Gå til innhold

Gainward 4800SE overklokkings problemer, Garanti?

brune-ha

Anbefalte innlegg

Har kjøpt et Gainward 4800SE på komplett.no

Les hva jeg skrev til komplett.no

Vanligvis overklokker jeg ikke men etter å ha lest på gainward.com:

" Gainward has included an option for you to set the card to the so called "Enhanced Mode" settings whereby you can make the card run faster at that speed. Meaning that, since it was way over the original settings, it could void your warranty but Gainward assured that you won't lose the warranty for as long you don't overclock the card beyond the "Enhanced Mode". Så jeg prøvde enchanced mode som fulgte med cden og driverene som var på cden som fulgte med Gainward kortet mitt. KLokket opp litt prøvde, klokket mer osv. Så begynte bilde å bli feil så jeg trykka på "no" to keep settings. Dette medførte til at dataen fryste og jeg måtte restarte med av/på knappen.

Nå er det ikke noe bilde med dette skjermkortet. Ifølge Gainward har jeg garanti, vet ikke hva som har skjedd, men jeg har krav på enten samme produkt eller penger tilbake.

Har jeg krav på nytt produkt? Vanligvis ville jeg ikke fått det, men siden Gainward sier at i safemode har man garanti bør jeg få nytt produkt eller?

Er snakk om Expert tools når jeg sier safemode, (skulle ha sagt det til komplett.no)

Se her hva en side sier hva Gainward har sagt:

http://www.myworld.com.my/v2/reviews/vga/g...ndex.asp?view=5

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vet ikke om du har rett til nytt kort, men det er jo bare å sende det til komplett det og si at det ikke funker lenger. da jeg gjordet det med mitt gainward geforce4 ti-4400 etter at jeg ved et uhell kortsluttet det, så sende de meg et nytt kort.

som sagt det skader ikke å prøve. det værste som kan skje er at du ikke får nytt.

jeg ville i hvertfall sendt det inn.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg forstod spørsmålet helt korrekt, men Enhanced Mode er en overklokket tilstand i seg selv og man har absolutt ingen garanti på at man skal kunne klokke videre fra dette. Som regel har Gainward presset kortet til det høyeste stabile under normale kjøleomstendigheter når man setter på EM.

Lenke til kommentar
Vet ikke om jeg forstod spørsmålet helt korrekt, men Enhanced Mode er en overklokket tilstand i seg selv og man har absolutt ingen garanti på at man skal kunne klokke videre fra dette. Som regel har Gainward presset kortet til det høyeste stabile under normale kjøleomstendigheter når man setter på EM.

Hmm, men tror du jeg får byttet kortet.

Skrev at jeg klokket opp i enchance mode.

Lenke til kommentar

enchanted mode er en "tilstand", dvs du trykker der og kortet settes opp type 5-10%..

du kan ikke si at du klokket det MED enchated... du klokker MED expert tools.

Dro du den til og videre fra Enchanted har du ikke krav på nytt kort. Men bare send det inn til komplett.. men vent på svar av mailen.

tror du pga den mailen har senket sjangsen for å få et nytt kort.

btw, enchated, enchante os vosv, vettafaen hvordan det skrives helt korrekt. :)

Lenke til kommentar

Hmm, men tror du jeg får byttet kortet.

Skrev at jeg klokket opp i enchance mode.

Hva mener du med at det ikke er bildet på kortet forresten? Kommer du deg f.eks inn i Bios, eller sender ikke kortet noe signal i det heletatt? Hvis sistnevnte ting er tilfelle kan det være verdt et forsøk å resette Bios og se om det skjer noe da.

Kommer du inn i BIOS, men ikke Windows kan du starte i sikkermodus og nullstille driverene og restarte maskinen i normal modus, dette har hendt jeg har måttet gjøre.

Men mener du at du ikke har klokket kortet over EM i det heletatt? Ut i fra det du skriver virker det som om du først har klokket til EM og så økt etterhvert etter det.

Men jeg tviler på at Komplett vil være villige til å erstatte kortet ditt hvis du har ødelagt det ved klokking, dog jeg er ikke sikker på Gainwards policy på dette området.

Lenke til kommentar
Klokket det over enchance mode, men kan jo prøve å lyve litt hvis de nekter å bytte. Kommer ikke inn på biosen til skjermkortet, det er helt svart.

Hvordan resetter jeg bios?

Kan det hjelpe?

Nei, du kan ikke prøve å lyve! Det kalles svindelforsøk og er straffbart!

Hvordan man resetter bios avhenger litt av hva slags hovedkort, men som regel er det en jumper på hovedkortet man bytter plass på i 5 sekunder når strømmen er skrudd av. Har du ikke dette kan du prøve å ta ut batteriet i ti minutters tid.

Lenke til kommentar

Svindel.

Spørs hvordan du ser på det.

Komplett.no har svindlet meg å.

Kjøpe først Gainward 4400, men det virka ikke, så sendte jeg kortet mitt inn=100kr for meg å betale. Så etter to maneder får jeg kortet mitt.

To måneder, kunne ha kjøpt et nytt kort for samme prisda!!! :-(

Men HK virker, bruker TNT nå, men hjelper det å ta ut batteriet på HK får å resette Skjermkortet?

Lenke til kommentar
Svindel.

Spørs hvordan du ser på det.

Komplett.no har svindlet meg å.

Kjøpe først Gainward 4400, men det virka ikke, så sendte jeg kortet mitt inn=100kr for meg å betale. Så etter to maneder får jeg kortet mitt.

To måneder, kunne ha kjøpt et nytt kort for samme prisda!!! :-(

Men HK virker, bruker TNT nå, men hjelper det å ta ut batteriet på HK får å resette Skjermkortet?

Virker systemet ditt med et annet skjermkort vil det ikke hjelpe å resette.

Det spørs ikke på hvordan man ser på det. Juger du for å skaffe deg noe du ikke har krav på er det svindel. At komplett tidvis gjør feil og har trege retur-rutinger rettferdiggjør ikke på noen som helst måte at du skal prøve å juge til dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...