Gå til innhold

sidewindercomputers.com mange som har handlet der?

Anbefalte innlegg

Sitter å vurderer å bestille meg vannkjøling fra sidewindercomputers.com nå, er det trygt? er det mange her som har handlet der tidligere?

hvordan blir det gjort med fortolling av pakken? og hvor mye i frakt burde jeg forvente? spesielt lang leveringstid?

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sidewinder fungerte helt greit for meg da jeg handlet der iallfall.

Frakt er litt avhengig av hva du bestiller, men såvidt jeg husker kan du få et estimat på sidene når du velger hvilket land du skal sende til. Jeg bestilte forøvrig pumpe, noen vannblokker, slange og litt annet stæsj, og frakten for det lå på rundt $40, eller ca 220 kr med dagens kurs.

Fortolling tar som regel fraktselskapet seg av, så får du regning i posten et par uker etterpå. Leveringstid er avhengig av hvilken fraktmetode du velger, men det jeg bestilte fikk jeg i løpet av en ukes tid.

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

De går for å være et pålitelig selskap.

Fortolling er avhengig av fraktmetode. UPS, DHL, FedEx eller lignende fraktselskap får du regning på mva i etterkant. Hvis det sendes med USPS så håndteres det av posten i norge, og du må betale mva ved uthenting av pakken. Ved bruk av USPS så er alle gebyrer for fortolling regnet inn i fraktprisen, så du blir kun avkrevd 25% MVA av selve verdien av innholdet i pakken, men ved bruk av andre fraktselskaper vil regningen i tillegg ha gebyrer for fortollingen.

Leveringstiden skal ikke være så veldig lang, verden er jo "liten" for tiden. Min erfaring er at det ofte går kortere tid å få varene fra amerikanske nettbutikker enn det tar fra de gjennomsnittlige norske, rett og slett fordi de ikke bruker ukesvis på å sende ut varene. Men velger man noe slags billig frakt med båt så tar det jo naturligvis sykt lang tid. Med flyfrakt har man ofte pakken i løpet av en uke, gjerne så lite som 3-4 dager.

Lenke til kommentar

Ok, lurer på om jeg skal kjøpe komplett vannkjølings sett derifra... ser jo ut som at det skal bli ganske billig. Tenkte jeg skulle bestille litt high end utstyr. Er det kun mva. som må betales? ingen fler avgifter som kommer med? Portoen blir ikke så fryktelig når man tenker på at det også koster en hundrings for porto i norge også..

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
Ok, lurer på om jeg skal kjøpe komplett vannkjølings sett derifra... ser jo ut som at det skal bli ganske billig. Tenkte jeg skulle bestille litt high end utstyr. Er det kun mva. som må betales? ingen fler avgifter som kommer med? Portoen blir ikke så fryktelig når man tenker på at det også koster en hundrings for porto i norge også..

Er stort sett bare MVA som må betales på de fleste varer man som privatperson har lyst til å ta inn til norge. Det at man kaller det "toll" eller "fortolling" er egentlig bare upresist språkbruk. Er noen få ting, som matvarer og motorkjøretøy, som har andre avgifter i tillegg til bare mva.

Lenke til kommentar
Ok, takk for avklaringen !

Så du har postet innlegg på flere plasser ang vannkjøling, har du spesielt god greie på dette? kunne du ha hjulpet meg fram til et oppsett?

Har bare satt meg nok inn i det til å kunne bruke det, er ikke noen ekspert på feltet. :)

Les litt på vannkjølings forumet til XtremeSystems linky, der står vel det meste man skulle trenge å vite pluss litt til. Ellers kan du jo se litt på de ferdige settene på http://www.sidewindercomputers.com/ og http://www.petrastechshop.com/ for å få en viss pekepinn på hva som trengs av ulike deler for å få til et komplett sett.

Til slutt, så må du være forberedt på at det er en del mer styr med vannkjøling enn bare å sette sammen en PC. Blir gjerne en del mekking for å få ting til å passe, man må tenke på vannkjølingen når man skal flytte rundt på utstyret osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...