Gå til innhold

Er X-fi vært å kjøpe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt X-fi extremeGamer i rundt 6 mnd nå, og har egentlig ingenting negativt å si. Jeg har ganke lite peil på hva som er bra med et lydkort mtp. kvalitet, men den fungerer som den skal og gjør det den skal. Noe merkverdig, om du bruker surround, er at den lager surround-lyd av sangen/videoen du nyter. Men det regner jeg som bra.

Jeg har faktisk 1 eneste liten negativ ting: når jeg hører på stereolyd kommer det en lav skrikende lyd av center-høyttaleren min. ca 3-4 oktaver over tonene den egentlig skal gi ut. Det er ikke noe stort problem.

Anyways, Jeg anbefaler kortet :thumbup:

Lenke til kommentar

Har brukt X-Fi Fatal1ty FPS i snart ett år nå, og har bare positive erfaringer å komme med. Ved musikklytting anbefales Entertainment Mode på det sterkese! Hørbar forskjell fra "standardinnstillinger". Bare sørg for å ha skikkelige høyttalere eller øretelefoner, så får du virkelig høre hva lydkortet er i stand til.

Lenke til kommentar

Jeg gikk ifra integrert 7.1 lyd til x-fi gamer modellen. Eneste negative er egentlig driver installeringen, viktigi å restarte maskinen og la installasjonen fullføre. Har hatt noen ganger hvor driveren ikke finner kortet. Forøvrig har windows update nyere driver tilgjengelig enn creative selv. Som er noe merkelig. Men du må installere Creative Audio Console ifra gamle driver, ifra creative, for å få tilgang til kortets funksjoner.

Lyden er veldig bra, og øker fps i både spill og benchmark programmer. Langt mer stabilt i krevende applikasjoner og for overklokking. F.eks integrert lydkort stopper meg på en 240fsb f.eks. Med dette lydkortet kan jeg øke til 330 maks, ganske okey for ett aldrende nforce 4 hovedkort.

Lenke til kommentar
Det er ikke verdt å kjøpe med mindre du bruker et 3 år gammel lydkort eller 3 år gammelt onboard da holder det lenge

jeg har ikke den oppfatningen,

jeg har x-fi extreme

det bli bedre lyd i det en onboard og det har mange snasine ekstra funksjoner.

verdt penga er det vertfal

eller har du prøvd det sjøl og meiner noe helt anna en meg:D

ole

Endret av froZZo
Lenke til kommentar
min oppfatning av x-fi har hele tiden negativ på driver greine, men skal nok løse det hvis det kommer, men dere overbeviser.

jeg kjøper!

takker

Driver installsjonen installerer også forøvrig en del services/tjenester og/eller oppstarts programmer.

Disse pleier jeg å fjerne ved hjelp av CCleaner, da jeg finner de unødvendig. Men dette finner du nok ut av =)

Lykke til med kjøpet!

Lenke til kommentar
Det er ikke verdt å kjøpe med mindre du bruker et 3 år gammel lydkort eller 3 år gammelt onboard da holder det lenge

Er uenig!

Jeg gikk for ett Creative Xmod for musikk. Etter det har jeg fått klarere lyd, og jeg opplever ikke noe støy, noe som ofte er på onboard kort. (Jeg bruker ikke noen av X-FI-instillingene på kortet.)

Lenke til kommentar
Det er ikke så mye støy på onboard nei men siden du kjøpte xmod så satt du kanskje på en bærebar ?

har du intel sin HD audio trenger du ikke mer med mindre du kjører på et hifi anlegg til 20K ....

Både bærbar og stasjonær:P

I den bærbare tror jeg det er Intel lydkort, i den stasjonære (der det er mest støy) er det ett REaltek lydkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...