Gå til innhold

Bærbar PC til familiebruk - 7000 +- NÅ HASTER DET!

Anbefalte innlegg

Familien har lyst på en bærbar, så lurer på hva som er bra til sånn vanlig familiebruk? Har sett på Acer 5720ZG og har også sett Asus et eller anna. Men jeg har ikke peiling på hva som duger, så kan noen hjelpe meg? 7000 +-

Ihvertfall ikke noe mye over, heller under.

Endret av sindrejibb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det var den som stod i Lefdal-avisa. Hvilken ville dere valgt? Eller en helt annen en?

Her er en fra elprice Helt grei til å surfe på, 15,4" skjerm, "slepbar", 200Gb Hdd, 2,7Kg

Du har ikke spesifisert om den skal stå i ro eller "slepes rundt". Skal du ha en for daglig transport (skole, jobb, osv) ville jeg tatt en ultraportibel (12")

Endret av kalg
Lenke til kommentar
Den skal slepes rundt. Så maks. 15" ja. Ja, den fra elprice der er jo en av alternativene jeg snakket om. Men mener du det er det beste alternativet?

Det er en helt kurant pc til prisen, men spesifikasjonene er ikke akkuratt utdypene (ram frekvenser, hdd rpm, osv). Det er jo også bra priser på ekstrautstyr (vesker osv). Ikke forvent at den matcher en stasjonær pc i den prisklassen.

Lenke til kommentar
Den skal slepes rundt. Så maks. 15" ja. Ja, den fra elprice der er jo en av alternativene jeg snakket om. Men mener du det er det beste alternativet?

Fordelen med ACER maskinen er at den har webkamera - det er greit å ha hvis du liker å eksponere deg på nett:-) Den har også minnekortleser som er praktisk hvis du har digital kamera og enkelt ønsker å overføre bilder fra minnekort.

ellers

så er Fujtisu Siemens maskinen rent spec messig bedre; CPU, HARDDISK

Det er faktisk en ganske vesentlig skrivefeil hos ELPRICE; T2310 er ikke en Intel Core Duo - men en Pentium dual-core. Det betyr faktisk at de er basert på helt forskjellige teknologier.

Lenke til kommentar

Fordelen med ACER maskinen er at den har webkamera - det er greit å ha hvis du liker å eksponere deg på nett:-) Den har også minnekortleser som er praktisk hvis du har digital kamera og enkelt ønsker å overføre bilder fra minnekort.

ellers

så er Fujtisu Siemens maskinen rent spec messig bedre; CPU, HARDDISK

Det er faktisk en ganske vesentlig skrivefeil hos ELPRICE; T2310 er ikke en Intel Core Duo - men en Pentium dual-core. Det betyr faktisk at de er basert på helt forskjellige teknologier.

Det er riktig at T2310 baserer seg på en annen kjerne enn Core Duo. Den er en avlegger av den kraftigere , mer effektive og mer dynamiske Core 2 Duo og således 'bedre' enn Core Duo i familiaritet.

Men den har ikke alle styrkene til sin storebror. Det blir å oppfatte som en "Celeron". Ytelsen har ikke i følge noen tall på notebookcheck ikke blitt dramatisk redusert av denne 'forenklingen'. Per MHz yter den bra.

Steget opp til Core 2 Duo blir likevel merkbart.

Jeg fant ikke dokumentasjon på at det er to helt forskjellige teknologier. Uansett er det misvisende at Pentiumnavnet brukes på en ny familie av Intels produkter.

M.v.h.

Jan M.

Lenke til kommentar

Hei

Kanskje en HP Compaq 6715b ?

AMD Turion X2 TL60, 2 GHz

2048 MB (DDR2-667, to moduler)

160 GB 5400 RPM

ATI Radeon Xpress 1250

15,4" WSXGA+ (1680x1050)

10/100/1000 Mbps 802.11a/b/g, begge Broadcom

Koster under 6500,- på komplett.no

Den er bedre enn noen av pcene over ;)

Lenke til kommentar
BUMP!

Haster litt nå

Gå for den på komplett du. Eller hvis du vil spare 150 kr og få den levert på døren trykker du her. Jeg kan ikke si at jeg liker å kjøpe datautstyr av en som selger en brødrister eller en ladyshave til den neste kunden. Hos databutikker får du alt av informasjon du vil, og i tillegg er det er en bedre maskin. (MED fingeravtrykksleser!!!(blir sikkert ikke brukt, men det er jo kjekt å ha noe å skryte over...))

Løp og kjøp

Edit: Det er den samme maskinen, som blir sendt fra samme lager, av samme pakkegutt/jente uansett hvor du bestiller den fra

Endret av kalg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...