thomanil Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Hei, jeg har hatt problemer med maskinfrys under spilling. Har kjørt litt benchmarking og funnet ut at det ser ut til å ha sammenheng med at skjermkortet går varmt (gpu vrm avlest temp går veldig fort opp til 110 grader celsius, har ikke slått fast nøyaktig hvor varmt det er når maskinen kræsjer). Er det noe kjent problem med disse skjermkortene, hva kan evt gjøres for å unngå overoppheting? Til info så har jeg ok luftgjennomstrømning i kabinettet (80mm vifter inn fra front og side og ut bak, dog ikke kjempehøyt turtall på viftene). Tanker og forslag? Endret 7. desember 2007 av thomanil Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Kjøpe ny og kraftigere skjermkort kjøler. De er både mer effektive og lydløse. Bruker selv zalman og er veldig fornøyd Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Blåst støv av kjøleribben på skjermkortet?! Sjekket at viften på kjøleren går. Prøv å kjør maskinen med åpent kabinett, for å se om det er dårlig lufting i det. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Vifta går, og har rensket ut støv. Noen som har forslag til gode kjølealternativer hvis jeg ønsker å mekke litt med kjølingen på kortet? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Zalman VF1000-LED Zalman VF900-Cu LED Endret 7. desember 2007 av _tHokA_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå