kyrsjo Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg hiver alltid i meg mengder pottis mens jeg drikker øl. Øl øker matlysten ekstremt. Tror dette kan forklare mye av hvorfor ølhunder er feite. Alkohol setter jo også ned forbrenningen. Dette, supplert med høyt matinntak, er nok mye mer fetende enn ølen i seg selv. Tja, jeg blir stort sett mett av øl. Av og til så mett at jeg ikke har lyst på en til rett og slett fordi jeg er sprekkmett... Lenke til kommentar
Samtlige Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Det at to variabler samvarierer er ikke nok til å avkrefte/bekrefte en årsak-virkning sammenheng. eller i fremmedord: korrelasjon er ikke det samme som kausalitet Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Bumper denne litt Hva mener man i 2013? Si at man drikker to flasker vann hver dag eller to flasker øl, blir man feitest av ølet eller vannet, eller identisk? mhm.. Kan ikke se noen logisk årsak til at øl ikke skal gjøre oss feite, med mindre det har en slags sunn effekt som kompanserer for til ekstra kaloriene.. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 5. november 2013 Del Skrevet 5. november 2013 Det kan tenkes at etter litt for mye øl glemmer å spise, og at man synes det er en god ide å ta spaserturen på 2-3 timer hjem fra fest, og dermed kommer i kaloriunderskudd totalt sett, men så klart telles kaloriene i øl med i totalen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå