kenna79 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hei. Første gang jeg skriver her, men jeg har et sinnsykt stort problem. Jeg er en 28 år gammel mann, snart 29, som over hode ikke klarer å finne en jente, eller rettere sagt, ingen jenter liker meg i det hele tatt. Har hatt et forhold til en jente som dessverre ikke var helt god i hodet, for 7 år siden. Etter det har jeg ikke hatt et eneste forhold. Og med forhold mener jeg da kjæreste eller ev. one night stands eller lignende. INGEN føler seg tiltrukket av meg eller liker meg for meg. Dette har da ført til at jeg har utviklet en ganske dyp (og for å si det mildt JÆVLIG) deppresjon. Når jeg møter jenter er det heller aldri for å bli kjæreste med de, men jeg har lyst i første omgang å bli venner med de. Noe de heller aldri er interessert i. Jeg sliter også med å snakke med jenterr og er ikke en morsom fyr heller (noe som teller noe så sinnsykt for jentene der ute). Utseende har jeg heller ikke med meg, da jeg verken er pen/kjekk eller tynn. Jeg tør også ikke bare å gå bort til jenter på byen, fordi jeg VET de alltid vil velge andre enn meg (pga hvordan utsende mitt er) og fordi jeg ikke vet hva jeg skal si til de eller snakke om. Folk sier: "Spør henne mange spørsmål om henne" mentaliteten funker ikke, fordi jeg er ikke god til å spørre masse spørsmål som det. Og det er ALLTID jeg som må føre samtalen. Hver eneste gang. OM det er på fester med venner eller på byen. Og da stopper det opp etter 5 min. Dette får meg til å føle meg enda mer som en taper. Jeg har i det siste til og med prøvd å snakke/bli kjent med andre igjennom nettverksider som facebook, og også her må alltid JEG ta kontakt med jenter, og føre samtalen. Som oftest stopper det opp etter 3-5 mail. OG så var det over. Dating sider som f.eks. match.no tør jeg ikke, fordi jeg veit ikke hva jeg skal skrive i profilen min, fordi jeg er overhode ikke en interresant person. Og igjen, på slike sider må JEG føre ann og ta iniativ, noe jeg ikke klarer. Andre sier til meg at jeg bør gå til psykolog og få hjelp. Greit nok, men pga ny jobb er dette IKKE mulig + å gå til psykolog vil ikke hjelpe meg å KOMMUNISERE med jenter, og få de til å synes at jeg er interresant. Å gå til psykolog vil i beste fall, få meg til å slutte å hate meg selv (og ja... jeg veit hva dere vil si: selvtillit er alt, men det er jo ikke det når jeg som person er fullstendig uinterresant og ikke klarer å kommunisere med kvinner). Hva i alle dager skal jeg gjøre? Jeg orker snart ikke mer av noe. Og jeg er på gråten veldig ofte (har ennå ikke klart å grine som en tulling) og har tårer i øynene når jeg er for meg selv. Bør kanskje nevne at jeg har ikke ALL verdens av venner heller, og til og med DER er det alltid JEG som må ta kontakt. Noen forslag på hvordan jeg kan lære meg å snakke med jenter på nett, eller face til face, for jeg er fullstendig fortapt. OG hva, hvordan holde en samtale gående. Er redd jeg er på randen til å fullstendig knekke sammen (og igjen en psykolog kan ikke hjelpe meg å snakke med jenter og å få være interresant når jeg ikke smart nok "der oppe" til å virke interresant for de). Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Her gjelder det bare å prøve og feile, går det ikke bra med 1 er det forsatt flere fisk i havet, som noen liker å kalle det. Når det gjelder samtaler kan du prøve å starte en samtale med å spør en jente om huns mening om ett eller annet spesifikt tema, som om de er for eller mot abort. Da får du nok høre en god del. Men ejg er bare 17 og har ikke akkurat de beste livserfaringene å komme med. Men lykke til Lenke til kommentar
nettii Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 fyrst av alt so vil eg bere sei at på byen finne du ikkje dama du vil ha resten av livet! der finne du pubhora som er god nokk for 1 night stand.... ikkje tenk på so masse kva du skal sei til dame, du fokusera for masse på det. prøv heller å få deg litt sjølvtilit. er det en ting vi kvinnfolk elska so er det en mann med sjølvtilit.(ikkje skryteskryte altso) bli heller kjent med noken rundt deg,kor du kan slappe av litt med å ha det litt gøy. so kansje det kan utvikle seg til noke lykke til Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hei Kenna! Jeg skjønner situasjonen din veldig godt, og jeg skjønner at du er frustrert over dette. Jeg hadde selv vært veldig frustrert vis jeg hadde vært i din situasjon. Men det du bør gjøre er å ikke la folk se at du er en taper (for det er du ikke), vær stolt av å være deg selv, kjøp deg nye klær, prøv ut nye parfymer og ikke minst, vær selvsikker. Jeg leser at du er redd for å snakke med andre jenter når du er på byen/privatfester, men hvis du blir avfeid av ei jente må du tenke ''Jaja, hun fortjener meg ikke'' På denne måten bryter du deg selv ikke ned hver gang du får avslag. Husk at jenter legger merke til hvordan man går kledd, renslighet/velstelt, lukt og ikke minst om man er selvsikker. Hvis du er gode til disse punktene her, er det nok hundrevis av damer der ute for deg, og de vil ikke vente med å kaste seg etter deg ved første anledning. Du må ikke tenke at du aldri får dame/ender opp alene, fordi dette merker jentene, du må virke selvsikker, og ikke for pågående (jenter liker ofte å få tak i noe som er litt utilgjengelig). Ikke vær for over dem, og ikke gi dem FULL oppmerksomhet i starten, fordi da føler de at de kan tvinne deg rundt lillefingeren vis du gjør det. Thewiz Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 prøv å gjør deg selv mer interessang da... begyn å spille gitar eller bli god til noe ^^, finn en hobby, så kanskje finner du ei dame eller en GOD venn med samme hobbyen! Lenke til kommentar
kenna79 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Problemet er at jeg ikke er god til snakke med de. Har ALDRI vært det. Til og med når jeg HADDE selvtillit, hadde jeg aldri sjangs på jenter. Og som ALLE påpeker, skaff meg litt selvtillit. Det hadde jeg før, og funka ikke da heller . Ikke bare det, men jeg VET at for at jeg skal få selvtillit så må jeg få napp i hvert fall EN gang i løpet av et år... og me napp mener jeg at en jente faktisk LIKER meg igjen og viser det... Greit nok, har et par jenter jeg har blitt kjent med som sier de liker meg og synes jeg er en fin kar, men de HAR kjæreste og jeg KLARER ikke å ta de like alvorlig når de sier det. Som jeg skrev, på 7 år har ikke EN ENESTE single jente vist interesse. Og de eneste komplimentene jeg har fått, er fra andre jenter som HAR kjæreste og som ikke er interresert i meg på den måten. Og du sier Netti: "bli heller kjent med noken rundt deg,kor du kan slappe av litt med å ha det litt gøy. so kansje det kan utvikle seg til noke". der ligger jo litt av problemet... ingen jenter VIL ha noe med meg å gjøre... ikke som venn en gang. OG da er det jo ikke lett å bli kjent med noen først. Og som jeg skrev før, det er jo det som er utgangspunktet mitt når jeg møter en ny jente. Å bli kjent med de. Ikke å sjekke de opp. Men de synes rett og slett jeg IKKE er interresant eller pen nok. Thewiz: Du sier kjøp deg klær. 2 problemer der: 1. jeg er ikke tynn, men ikke den tjukkeste fyren der ute heller, men jeg har store problemer å finne klær jeg passer. for ikke å snakke om å ha råd til nye klær.... 2. jeg er IKKE flink til å sette sammen plagg og slikt, og har ingen som kan hjelpe meg med det heller (igjen enda et flott eksempel på taperen jeg er :S ). Som du skriver thewiz: "Jeg leser at du er redd for å snakke med andre jenter når du er på byen/privatfester, men hvis du blir avfeid av ei jente må du tenke 'Jaja, hun fortjener meg ikke' ". MEn når dette skjer HVER ENSTE GANG og hver enste jente jeg prøver å bli kjent med, så klarer jeg ikke å finne selvtillit av det.... for signalet jeg får av de, er at de IKKE synes jeg er attraktiv, ei heller interessant nok. de går ALLTID til den som er mest morrsom eller den som er FLINK til å snakke. Dette skjer vher gang, og da klarer jeg ikke å få selvtillit. prøv å gjør deg selv mer interessang da... begyn å spille gitar eller bli god til noe ^^, finn en hobby, så kanskje finner du ei dame eller en GOD venn med samme hobbyen! Og dette trur det er lett? Å bare bli interresant? Jeg kan ikke gjøre sport, da jeg HATE sport. Og jeg er ikke flink til noe spesielt :( Så det er ikke LETT å gjøre meg selv interresant :( Og jeg klarer ikke å bare møte 100% nye mennesker ved å starte på et kurs. Som sagt, jeg er en stor taper Endret 7. desember 2007 av kenna79 Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg skjønner godt at du har problemer. Det du gjør er å fokusere på deg selv, du finner alle problemene med deg selv for så å overtale deg selv til at alle andre ser dine feil. Problemet er at det er ikke sånn verden fungerer. Folk er ikke ute etter å finne feilene dine, men de vil finne dine gode sider. Når du da fokuserer på dine negative sider så er det de inntrykkene de til slutt sitter igjen med etter å ha møtt deg. Dette er det vanskelig å gjøre noe med, fordi du er blitt vant med at det er slik du er. Det er en ond sirkel. Det du kan (og bør) gjøre er, som andre har sagt, å skaffe deg en hobby hvor det ikke er utseende, klærne, fysikken eller humoren som er viktig. Det er først da du har sjansen til å treffe andre mennesker som ser deg for den du er, samtidig som du da ikke fokuserer på humor, kropp osv. som du mener du må ha for å finne noen som passer for deg. Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Ting vil ikke forbedre seg før du bestemmer deg for å sette deg mål og jobbe aktivt mot dem. Snakker av erfaring her. Lykke til! Lenke til kommentar
nettii Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 begynd å bygg deg litt opp ijenn. sett deg noken små mål per dag,som du MÅ gjennomføre. f.eks dag1: gji noken eit komplimang dag2: få ei dame til å le dag3: prøv å ha ein kort samtale osv..... helt enig i thewiz som sei du kan kjøpe deg noken nye klede. kjøp deg ei fin å stili skjorte å ei bra dongri! manna som er litt opp i størrelsane ser også bra ut med det!!!!!! no er det nå egentli ei perfekt tid til å starte eit "nytt" liv med nyttårs løfte gjer litt sånn som bridget jones sett deg små mål å la det nye året vere året for modighet å ny start. Lenke til kommentar
kenna79 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Dere får det til å høres så lett ut. ALLE får ting til å høres så lett ut. Hvorfor vet jeg ikke, men jeg må ALLTID slite for ALT i livet mitt. Jeg slet på skole i ALLE fag. Jeg sliter med å finne en jente. Det tok meg 6 mnd før jeg BEGYNTE å bli OK i jobben jeg hadde. Mens ALLE andre var knallgode etter 2 mnd. Og når folk gir meg tips, høres det så sinnsykt lett ut. Prøv internet dating sa folk til meg. Jeg prøver, men igjen sliter jeg :S Fordi jeg veit ikke hva i alle dager jeg skal snakke om eller spørre om. Og som oftest er jeg ute av spørsmål etter 3-4 mail med jenta [...]dag1: gji noken eit komplimang dag2: få ei dame til å le dag3: prøv å ha ein kort samtale [...] kjøp deg ei fin å stili skjorte å ei bra dongri! manna som er litt opp i størrelsane ser også bra ut med det!!!!!! [...] Og når det gjelder klær, selv om jeg kanskje synes en plagg ser bra ut, er det ikke alltid det sitter bra på meg. Som oftest gjør det ikke det heller. Og jeg er IKKE god på å kjøpe klær Og til dere andre, jeg PRØVER som rakkern å forandre... men jeg sliter noe så jævlig..... noe jobben min er et godt eksempel på :/ og jeg er redd at dette her vil jeg slite med hele livet. Og som jeg sa, jeg gir alltid jenter komplimenter. Et par jenter på jobb som jeg har blitt litt kjent med (men som begge har type selfølgelig....) som jeg gir kompliment til bort i mot hver eneste dag. Og grunnen til jeg gir de komplimenter, er ikke fordi jeg veit de er "trygge" fordi de har kjæreste, men fordi jeg er ærlig mot dem, og sier at jeg synes de er fine i dag eller hva enn det er jeg sier. Hun ene viste jeg ikke hadde kjæreste en gang, og hun tok JEG initiativ til å snakke med først. Lenke til kommentar
kenna79 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg skjønner godt at du har problemer. Det du gjør er å fokusere på deg selv, du finner alle problemene med deg selv for så å overtale deg selv til at alle andre ser dine feil. Problemet er at det er ikke sånn verden fungerer. Folk er ikke ute etter å finne feilene dine, men de vil finne dine gode sider. Når du da fokuserer på dine negative sider så er det de inntrykkene de til slutt sitter igjen med etter å ha møtt deg. [...] Problemet her er at fra min erfaring, er det nettop DETTE som har skjedd ALTFOR ofte med meg. Og dette er ikke noe jeg bare sier for å virke negativ eller fordi jeg forsvarer meg, men det er faktisk sant Blitt mobba frem til jeg begynte på vidregående, og til og med der, så var det den erfaringen jeg fikk meg. At alle feil kan og VIL bli brukt i mot deg. Lenke til kommentar
nettii Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 vist du ikkje synst du finne dei rette kleda,so spør nå dama i butikken då Lenke til kommentar
kenna79 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 vist du ikkje synst du finne dei rette kleda,so spør nå dama i butikken då Og hvordan i alle dager skal jeg tørre det :S "Hei jeg er 28 år gammel og kan ikke en dritt om klær" :O (veit jeg ikke skal si det, men det er sånn jeg føler det ) Lenke til kommentar
nettii Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 vist du ikkje synst du finne dei rette kleda,so spør nå dama i butikken då Og hvordan i alle dager skal jeg tørre det :S "Hei jeg er 28 år gammel og kan ikke en dritt om klær" :O (veit jeg ikke skal si det, men det er sånn jeg føler det ) neimen herregud no må du slutte å syte å ta opp litt mot! fikk jo hakeslepp no når du sei at du ikkje tør å spør dama i butikken!!! herregud det er jo jobben deira å svare på slike spørsmål. akorat som det er jobben til noken på mcdonalds å servere mat. gje deg Lenke til kommentar
kenna79 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg setter VELDIG stor pris på all svar jeg får og alle tipsene, selv om det virker som om jeg ikke tar noe inn til meg. Men jeg setter VIRKELIG pris på at dere gidder å ta tid å svare. Jeg bare veit ikke hvordan jeg skal få gjordt eller fullført tipsene :( Lenke til kommentar
Inc Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hei!.. Moteblad er fine greier, der kan du finne mange ideer, og de er ikke av typen "svin dyr bukse til 2k osv).. Mange fine bra klær på H&M og dressmann osv som er billig.. Eller kan du jo prøve å trappe ned litt på den damejakten litt kanskje, mulig det blir for åpenlyst at du er på jakt etter noe, men selvfølgelig ikke stopp helt bare la det ligge litt på is inntil videre. Det er jo bøttevis med chattesteder og jeg vedder på at der sitter en som er i helt lik situasjon som deg der ute, det kan jeg nesten love deg. Det kan være lett for andre og oss i si slike ting som dette, som om man ikke har nok å stri med kan en tenke. Finn lyspunkt i hverdagen\livet ditt og dyrk det for alt du måtte ha.. Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Du syns du selv er uinterresant? Bli interresant! Opplev litt kultur, begynn å trene for å bli mer fornøyd med kroppen, men ikke minst få bedre selvtillitt! Lenke til kommentar
kenna79 Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 [...]fikk jo hakeslepp no når du sei at du ikkje tør å spør dama i butikken!!! herregud det er jo jobben deira å svare på slike spørsmål. [..] Men det er jo her jeg sliter jo. Å spørre og snakke med damer vanlig. Blir hyper nervøs å begynner nesten å skjelve Og det er VELDIG stor problem. Og det er ikke meningen å høres ut som syting, noe det kanskje gjør (og det beklager jeg) Lenke til kommentar
nettii Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 [...]fikk jo hakeslepp no når du sei at du ikkje tør å spør dama i butikken!!! herregud det er jo jobben deira å svare på slike spørsmål. [..] Men det er jo her jeg sliter jo. Å spørre og snakke med damer vanlig. Blir hyper nervøs å begynner nesten å skjelve Og det er VELDIG stor problem. Og det er ikke meningen å høres ut som syting, noe det kanskje gjør (og det beklager jeg) ekje verre enn å fomle orda ut av seg.....drit i kva sammheng dei kjem ut i ei me er klønete når ei prata med folk ei ikkje kjenne osv.... drit i det, slutt å syt, å begynd heller å gjer noke med det!!! Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 da bør du tenke på å gå til psykolog.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå