Gå til innhold

ADSL-spørsmål

Anbefalte innlegg

Jeg har den billigste løsningen til Telenor ADSL og er rimelig fornøyd - men ikke helt. Men når jeg laster ned programmer opplever jeg noe rart. Nedlastningshastigheten begynner på ca 42 Kb/sec - så går det nedover til rundt 30 blank... Hvorfor skal det synke slik?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vel de fleste klar over, men..

Hva benytter du for å måle nedlastingshastigheten?

Det er kjent for de fleste at Internet Explorer viser høyere nedlastingshastighet de første sekundene etter at du har valgt hvor du vil lagre fila du henter ned. Dette skjer fordi IE mottar data også mens Lagre fil-boksen er oppe. Hastigheten i download-boksen blir beregnet som et snitt av hvor mye data du mottar over en liten periode tid. Dette er også grunnen til at om nedlastingen blir avbrutt plutselig (serveren du henter fra går ned) vil hastigheten som vises noen ganger synke saaaakte nedover over lengere tid.

Lenke til kommentar

Hvis du henter en fil med Internet Explorer begynner den å laste ned 'i bakgrunnen' mens du velger filnavn, hvor fila skal ligge osv... Når den da kommer i gang har det allerede kommet ned endel, f.eks. 20k, og da blir det jo 20k/sek på det første sekundet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...