Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Konfigurere Ip telefon

Anbefalte innlegg

Hei, sitter med telenors adsl :thumbdown: , og skal få koblet opp bredbandstelefon.

Har allt jeg trenger men ikke kunnskap nokk til å få koblet opp. Modem er st780WLT fra speed touch og har en ny analog telefon. ADsl linja funker greit,

har søkt på nett og allt, men får ikke summetone i telefonen. Telenor er ikke plug and play som de selv reklamerer med.

Er desperat etter hjelp. veit at det er konfig i modemet, men trenger litt veiledning her.

Takk om jeg får raskt svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel du glemmer å nevne hvilken telefontjeneste det er. Om jeg skal tolke det du sier bokstavelig talt så betyr "bredbåndstelefon" (i motsetning til IP-telefon) nødvendigvis at det må være telenor sin egen egen tjeneste.

I så tilfelle så er jeg rimelig sikker på at det ikke trengs å konfigureres noe i ruteren eller noe sånt.

Jeg kan tenke meg at problemet, dersom det faktisk er et lokalt problem, ligger iat det ikke er full kontakt mellom rutern og telefonadapteren. Sjekk også at du har koblet kabelen fra ruteren inn på WAN-kontakten på adapteret, og ikke LAN kontakten. Du kan kontrollere om rutern gjenkjenner at det er kontakt med telefonadapteren via speedtouchens webgrensesnitt.

Hvis du ikke finner noe galt på noen av de to punktene hadde jeg hørt med kundesupporten deres. Det er ikke alle feil som ligger på kundens side tross alt (bare de fleste ;) )

-Stigma

Lenke til kommentar
Vel du glemmer å nevne hvilken telefontjeneste det er. Om jeg skal tolke det du sier bokstavelig talt så betyr "bredbåndstelefon" (i motsetning til IP-telefon) nødvendigvis at det må være telenor sin egen egen tjeneste.

Jeg kan tenke meg at problemet, dersom det faktisk er et lokalt problem, ligger iat det ikke er full kontakt mellom rutern og telefonadapteren. Sjekk også at du har koblet kabelen fra ruteren inn på WAN-kontakten på adapteret, og ikke LAN kontakten. Du kan kontrollere om rutern gjenkjenner at det er kontakt med telefonadapteren via speedtouchens webgrensesnitt.

-Stigma

Stemmer at det er telenor sin tjeneste, men det er ikke noe telefonadapter, men telefon blir plugget rett inn i routeren. så den feilkilden er eliminert. har ikke peil på telenor oppsett, følger bruksanvisningen for en gangs skyld også. :D er helt ny telefon og router så tror ikke det dårlig kontakt. men skal ta en ny sjekk. får ringe telenor, så ordner det seg kansje

Lenke til kommentar

Regner med du har på dhcp på routeren din?

Du har kanskje en WAN og en LAN port på adapteret også, jeg må bruke wan porten på vår.

Et annet tips er å sjekke om den trenger noen porter forwardet evt. skru på upnp på routeren om adapteret støtter det. (inneberer en viss sikkerhetsrisiko)

Lenke til kommentar
Hei, sitter med telenors adsl :thumbdown: , og skal få koblet opp bredbandstelefon.

Har allt jeg trenger men ikke kunnskap nokk til å få koblet opp. Modem er st780WLT fra speed touch og har en ny analog telefon. ADsl linja funker greit,

har søkt på nett og allt, men får ikke summetone i telefonen. Telenor er ikke plug and play som de selv reklamerer med.

Er desperat etter hjelp. veit at det er konfig i modemet, men trenger litt veiledning her.

Takk om jeg får raskt svar.

Du skal bare ringe support hos Telenor og si det ikke virker - Telenor benytter automatisk konfigurering av multimodemene og du skal ikke gjøre noe selv. Dersom du har flyttet telefonnummeret kan dette ta noe tid. Fikk du beskjed om når telefonitjenesten skulle virke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...