ville likt Vietnam-krigen jeg :-) ide støttes dritt lei WW2 spill men håper de beholder samme Multyplayer delen som COD4 for den er avhegihets skapende Lenke til kommentar
Licht Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Kommer aldri til å skje at vi får spille som tyskere i et seriøst FPS. Kommer til å være så mange debatter at jeg får ikke sagt det engang. På toppen av alt er det jo umoralsk som fy. Ser ikke hva som er mer umoralsk med å spille tysk soldat. Begge sider gav 20-åringer en rifle og sendte dem i krigen. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Holocauster Tycoon ville ha vært umoralsk, ikke å spille som tysk soldat under andre verdenskrig. Lenke til kommentar
Shifty Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Kommer aldri til å skje at vi får spille som tyskere i et seriøst FPS. Kommer til å være så mange debatter at jeg får ikke sagt det engang. På toppen av alt er det jo umoralsk som fy. Ser ikke hva som er mer umoralsk med å spille tysk soldat. Begge sider gav 20-åringer en rifle og sendte dem i krigen. Har absolutt ingenting med saken å gjøre. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Om man hadde vinklet spillet fra ein gruppe tyske menige ala BIA spillene, hadde man jo ikkje behøvd å satt handlingen på kanten av ein massegrav for å si det slik. Men det er jo dette med å rette riflene våres mot tapre US soldater da Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Kommer aldri til å skje at vi får spille som tyskere i et seriøst FPS. Kommer til å være så mange debatter at jeg får ikke sagt det engang. På toppen av alt er det jo umoralsk som fy. Ser ikke hva som er mer umoralsk med å spille tysk soldat. Begge sider gav 20-åringer en rifle og sendte dem i krigen. Åjoda, for vi vet alle at tyske soldater under andre verdenskrig spiste babyer til lunch og pisset var ren onskap. Tror det er flere som tenker alt for svart hvit når det gjelder tyskland og andre verdenskrig. Tviler sterkt på at de fleste frontsoldater visste mye av det som skjedde i konsentrasjonsleire, tross alt vil jo alle nyhetene de fikk vært gjennom nazistenes progaganda maskineri. Noen støttet nok utryddingen av jødene, men alle? Tror noen skal åpne øynene for virkeligheten. Russerne, som var på "vår" side var ikke videre barmhjertig med tyskerne når de krysset linjen. Ett godt FPS som viser andre sider ved krigen, som japaneserne og tyskerne tror jeg ville være ett friskt pust i WW2 spill. Om man får spille japaneser får man kanskje prøve noen nye våpen og, er ganske lei thompson/springfield/garand etc, men jeg kan ikke nevne ett japanesisk håndvåpen fra andre verdenskrig. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Kommer aldri til å skje at vi får spille som tyskere i et seriøst FPS. Kommer til å være så mange debatter at jeg får ikke sagt det engang. På toppen av alt er det jo umoralsk som fy. Ser ikke hva som er mer umoralsk med å spille tysk soldat. Begge sider gav 20-åringer en rifle og sendte dem i krigen. Har absolutt ingenting med saken å gjøre. Da får du værsågod forklare hva som er umoralsk ved å skyte på virtuelle amerikanere/russere/engelskmenn i stedet for tyskere/japanere/italienere. Lenke til kommentar
Slu Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg mener det er på tide at vi ser krigen fra tyskernes side. Det foregår en massiv stigmatisering av WWII. De allierte: snille. Aksemaktene: de slemme. Dette er jo nokså riktig hvis vi tenker historisk, men tenk på dette: hele 60-80% av hele den tyske hær var imot Hitlers ideologier om raserenhet og lignende. Det er lett å si til seg selv idag: "hvis jeg hadde vært tysker på den tiden, hadde jeg stått imot Hitler og gjort opprør". Vel, det hadde jo vært flott, men når man var i en slik situasjon hadde man praktisktalt ingen valg. Kjemp for Hitler, eller bli skutt. Stå imot Hitler uselvisk - da blir familien din skutt. Så 60-80% av alle de tyske soldatene var imot Hitlers tanker og ideologier, men[: man kjempet også for andre ting: 1) For å vinne tilbake Tysklands ære ved å erobre og slå Frankrike. Dette kunne man gjøre via Hitler. 2) Man var imot Bolsjevismen, rett og slett, og derfor tok man parti med nazismen. Men det jeg prøver å få fram her er at spillutviklere burde prøve å illustrere tyskernes og/eller japanernes kamp. Gjerne på østfronten, der kampene var blodigst. Det ville vært et friskt pust til WWII-genren. Denne gangen kunne vel også aksemaktene snakke tysk og ha følelser for hverandre. Knytter bånd til sine medkamerater, men plutselig dør de i en sverm av maskingeværskudd ved bredden av Stalingrad. Et friskt pust. Og det er faen døtte meg ikke umoralsk å spille på aksemaktene. Som jeg har sagt, var bare et fåtall fascister og nazister - resten var som deg og meg. De kjempet for å overleve - dermed basta. Vi må se på WWII fra en annen vinkel nå. Men jeg ser tydelig at mange av dere har fått et utrolig dumt blikk over det hele. Dere tror at alle tyskerne var nazister? Tøv! Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Dårlige nyheter. WW2 er ferdig melka. Når skal utviklere forstå det?.. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Rumor:Call Of Duty 5 Heading For The Pacific? Endret 10. desember 2007 av Mala Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå