jatta Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Hei Lurer litt på å kjøpe en PS3 nå, har forsåvidt xbox360 og wii men må ha PS3 på grunn av en del spill. (FF, MGS osv) Også en del av grunnen er at PS3 har Blu-ray. Par spørsmål: 1: Det jeg da lurte litt på er vil jeg se vesentlig bedre bildet på Blu-ray med HD kabel enn dvd på min xbox 360 med komponent kabel? Bruker en LCD samsung 32 tommers tv med HD. 2: Hvilke spill bør jeg kjøpe? (liker ikke sport spill og har Assassins creed på 360) 3: Er PS3 på internett ubrukelig i forhold til Xbox live? Takk Endret 9. desember 2007 av jatta Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 hmm 1. vet ikke (har ikke greie på sånt sorry) 2. Uncharted, Resistance, Ratchet and clank, heavenly sword, folklore, lair osv.. ikke alt kan passe deg, men er tittler du kan sjekke ut, det er årets exclusives. 3. Vel ifølge noen er det veldig dårlig i forhold til live, jeg har ingen erfaring med live så for meg er playstation network helt topp!=) Lenke til kommentar
jatta Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 hmm 1. vet ikke (har ikke greie på sånt sorry) 2. Uncharted, Resistance, Ratchet and clank, heavenly sword, folklore, lair osv.. ikke alt kan passe deg, men er tittler du kan sjekke ut, det er årets exclusives. 3. Vel ifølge noen er det veldig dårlig i forhold til live, jeg har ingen erfaring med live så for meg er playstation network helt topp!=) Lair er vell ikke noe å satse på? Ivertfall ikke utifra anmeldelsene Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 de fleste vil si så! jeg syns det var helt ok 6/10 ca!=) Lenke til kommentar
Fract Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 1. Vist du forventer deg en ut av kroppen opplevelse blir du nokk skuffet. Men du vil merke bra forskjeld på bildet når du spiller av en Blu Ray film fra ps3 med en HDMI kabel kontra en DVD film på 360 koblet til med scart. Lenke til kommentar
artaz Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 de fleste vil si så! jeg syns det var helt ok 6/10 ca!=) Er vell ikke akkurat et spill å anbefale når du gir den 6 av 10. Med mindre en er spesielet interressert. Lenke til kommentar
Pickwick Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 1. Siden du har en relativt liten skjerm, er det ikke sikkert du vil oppleve forskjellen som vesentlig, men godt merkbar er den nok. På en 50" 720p er nok forskjellen av mer vesentlig karakter. Spilte av samme dvd på både 360(rgb) og ps3(hdmi), differansen fra 360 til ps3(uten oppskalering) var nesten like stor som mellom dvd og blu-ray på ps3. 2. HVILKE 3. I spill som Guitar Hero 3 er online funksjonen i ps3 nesten helt ubrukelig siden man ikke kan velge hvem man vil spille med, på mange andre spill fungerer det greit....til gjengjeld er det gratis Lenke til kommentar
jatta Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Okay, takk for alle svar Blir nok Uncharted som første spill for meg til ps3, etter å ha lest en del forskjellige omtaler av ps3 spill. Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Okay, takk for alle svar Blir nok Uncharted som første spill for meg til ps3, etter å ha lest en del forskjellige omtaler av ps3 spill. smart valg;) Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 3. I spill som Guitar Hero 3 er online funksjonen i ps3 nesten helt ubrukelig siden man ikke kan velge hvem man vil spille med, på mange andre spill fungerer det greit....til gjengjeld er det gratis noen aning om hvorfor sony gjør onlinedelen så inni helsiken tragisk ?! ønsker meg guitar hero 3 til jul, og hadde da for svingende regnet med at jeg kunne spille mot kompisene mine Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 1: Det jeg da lurte litt på er vil jeg se vesentlig bedre bildet på Blu-ray med HD kabel enn dvd på min xbox 360 med komponent kabel? Bruker en LCD samsung 32 tommers tv med HD. Svaret er klart ja, Blu-ray vs Dvd er som David mot Goliat. Lenke til kommentar
nyvvo Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 3. I spill som Guitar Hero 3 er online funksjonen i ps3 nesten helt ubrukelig siden man ikke kan velge hvem man vil spille med, på mange andre spill fungerer det greit....til gjengjeld er det gratis noen aning om hvorfor sony gjør onlinedelen så inni helsiken tragisk ?! ønsker meg guitar hero 3 til jul, og hadde da for svingende regnet med at jeg kunne spille mot kompisene mine At Sony gjør onlinedelen "tragisk"? Det er vel opp til utviklerne av spillene å implementere online-løsninger. Invitasjonssystemet i f.eks. Cod4 fungerer jo utmerket. At utviklerne har laget en tragisk onlinedel er jo en annen sak. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 jo men når det er såpass mye bedre på 360 versjonen ? hva er det som motiverer utviklerne til å lage en bedre online del der.. Lenke til kommentar
nyvvo Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) jo men når det er såpass mye bedre på 360 versjonen ? hva er det som motiverer utviklerne til å lage en bedre online del der.. Det tror jeg har med at Microsoft er utrolig flinke til å lage verktøyer til egne systemer, bare se på Visual Studio, grensesnittet på Home Server osv. Jeg har vært med på Microsoft-møte om nettopp spilldesign og verktøyene som kan brukes, og de er mildt sagt flinke( programmèr spillet på pc, kort tid etter har man et ferdig spill på xbox). Jeg tipper at de har mer moden teknologi enn Sony på online-området. Foreløpig. Utviklere kommer til å bli flinkere til å bruke online-biten i PS3, samtidig som Sony får tilbakemeldinger fra nettopp utviklerne om problemområder og vanskeligheter rundt utviklingen. Må huske på at PS3 er den første virkelige online-konsollen fra Sony, og den har jo bare vært ute rundt ett års tid. Tipper det er derfor det er så variabel kvalitet på online-biten i de få spillene som har kommet ut. Det her er bare mine tanker rundt det altså, kan godt hende jeg er helt på jordet. Endret 9. desember 2007 av andyn Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 godt innspill, takk takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå