Skalle Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Huffa meg, dette var rett og slett tragisk å lese, jeg kjenner meg igjen i veldig mye. Jeg har hatt akkurat de samme problemene og har følt meg som en jævla taper så utrolig lenge, og jeg var også drittlei av at alle sa "Få deg selvtillit osv, det liker damene" eller så sa de "Den jenta som får deg er heldig". Men det hjalp jo ingenting når ingen tok kontakt. Og der ligger første problem : Jeg forventa alltid at det var jentene som skulle ta kontakt med meg, og når de ikke gjorde det så satt jeg meg ned å synes så synd på meg selv at jeg klarte ikke si noe som helst og sa bare stygge ting til meg selv. Snu litt på denne situasjonen. Hvilke jenter var det som tiltrakk meg? Jo det var de med utstråling, karisma, selvtillit og godt humør. Ikke de som satt i et hjørne og såg deprimerte ut. Men det skjønte jeg ikke før lenge senere. Jeg drakk sinnsykt mye i ungdomstida for å "mote" meg opp til å prate med damer og til å få til noe. Men saken var den at jeg var så redd for kontakten med damer at jeg var egentlig mer redd for å få meg ei dame enn å ikke få ei. Det hindra meg jo igjen til å ta noen kontakt, og jeg følte meg mer og mer ensom, og hatet meg selv mer og mer. Skal ikke si at det var det som var grunnen til at jeg havnet på kjøret på stoff og greier, men at jeg brukte det som en unnskyldning for å ruse meg i store doser det skal være sikkert. Jeg fikk til slutt hjelp for de tinga, men ensomheten min og selvforakten min var fortsatt der så det holdt. Heldigvis fikk jeg mange gode tips om hvordan å jobbe seg gjennom og akseptere de følelsene, men samtidig være med på å bygge opp meg selv gjennom forskjellige måter. Og jeg skal si deg jeg har gjort en vanvittig jobb for å komme meg der jeg er nå. Her skal jeg skrive noen punkt om hvordan jeg har gjort dette i forhold til damer. Jeg er 26 år, ganske stor av meg jeg også, lang i trynet og ikke noe alle damene snur seg etter på gata akkurat, men jeg er faen ikke stygg og jeg er faen ikke verdiløs eller noen taper for det. 1. Jeg følte meg som en dritt fordi jeg gikk rundt å sa stygge ting til meg selv hele tiden, inne i hodet, høyt og alt. Jeg kunne ikke fortsette sånn viss jeg skulle få noe bedre selvtillit. Så jeg begynte å si fine ting til meg selv i speilet, hver eneste dag (og det gjør jeg fortsatt). Jeg kan si til meg selv "........., du blir vakkrere og mer sexy for hver dag som går. Jeg er attraktiv, snill, sjarmerende osv osv." Det føles helt jævlig i begynnelsen for jeg tror ingenting på det selv. Men det å si de høyt og tydelig og se meg selv i øynene når jeg sier det har hjulpet meg til å begynne å tro på det, og det gir meg selvtillit. 2. Jeg er, har vært og vil alltid være en stor mann. Jeg blir nok aldri den som har sixpack mage eller er sånn kjempeslank osv. Hatet også sport som deg, trening var demotiverende å tenke på, MEN jeg innsåg at skulle jeg noen gang begynne å føle meg en smule bedre med kroppen min så måtte jeg begynne å trene og gjerne legge om kostholdet mitt littegrann. I dag har jeg gått ned mange kilo. Jeg har litt mer muskler, jeg føler meg lettere og sterkere, jeg trener stort sett 3 ganger i uken (i begynnelsen var det alt fra 1-3, viktigste var å få komt meg der noenlunde regelmessig fordi jeg bestemte meg for å få det rutinemessig inn i livet mitt uten å overdrive og brenne meg ut), jeg spiser litt sunnere enn før (har brukt blodtypedietten og byttet ut noen matvarer i dagliglivet som var bedre for min blodtype, men like godt) det har tatt tid og jeg unner meg gjerne noe usunt i ny og ne fordi jeg trener og vet at av og til vil ikke har den store effekten uansett. Jeg har økt selvtilliten min betraktelig gjennom dette. 3. Min kommunikasjon med jenter var akkurat som med deg. Det stoppet opp og jeg klarte ikke prate med jenter fordi jeg var livredd for å si noe galt slik at de skulle avskrive meg for et eventuelt senere forhold eller ikke like meg. Noe jeg for så vidt trodde de ikke gjorde uansett, men det var greit å kunne fantasere litt om det ihvertfall. Dette er det som har tatt lengst tid, og jeg har klagd min nød til kompiser og vener som forstår meg, men har ihvertfall fått pratet om det. Jeg skjønte til slutt at det nytter ikke å sitte på sidelinjen å forvente at de skal komme til meg, jeg måtte gjøre noe selv. Så etter lang tid (ca 4 år) der jeg hadde fått bygget meg opp bedre selvtillit og fått innstillingen at jeg får ingenting viss ikke jeg satser, så turde jeg å ta initativ til å bli kjent med ei jente og gav det alt jeg hadde. Kjipt nok så gikk det ikke (den historien er i en annen tråd), men det som gav meg utrolig selvtillit her var at jeg turde å ta initativet, jeg hadde henne på glid, men blei nok for overivrig og dreiv henne litt bort. Men fikk litt sex osv som var gøy også. Etterpå føler jeg det vondt at hun ikke ville ha meg nå, men jeg klarer heldigvis å tenke sånn at siden jeg klarte å bli kjent med ho, få ho litt på glid og få hatt litt sex, så er jeg jo ikke uattraktiv for andre heller. For denne jenta var av slik karakter (altså fin og sexy og personlighet) at jeg hadde aldri tenkt i min villeste fantasi før at hun kunne like meg for noe som helst. Derfor hadde jeg også før aldri så mye som sett på henne og smilt for det hadde føltes håpløst. Derfor. En ny erfaring på at initativ og pågangsmot fungerer, men jeg får ikke gjort noe med at akkurat henne ikke fikk følelser for meg. 4. Min selvtillit var så på bånn at jeg tok ikke hint fra damer i det hele tatt og tok ingen signaler på om noen muligens hadde potensiale til å like meg. I dag ser jeg noe helt annet. Damer jeg hadde sett på som uoppnåelsige før, smiler og prater til meg på en måte som sier at her er det stor mulighet for meg. VISS JEG TAR SJANSEN! Saken er at jeg har fått hodet mitt opp og ser frem i stedet for i bakken og legger faktisk merke til signal fra andre fordi jeg føler meg bedre med meg selv. 5. Sex. Verste området i livet mitt. Jeg var jomfru til jeg var 23 år og følte meg som en taper her også. Jeg var så redd for å ha sex neste gang i tilfelle ikke dama skulle bli fornøyd osv. Jeg har fortsatt greier på det, men jeg har en ny innstilling. Jeg vet at skal jeg få noe mer erfaring så må jeg ut å ta sjansen igjen. Viss jeg skal hele tiden være redd for å mislykkes og fokusere på det så kommer jeg aldri til å ta sjansen heller. Når jeg da tok sjansen så gikk det jo strålende bra. Jeg fikk ikke hun til å komme med et hyl slik jeg kanskje hade håpet, slik at jeg skulle føle meg bedre etterpå, men jeg fikk øvd meg litt og hun så ut som hun likte det også. Så da får jeg kanskje en enda bedre opplevelse neste gang. Håper dette var til noe hjelp i det hele tatt for det var mye å skrive og jeg la litt sjelen i det. Viss ikke så har jeg gitt det uansett Mine råd til deg blir derfor. Gå til en psykolog. Viss han kan få deg til å slutte å hate deg selv så er du PÅ GOD VEI allerede. Selv hvor mye du hater sport (viss du er som meg så er grunnen til det at du ikke er god i det, enda ) så meld deg inn på et treningsstudio, få deg et enkelt og ikke for slitsomt program, det skal være gøy å trene og det blir ikke gøy viss man skal gå rett på de harde programmene og kjøre så hardt at man brenner seg ut etter tre måneder. BEstem edg for å få det inn i livet ditt, det er viktigere å trene fast enn å bli sterk på kort tid. Se litt på kostholdet ditt også og se om det er noe du kan forandre på uten at du offrer altfor mye. Det er viktig med sakte og myke overganger for å ikke bli lei og gå tilbake på det. Begynn å si positive ting til deg selv i speilet og ellers om dagen. Gi deg en klapp på skulderen for den minste bra ting du gjør, hver dag. Til og med når du har pussa tennene, for da har du gjort noe som er bra for deg selv. Dette føles rart i begynnelsen men det vil ha en positiv effekt etter hvert, det kan jeg love deg. Til sist. Konsentrer deg om å bygge deg selv opp før du begynne å tenke på noe damegreier igjen. Slik det høres ut for meg så vil du ha et forhold hovedsakelig for at du skal føle deg bedre med deg selv. Det vil ikke fungere i lengden. Alle mine venner som har gått inn i et forhold for å fikse på sine egne følelser har aldri kommet godt ut av det. Derimot de som har det bra med seg selv og vil finne en å dele gleden med de finner ofte en god partner og får et bra forhold. Derfor tror jeg, ut i fra mine egne erfaringer at det å bygge seg opp til å være fornøyd med seg selv og komme til et punkt der du heller ønsker å dele et bra liv med noen enn at dama skal få deg til å føle deg bra er det beste. Så når du føler at nå har jeg det bedre, jeg føler at jeg liker meg selv så godt jeg kan og at kanskje jeg skal prøve å ihvertfall veksle noen ekstra ord med kassadama på Meny eller hva som helst så er det på tide å begynne å trene på kommunikasjonen En ting er ihvertfall helt sikkert. INGEN kan fikse hvordan du har det med deg selv, det kan KUN DU gjøre, og det kommer heller ikke til å skje noe som helst før DU gjør noe med DEG og dine holdninger til deg selv i forhold til damer og verden generelt. Håper det var litt til hjelp Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Thewiz:Du sier kjøp deg klær. 2 problemer der: 1. jeg er ikke tynn, men ikke den tjukkeste fyren der ute heller, men jeg har store problemer å finne klær jeg passer. for ikke å snakke om å ha råd til nye klær.... 2. jeg er IKKE flink til å sette sammen plagg og slikt, og har ingen som kan hjelpe meg med det heller (igjen enda et flott eksempel på taperen jeg er :S ). Som du skriver thewiz: "Jeg leser at du er redd for å snakke med andre jenter når du er på byen/privatfester, men hvis du blir avfeid av ei jente må du tenke 'Jaja, hun fortjener meg ikke' ". MEn når dette skjer HVER ENSTE GANG og hver enste jente jeg prøver å bli kjent med, så klarer jeg ikke å finne selvtillit av det.... for signalet jeg får av de, er at de IKKE synes jeg er attraktiv, ei heller interessant nok. de går ALLTID til den som er mest morrsom eller den som er FLINK til å snakke. Dette skjer vher gang, og da klarer jeg ikke å få selvtillit. Det er veldig lett å finne klær viss du ikke er alt for overvektig, regner med at du kan bruke størrelser som XL, og det er jo ingen problem å finne i forskjellige klesmerker Selvfølgelig skjønner jeg at folk ikke har råd til å pøse ut med penger på klær og stasj, men noen ganger er det verdt å unne seg og heller leve på vann og brød en uke ^^ Du må jo nesten ha en kompis eller en venn som kan hjelpe deg. Hvis du ikke har det, fungerer også et annet familiemedlem. Men jeg har veldig god erfaring med de som jobber i butikken (spesielt de unge jentene som jobber der), de hjelper deg garantert med utvalget og sammensetninger. Jeg skjønner at det er lett å tenke, ''huff jeg har aldri draget'', når du får avvisning på avvisning, men det er akkurat slik du ikke bør tenke. Jeg har selv vært i en periode hvor jeg har syns alle jenter er ignorante til meg, men vis man bare holder seg på sin høye hest og er selvsikker og har en stil så kommer jenta i livet ditt nok rett rundt hjørnet. Bare å tro på meg; jeg er ikke gamle karen selv som har VELDIG mye erfaring med damer, men jeg har litt, og jeg vet at du kommer til å møte ei jente engang som syns du er interessant og verdifull. Bare å se framover, og jobbe med selvsikkerheten igjen. Lenke til kommentar
Gjest Guest_asdf_* Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Oh man, where to start.. For det første, vi har alle vært igjennom de følelsene du sitter med. Jeg og gikk rundt og følte meg drit dårlig på alt som gjaldt kvinnfolk, ga opp før jeg prøvde. Gjennombruddet mitt kom da jeg gikk bortover gågata, drita full, og snakket med en fyr. Brått kommer det ei jente og tar tak i meg bakfra og spør om jeg vil bli med ho hjem. Da går det opp ett lys for meg, at ja, personlighet har mye å si. Så, første du burde gjøre er å endre holdning. Personligheten din er den eneste faktoren som kan hjelpe deg dra iland de beste jentene, tro meg. Utseende teller jo, men til en viss grad. Du må være villig til å endre livsstil og mentalitet, noe du tydligvis er siden du kommer hit for hjelp. La meg hjelpe deg med basics. - Rutine. Du må ha bra rutiner i livet ditt. Siden du sier du har jobb, så virker du jo som en oppegående kar. Se på dine nåværende rutiner, se hvordan du kan forbedre dem. Hva kunne vært bedre? - Trening. Dette er viktig da det hjelper utrolig mye på humøret, det strammer opp både her og der, du blir motivert til å trene mer og stå på når du ser resultatene. Det som er viktig er at du har disiplin og ikke gir opp. Resultater tar tid, det er en viktig tanke du MÅ få inn i hodet. Alt tar tid, ingenting som er bra kommer lett, du må være villig til å jobbe med deg selv med utrolig mye disiplin. Ikke tro at utrolig store muskler gjør deg til en vinner hos jentene, de liker bare at du holder deg i form, og har tålelig grei kondisjon. - Kosthold. Du er hva du spiser, uten tvil. Ta glede i å lage mat, bruk gjerne litt tid på det. Det er givende, du spiser bedre, og kan være utrolig sjarmerende for en jente å se deg i full action. Tro meg, det der er en favoritt hos kvinnfolket. Det hjelper også på treninga hvis du spiser riktig, for da vil du kroppen få tilstrekklig med næring og du vil se bedre resultater. - Få deg en hobby. Få deg en hobby som du kan koble av med. Gjerne som en belønning når du sitter på kvelden og som gir deg "ro i sjela". Min hobby er dansing, og jeg danser gjerne 1 time hver dag, og føler meg helt topp når jeg er ferdig. Cluet er at du må holde sinnet aktivt, tv-titting er fyfy. Hold deg aktiv, gjør livet ditt spennende, jenter ser etter oppegående gutter. Så du må være villig til å endre livsstil. Du må være villig til å jobbe med degselv. Du må ha tro på deg selv. Sett deg selv inn i en god sirkel, husk at du kan klare alt! Hvis du allerede er innstilt på at du ikke kommer til å klare snakke med jenter før du faktisk møter dem, så er du nødt til å feile. Jenter kan snappe opp usikkerhet dritfort, og jenter tenner på sikre gutter. Det er ett faktum du bare må akseptere, og det må du gjøre noe med. Så se på områder der du kan forbedre deg, utseendemessig, kroppsspråket ditt, vær trygg på den du er! Jeg vet det er mye vanskeligere enn bare så, men du må være villig til å stå for dine meninger, være stolt av dine interesser. I den alderen du er i, så har mange kvinnfolk kommet seg over den overfladiske delen av livet, og ser etter andre kvaliteter. Husk at dine indre kvaliteter er det som lokker kvinnfolk! Og hva skal man egentlig snakke om med kvinner? Jenter er veldig flinke til å snakke, og de snakker gjerne om alt. Alt fra samliv, sex (veldig populært, men jeg anbefaler deg å IKKE snakke med dem om det før du har behersket andre områder, dette er absolutt siste tingen du vil nevne), ting som skjer i media, tv, om samfunnet generelt. Hvis du er en ekspert på ett område, så kan det vise seg at jenta er interessert på det området, og da har dere brått noe å snakke om. Oppsummert så vil jeg bare si at du burde jobbe med livet ditt, gjør det så bra som mulig. Når du når ett mål, sett ett høyere mål, aldri gi deg. Er viktig å hele tiden se tilbake på hvor langt du har kommet, for da vil det motivere deg til å nå nye høyder. Prøv å snakk med så mange folk som mulig iløpet av en dag. På bussen, i butikken, hvor som helst! Se dem i øynene, prøv å si til deg selv "du har ingenting å være redd for, ingenting å frykte, de er akkurat som deg!". Du må være villig til å oppsøke vanskelige situasjoner, og ja, du vil feile, men det er viktig å dra lærdom av de feilene du gjør og så forhindre at de skjer neste gang. Er så utrolig mange aspekter når det gjelder dating jeg kunne gått inn på, alt fra kroppsspråk, hvordan tolke hva kvinner EGENTLIG sier, hvordan psykologien deres funker, hvordan tenne de, flørte etc. Men viktigst for deg akkurat nå er tanken om at du KAN, og du må lage ett fundament først i livet ditt, før du kan la en kvinne komme inn i livet ditt. Lykke til sjef, det er ikke så vanskelig som du tror. Jeg startet på bar bakke 4 mnd siden, og har jobbet intenst. Forrige helg fikk jeg meg en one night stand ved bare å stirre på en jente i 5 sekunder. Ho kom bort og sjekket meg opp. Helt uvirkelig. Bare vit hvordan, og alt vil falle på plass. Lenke til kommentar
kenna79 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Setter veldig stor pris på alt dere sier. OG takk for at du ville svare. Men er et par ting jeg vil si i henhold til det du skrev. (kall det å forsvare meg selv ) Og der ligger første problem : Jeg forventa alltid at det var jentene som skulle ta kontakt med meg, og når de ikke gjorde det så satt jeg meg ned å synes så synd på meg selv at jeg klarte ikke si noe som helst og sa bare stygge ting til meg selv. Snu litt på denne situasjonen. Hvilke jenter var det som tiltrakk meg? Jo det var de med utstråling, karisma, selvtillit og godt humør. Ikke de som satt i et hjørne og såg deprimerte ut. Men det skjønte jeg ikke før lenge senere. Dette her var noe jeg gjorde for 1 år siden. Altså satt på sidelinjen og trodde de kom til meg. Det siste året er det JEG som faktisk har tatt kontakt med damer. OG det er alltid jeg som tar kontakt med de. OG dessverre, de jeg alltid liker utstrålingen eller personligheten har kjæreste. Jeg slutter ikke å snakke med de for det, men det føles som om jeg gir og gir, og aldri får noe "napp" igjen. En ting er ihvertfall helt sikkert. INGEN kan fikse hvordan du har det med deg selv, det kan KUN DU gjøre, og det kommer heller ikke til å skje noe som helst før DU gjør noe med DEG og dine holdninger til deg selv i forhold til damer og verden generelt. Jeg er fullstendig klar over dette og jeg gjør ting for å forandre meg selv. Jeg blir med på ting jeg ikke gjorde for 1 år siden, jeg TØR å ta kontakt med jenter. Jeg tør å prøve meg litt på jenter (men det går rett vest hver eneste gang, om enn jeg bare prøver å bli venner. Og der er også en del av problemet mitt, jeg satser, men kommer ingen vei. Har ikke rikket meg en meter nærmere målet. OG jeg har faktisk klistret opp gule lapper på pc skjermen som sier hvor "smart, interresant, pen og flott" jeg er, for å prøve å få hjernen til å tru det og. Og jeg prøvde også det du sa, gi meg selv komplimenter forann speilet. Poenget mitt er at jeg sitter ikke på sidelinjen hele tiden. Men nå skal jeg til sengs. Orker ikke å være oppe mer. Takker så langt til alle som har svart, og setter som sagt VELDIG stor pris på alle tilbakemeldinger som dere har skrevet, og det samme til eventuelt dere som skriver denne posten (leser igjen etter jeg står opp). Natti natt. Lenke til kommentar
Gjest Guest_asdf_* Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Og jo, jo mer du leser, jo mer verdifull blir du. Jeg var en inneslutta datanerd, men satt og leste utrolig mye på nettet. Brukte timevis etter timevis på nettet. Har jo vist seg å være veldig lønnsomt da jeg nå "vet alt". Kan så utrolig mye, og jentene jeg møter blir helt paffe. Sliter jo selvsagt på det sosiale, og kommer jo inn i kjipe situasjoner, men det er bare å forvente. Glemte forøvrig å nevne en ting, du må huske at det finnes mange jenter der ute, og at du MÅ ta ett nederlag for et nederlag, hvis du får nei eller ikke får den responsen du forventer, så gå bare videre til neste jente. Øvelse gjør mester. Husk å ikke få masse forventninger til at du brått bader i damer. Forventninger gjør at du blir sykt såra og umotivert, og jeg selv ga nesten opp en periode. Derfor er det best å ikke forvente noe som helst, og dermed vil du ikke bli skuffa. En annen feil du også gjør i mentaliteten din er at du aktivt søker jenter. Du må innse at kvinner ikke er førsteprioritet, men andreprioritet. Få livet ditt på plass, og kvinnene vil komme. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Guest_asdf_* Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Du skrev: Dette her var noe jeg gjorde for 1 år siden. Altså satt på sidelinjen og trodde de kom til meg. Det siste året er det JEG som faktisk har tatt kontakt med damer. OG det er alltid jeg som tar kontakt med de. OG dessverre, de jeg alltid liker utstrålingen eller personligheten har kjæreste. Jeg slutter ikke å snakke med de for det, men det føles som om jeg gir og gir, og aldri får noe "napp" igjen. FY FY! Se her, det er den største feilen gutta gjør. Tro meg, jeg har vært der selv. Du må IKKE gi jentene det de vil ha. De tester deg fort som bare det, den vanligste testen er "spanderer du en drink på meg eller?". ALDRI KJØP HO DRIKKE. Jenter tester deg hele tiden for å se hvor langt de kan strekke seg, hvor sterk du er av personlighet. Du må være obs på dette. Som sagt, ikke forvent noe, "vær deg selv", snakk om alt fra været til det som måtte falle deg inn. Husk å være tøysete, ert ho gjerne litt (ikke mobb), få ho til å jekke seg ned litt. Ved å vise at du ikke er interessert i hva ho syns om deg, viser at du er litt likegyldig, viser at du bare er der for å snakke og ikke noe mer, så vil ho automatisk føle tiltrekning ovenfor deg. Du må kunne vise at du ikke er som alle de andre siklende gutta som er der ute. Er vanskelig å forklare, krever at du øver og erfarer det selv. En ting som kan hjelpe er å observere gutta som er flinke med damer. De som drar mye damer. Ta deg en tur ut på byen en gang, og se på "players". Observer åssen de står, hvordan de snakker til jenter. Mange vil som oftest gå med hodet litt hevet, når de snakker med jenta så er de litt "laidback". Det utstråler selvtillit. Du vil også legge merke til at mange holder maska veldig godt, holder seg rolige, gestikulerer sakte, holder seg mystisk og spennende. Du skaper automatisk mystikk ved å gjøre slik. Ta gjerne pauser når du snakker, ikke røp alt med en gang. Få ho til å ville vite mer! Dette er alt teknikker du kan øve inn. Det kan hjelpe å lese noen bøker, men ikke ta alt som står der slavisk. Double your dating, the game, og alpha man, er alle tre gode bøker som kan hjelpe deg med det teoretiske, men felles i alle tre er disse to tingene: - du må jobbe for å forbedre livet ditt, være selvstendig og sikker på det du driver med. - skjønne at du ikke trenger en jente i livet ditt, og at jenta er bare ett supplement i ditt liv. Etterhvert som du forstår disse begrepene, så vil ting garantert gå lettere. Men det tar tid! Jobb og aldri gi opp, aldri la deg demotivere. Hvis du for ett sekund begynner å tvile, se på framgangen din, og bruk det som motivator for å fortsette forbedre deg. Lykke til! Lenke til kommentar
Skalle Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Det er bra å høre at du har gitt det insats og prøvt deg frem, men da er det jo som han andre sier at ta lærdom av de gangene du ikke scora. Spør deg selv, hva gjorde jeg denne gangen som jeg kan gjøre bedre neste gang? Jeg forstår frustrasjonen og depresjonen din veldig godt når det har blitt som det har blitt og du ikke har fått no napp. Det er ikke noe gøy. Men det er likevel så utrolig mye sperrer på innsiden din som hindrer deg i å være den du er og få vist akkurat hvor attraktiv du kan være. For alle kan være sinnsykt attraktive uansett utseende, så lenge de har selvtilliten og utstrålingen med seg. Når du for eksempel prøver deg på en dame og du hater deg selv så mye som du faktisk gjør så er jeg ganske sikker på at det viser veldig godt i måten du oppfører deg på, og det kan være alt fra flakkende avvisende blikk til intense blikk som bare sier "Vær så snill og lik meg!!!". Det har ihvertfall jeg merket på meg selv når jeg er i det hjørnet, og det scorer aldri. Desperasjon har jeg ikke komt noen vei med i det hele tatt, så jeg tenker litt sånn at føler jeg meg desperat etter å få tak i en dame så kan jeg like gjerne la være for det fører ikke med seg noe bra. Men det er faen ikke så lett heller Viss du har sagt fine ting til deg selv før, så håper jeg du fortsetter med det og til og med utvider det med klapp på skulderen. Si tre positive ting til deg selv når du står opp og når du legger deg i tillegg til speilet. Skriv ned ting som du har å være takknemlig for i ditt liv i dag. Det er så utrolig mange ting vi kan gjøre for å føle oss litt bedre med den vi er i dag og det vi faktisk har i dag. Og når vi føler oss litt bedre så utsråler vi litt mer positiv energi og blir litt mer attraktive for positive mennesker og forhåpentlig vis positive jenter Jeg hadde ikke suksess med hun forrige nå og kjenner det er fremdeles litt sårt, men har ikke tenkt å la det stoppe meg så jeg kjører på til neste og skal be en annen ut nå når jeg ser henne neste gang. Jeg unner deg virkelig en fantastisk dame og et godt liv, for jeg vet så godt hva det vil si å ha det så tungt og være så langt nede og det er egentlig noe av det verste man kan oppleve. Jeg føler med deg og håper du kommer deg ut av depresjonen din, det ville jeg sagt er punkt nr 1 til å skulle få et sunt og godt forhold i fremtiden. Lenke til kommentar
Keylar Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 tror du trenger litt hjelp av en av PUA her på forumene Lenke til kommentar
CCola Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Tren litt, dusj, fiks deg på hår o.l, få deg god parfyme, og ikke minst nye klær. Forskning viser at 80% av det kvinner ser etter i utseene er lukt og hygiene. Etter dette, får du alltid noen "Nei", men ikke la dette påvirke deg. Prøv på nytt, og til slutt svermer jentene rundt deg, og da har du nok selvtilitt til å slå an en vits, og en fantastisk sjekketriks Lykke til! EDIT: Og om du er bleik er alltis solarium en fin ting. 3 ganger i uken i 2-3 uker, og du har en fin brunfarge uten at du må til Syden. I kombinasjon med trening kan dette være en fin form for selvtilitt foran speilet i første omgang! Igjen, lykke til Endret 8. desember 2007 av MrJones89 Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Du skal elske din neste som deg selv. dvs: Du må ha det bra med deg selv før du prøver å få andre til å ha det bra (i et forhold foreks) Har du det ikke bra med deg selv, finnes det proffesjonell hjelp. Husk, proffesjonell hjelp, eller all annen hjelp, kan faktisk forandre livet ditt totalt. Er det verdt risken?... har du noe å tape? NEI, men du har derimot alt og vinne. Du lever bare en gang, ikke rot det bort. Endret 8. desember 2007 av Sap15 Lenke til kommentar
kenna79 Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Takk for alle svar, og jeg skjønner at jeg må starte å like meg selv først. Er fullstendig klar over det, men som jeg også har sagt før, jeg er ikke en morsom fyr, og jeg får damer sjeldent til å le, og er det noe ALLE jenter sier, så er det at de liker en mann som får de til å le. Selvtillit er ikke nok, ut i fra det jeg har lest av svar fra andre jenter. Så hvordan i alle dager skal jeg klarer å være morsom eller få de til å le :S Det ligger ikke natrulig i meg, og kan ikke fatte hvordan man kan lære seg dette :/ Og jeg ser jo det at de som får jenter til å le, er de som har 90 ganger større sjangser på de :S Ha en god helg alle sammen. Og igjen, takk for alle svar. Endret 8. desember 2007 av kenna79 Lenke til kommentar
Gjest Guest_asdf_* Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 FEIL FEIL FEIL! Der gjør du den store generaltabben igjen, du TROR du ikke er morsom fordi noen en eller annen gang har kommentert det. Hvis du ikke er det, så kan du selvsagt bli det. Indre egenskaper kan trenes opp, det tar bare tid! Vil jo anta at du har en pc, og en rimelig bra internetttilkobling. Last ned standupshows fra absolutt alle amerikanske, norske komikere du kan finne. Se komediefilmer. Hvis du ser noe morsomt, hører en bra vits, så prøv å husk den. Du kan jo faktisk lese om hvordan forbedre humoren. Det finnes mange forskjellige virkemidler du kan bruke, og det er helt magisk. Personlig kan jeg si de mest drøye tingene til jenta, men sålenge jeg har glimt i øyet, og er sikker på megselv, så tar ho det bare med ett smil. Jeg kødder med alt og alle, tøyser gjerne om hennes personlighetstrekk, er barnslig, idiotiske ting i samfunnet, er ironisk, sarkastisk, you name it. Det finnes ingen "fasit" på hva som er morsomt du. Forøvrig er selvironi også konge. Men bør brukes varsomt, da jenta kan oppfatte det som at du har dårlig selvtillit. Jeg har brent meg på den mange ganger. Vel, la bare ut noen få ideer, det er ikke håpløst, slutt å tro at du ikke kan! For det kan du. Eneste som holder deg igjen er degselv. Lenke til kommentar
ellys Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Hei, kjenner meg jævlig godt igjen i din situasjon, jeg er 27, og var der du er nå for 4 år siden. Jeg kom meg ut av situasjonen fordi en kompis bestemte seg for og "ta meg under sine vinger". Forutsetningen for at du faktisk skal komme ut er at du begynner og TRO på at du har potensiale til og forandre disse sidene ved deg selv om DU bestemmer deg for og gjøre det. Om du har negativt mind set og ikke prøver gjøre noe med det, og nekter og tro at du kan forandre det om du går in for det, så har jeg en nyhet, du kommer aldri til og fikse disse sidene i livet ditt. Mitt beste råd er og lese DeAngelo sine ebøker, du finner dem kanskje hos noen svenske pirater. I utgangspunktet handler dette om og sjekke damer, men i bunn og grunn handler det om og få bedre selvtillit og få bedre selvbilde. Står MANGE gode råd og metoder for og forbedre selvtilliten der. Står også god innføring i hvordan adapte en sjarmerende humor for folk som deg og meg som ikke har det naturlig. Lykke til, og ha håp, for det går faktisk an og gjøre noe med det om du bare kommer ut av det negative mind settet du er i om dagen Endret 8. desember 2007 av ellys Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Søk Hjelp/Proffesjonel Hjelp, det ligger i ordet "Hjelp" de hjelper deg, de dømmer deg ikke, de hjelper deg!!! Du greier tydligvis ikke å oppnå de resultatene du vil oppnå, helt på egenhånd nå. Lenke til kommentar
kenna79 Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Takk for all svar. Veit ikke om jeg kommer til å klare noe av dette. Jeg prøver men føler virkelig ikke at ting går fremover i det heletatt Søk Hjelp/Proffesjonel Hjelp, det ligger i ordet "Hjelp" de hjelper deg, de dømmer deg ikke, de hjelper deg!!!Du greier tydligvis ikke å oppnå de resultatene du vil oppnå, helt på egenhånd nå. Skulle virkelig ønske dette var sant. Har allerede vært hos psykolog, men da måtte jeg betale ALT sammen selv. Det var 700 kr pr time..... og hun ville se meg 1 gang i uke. Fordi hun så jeg hadde problemer. Men myndighetene ville IKKE hjelpe meg. Sp etter 6 uker måtte jeg slutte. Hadde ikke penger til det. Og der ligger det to problemer (og nei dette er ikke syting, bare fortvivelse :S ): 1. Jeg har akkurat fått ny jobb, og kan ikke bli borte 1 gang i uken, eller 1 gang i mnd til psykolog i arbeidstiden, og jeg veit ikke hvor mange psykologer som jobber kveld.... 2. Jeg har virkelig ikke råd til det. Det er RÅDYRT å få hjelp, om jeg ikke prøver selvmordsforsøk eller noe, DA får jeg gratis hjelp, men ikke før det ekstreme skrittet.... Men takk for all tilbakemeld. Gudene veit hva som skjer vidre. Eneste jeg veit er at jeg sloss en tapende kamp for å bli bedre. kenna79 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 kenna79: Har du prøvd å oppsøke nye miljøer? Jeg vil sannsynligvis aldri klare å få en jente på en bar, men på f.eks. en DNT leir kan jeg lett bli sammen med noen. Vet ikke helt hva slags miljøer du kan oppsøke siden du er litt gammel sammenlignet med meg. Det er ikke noe rart at det ikke funker å prøve å få bedre selvtillitt. Det får du hvis du blir sammen med en jente, men du må klare å jobbe deg oppover uten det. Jeg vil foreslå at du prøver å snakke så mye du kan med jenter og prøve å bare snakke om et eller annet for å holde samtalen gående. Du bør klare etterhvert å snakke med mange jenter i timesvis hvis de velger å ikke forlate deg. Selvfølgelig vil ingen jenter bli sammen med deg hvis du ikke kan prate med dem. Når jeg tenker på å prate mener jeg du og hennne alene, ikke sammen i en stor gruppe. Når du klarer å prate med jenter alene vil du få jentevenner, fordi det er alltid hyggelig å prate med andre personer. For å få et forhold må du tørre å ta på jenta og hvis hun er interesert vil hun godta det og du kan forsette visere til et kyss og dere er sammen. Mitt perspektiv er fra en 17-åring og det vil bli noen forskjeller, men jeg tror grunnprisippene er det samme. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Problemet er at kvinnfolka her i Norge er så jævla kravstore. Du skal helst ha en bra jobb, og opparbeidet deg noen materielle goder. Arbeidsledig? Gud forby! Er man overvektig har man ENDA mindre sjans. Weeeell fuck em all Lenke til kommentar
Mester_B Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Som flere har nevnt finnes det litteratur om emnet. Mange av verdens beste pickup artists var i utgangspunktet håpløse med jenter. Mystery er kanskje verdens mest anerkjente sjekkeartist, han mistet ikke jomfrudomen før han var 21. Nå virker det som du er låst i tanken på at du er håpløs med jenter og at forandring ikke er mulig. Det er det, bare du går knallhardt inn for det. Prøv for eksempel mASF, de har en introduksjonsguide til sjekking, og et forum fult av informasjon og eventuel hjelp. På forumet finner du tips og omtaler av tonnevis med sjekkemateriale. Som 28 år og singel har du antageligvis en stabil økonomi. Mange gode sjekkeartister holder seminarer og tar deg med ut på byen og gir der direkte konstruktiv feedback om hva som kan forbedres. Det koster litt, men er utrolig lærerikt. Du sier og du har prøvd å ta kontakt med jenter på byen. Det er et punkt mange sliter med å komme over, og når du tør å gjøre det etter å ha lest litt, er du langt på vei. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Og hvordan i alle dager skal jeg tørre det :S "Hei jeg er 28 år gammel og kan ikke en dritt om klær" :O (veit jeg ikke skal si det, men det er sånn jeg føler det ) Jeg tror du rett og slett må endre synet ditt på verden rundt deg. Jeg er 29 og bryr meg ikke om klær og mote i det hele tatt. Tidligere da jeg var singel og måtte ha klær gikk jeg i butikken og sa "jeg trenger en skjorte" e.l. Når selger da spurte om jeg hadde tenkt på noe spesielt e.l. sa jeg at "nei, jeg har ikke peiling på klær". Og vips, så hadde selger funnet noe som passet meg. Noen som jobber i en butikk bryr seg ikke det minste om hvor gammel du er, hva du kan om klær eller mote, hvor mange damer du har hatt, etc. Det de bryr seg om er inntjening. Du som ikke har peiling på klær er faktisk en potensielt meget bra kunde. For selgeren vet, at dersom han finner klær som du blir fornøyd med, og til og med får et kompliment for, så kommer du tilbake til han og kjøper enda mer. En kunde som i utgangspunktet ikke vet hva han vil ha, har mye større sjanse for å bli fornøyd med det han får, i motsetning til en kunde som vet nøyaktig hva han vil ha. Lenke til kommentar
kenna79 Skrevet 14. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2007 [...]Prøv for eksempel mASF, de har en introduksjonsguide til sjekking, og et forum fult av informasjon og eventuel hjelp. På forumet finner du tips og omtaler av tonnevis med sjekkemateriale. [...] Teori er en ting, men når du har 1 venn, som ikke er villig eller kan noe bedre om dette, så hjelper ikke teori en skvett bare mer info som aldri funker. Har faktisk prøvd å lese noe, både om selvtillit osv. ALT virker så sinnsykt enkelt: "gjør ditt og gjør datt", og jeg prøver på noe, men ingen ting funker. Som 28 år og singel har du antageligvis en stabil økonomi. Mange gode sjekkeartister holder seminarerog tar deg med ut på byen og gir der direkte konstruktiv feedback om hva som kan forbedres. Det koster litt, men er utrolig lærerikt. Akkurat fått fastjobb nå, men økonomien er ikke noe å skryte av i det hele tatt. Så sånne seminarer har jeg ikke råd til eller tør å gå på helt alene anyway. Natta (jepp legger meg kl 2200 på en fredag... wohoo... ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå