Gå til innhold

Lyden hakker ved avspilling i Windows Media Player

Anbefalte innlegg

Hei, har søkt nettet rundt og finner ikke noen fornuftig løsning på mitt problem...

Jeg har en Acer Travelmate 8100, 2ghz, 2gb ram, windows XP.

Denne har fungert supert til avspilling av DVD, mediafiler osv... inntil rundt 3-4 mnd siden...

Siden den gang (og helt uten grunn) har de innebygde høytalerne på PCen begynt å hakke noe besatt når jeg spiller av filene med litt høy lyd.

Her er problemet:

1. Lyden hakker når jeg kommer over ca 40-50% lydvolum.

2. Lyden hakker ikke i det hele tatt når jeg bruker øretelefoner eller spiller lyden over eksterne høytalere. Uansett styrke.

3. Lyden hakker både ved avspilling på nettet (youtube osv) og ved avspilling av DVD og mediefiler på pcen.

Jeg har til og med vurdert tanken at høytalerne er sprengt, men dette kan ikke være tilfelle da det i visse tilfeller er klar og fin lyd i ørsmå perioder.

Er det noen som har noe tips til hva dette kan være og hvordan det kan fikses?

For å beskrive lyden: "En gjennomgående rask hakking i lyden nesten uten stans og i en fast rask rytme..." Må også spesifisere igjen at dette kommer stort sett kun når volumet kommer opp i en viss høyde. På lavt nivå merkes ikke hakking.

Endret av cyrilp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det bare er de høytalerne det er snakk om, er nok de feilkilden. Det kan også kanskje ha noe med andre elektriske maskiner i nærheten av dem som lager inteferens. Prøv å sett dem i et annet rom, eller gå langt ut i skogen med dem ;). Hvis ingenting funker, send dem til reklamasjon.

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar
Hvis det bare er de høytalerne det er snakk om, er nok de feilkilden. Det kan også kanskje ha noe med andre elektriske maskiner i nærheten av dem som lager inteferens. Prøv å sett dem i et annet rom, eller gå langt ut i skogen med dem ;). Hvis ingenting funker, send dem til reklamasjon.

Dette er en laptop da så jeg har hatt samme problemet over alt. :( Synes det er snodig dersom de er sprengt for det virker mer som om de har problemer med å "dra" lyden når det blir høyt... (over 50%).

Trodde i starten at det hadde noe med at maskinen var blitt treig å gjøre, men det spørs om jeg må levere den inn til nok en reparasjon... :(

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Jeg sliter med samme problemet selv. Jeg har også en Acer, men dette er Acer Aspire. Faen, dette blir 4gang på reperasjon. Nå må jeg vel strengt tatt få igjen pengene? Må være noe feil med møkkamerket Acer.

Jeg reklamerer nå på min travelmate 8100. De hevder at maskinen og merket er meget bra, men jeg har hørt så mange som er missfornøyde med acer nå at jeg vurderer å droppe hele merket og be om pengene tilbake fremfor å få ny maskin...

Lenke til kommentar

Meget bra valg, hvis du velger bytte. Ja, senest jeg var innom den butikken som jeg kjøpte Acer ifra. Jeg så på et par mobiltelefoner, da jeg overhørte en samtale mellom en i kassa og en sinna kunde. Han klaget selvfølgelig på sin Acer PC. Da tenkte jeg.. Ikke uvanlig dette. Angrer så jævlig på Acer PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...