ferale74 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Har litt problemer med å skjønne 3G eller Doublemodus(UMTS) nettverksmodus. Når jeg setter telefonene til å brukes i et GSM-nettverk, får jeg ingen signaler i det hele tatt, og ser bare en antenne oppe i venstre hjørne uten forbindelse. Derimot setter jeg telefonen til å brukes i et UMTS-nettverk(nettverkstjeneste) får jeg opp full dekning. Og det står 3G oppe i venstre hjørne. Er dette en firmware bug i v20? Eller noe jeg gjør galt? Kan det være at her jeg bor er det "bare" 3G nett, og ikke GSM (høres rart ut), men på jobben (i Bergen sentrum) får jeg full dekning på GSM nettverket når jeg er på jobb. Noen synspunkter, kommentarer, erfaringer rundt dette?? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Det hørtes veldig rart ut. Har du sjekket dekningskartet der hvor du bor? Hvor lenge har dette pågått? Kanskje GSM nettet er nede pga. feilretting. Har aldri hørt om noe sted i Norge hvor det finnes 3G dekning og ikke GSM dekning. Kanskje du skal kontakte din operatør og høre? Lenke til kommentar
ferale74 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Det hørtes veldig rart ut. Har du sjekket dekningskartet der hvor du bor? Hvor lenge har dette pågått? Kanskje GSM nettet er nede pga. feilretting.Har aldri hørt om noe sted i Norge hvor det finnes 3G dekning og ikke GSM dekning. Kanskje du skal kontakte din operatør og høre? Har nettop kjøpt telefonene for et par uker siden, og det var etter oppdatering til v20 jeg først oppdaget dette. Under v12 sjekket jeg ikke, da jeg oppdaterte tlf ganske kort tid etter at jeg kjøpte den. Den er kjøpt fra Ebay i England, (sim-free). Når jeg søker manuelt finner den Telenor nettet under GSM, men når jeg skal koble til, kommer det bare opp melding om "ingen tilgang". Under automatisk søk, skjer det ikke noe. så det høre rart ut. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Og du har abb. fra telenor? Da skal du kunne logge deg på Telenors nett manuelt ja. Har du prøvd med et annet SIM-kort som bruker Telenors nett? Det kan tenkes at det er noe galt med SIM-kortet også. Lenke til kommentar
ferale74 Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Ja jeg har abb. fra Telenor (eller $nor, om du vil...) Jeg har hatt sim-kortet i min gamle Nokai 6230i uten problem, og fikk der logge meg på manuelt. Har også forsøkt samboers sitt kontant kort også fra Telenor, men samme problem. Tror egentlig at det er v.20 som har bug, men er ikke helt sikker. Kan jo alltid høre med noen venner som evt han andre ISP og teste med deres sim kort, for å se om det er sim kortet eller telefonen som er problemet. Ringte Telenor kundeservice men det føltes som ikke de hadde peiling på hva jeg snakket om og at jeg måtte ta kontakt med forhandler da det måtte være noe galt med telefonen. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Det høres egentlig ut som en telefonfeil ja. Men det er ganske rart at det skjer ett sted og ikke et annet. Må nesten være en kombinasjon av feil på telefonen og innstillinger i cellen som brukes. Søkte forøvrig litt rundt på nettet, og det var en del som har sagt at de har hatt problemer med N95 når det gjelder tilkobling i enten GSM-, UMTS- eller Dual-modus. Disse problemene er visst spredt rundt på ulike firmware versjoner også. Da vet jeg ikke hva du kan gjøre, annet enn å kontakte Nokia for å høre om det er noe de er obs på, evt. bare leve med det. Lenke til kommentar
geirbergmann Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Har du siste firmware oppdatering? Kanskje det hjelper å legge inn den siste. Lenke til kommentar
ferale74 Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 V20 er siste versjon meg bekjent av Nokia N95. Eller kan jeg legge til at nå får jeg heller ikke koble meg mot GSM nettverket i bergen Sentrum lenger heller. Så tror nok mer og mer at det er bug i firmware. Kan du Cyclo henvise til de stedene du nevnte der andre også hadde samme problem som meg.... Kun vært artig å lest de.. takker på forhånd... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Har ikke oversikt over de i farten. Søkte på google. Mesteparten var på diskusjonsforumet til Nokia. Grunnen til at jeg ikke linket var rett og slett at det bare var vage feilbeskrivelser. Ingen som hadde kommet med noe løsningsforslag eller idéer. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Kjørte nå en test på min N95, med nyeste versjon firm. Jeg får kontakt med nettverk uansett hvilke av de 3 valgene jeg velger. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Så tror nok mer og mer at det er bug i firmware. Det kan jo nesten begynne å høres ut som en hardware feil. Kjipt at den var kjøpt i utlandet. Telefonen er vell fortsatt såpass ny at Nokias 1års garanti gjelder? Har du forresten testet et Netcom SIM-kort i telefonen? Lenke til kommentar
ferale74 Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Så tror nok mer og mer at det er bug i firmware. Det kan jo nesten begynne å høres ut som en hardware feil. Kjipt at den var kjøpt i utlandet. Telefonen er vell fortsatt såpass ny at Nokias 1års garanti gjelder? Har du forresten testet et Netcom SIM-kort i telefonen? Hm... skal sjekke et netcom kort og se, og poste tilbake... ja tlf er vel bare ca 1mnd gammel, så nokia garanti gjelder vel, men har lest at du kan bli tilbudt en "brukt" telefon hvis den leveres inn.. stemmer dette eller??? men uansett skal sjekke mye før jeg evt leverer den inn.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå