Gå til innhold

Problemer med strøm til GTX 8800

tormi

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Storfornøyd kom jeg hjem med dette kortet XFX GTX 8800 og gledet meg til å skubbe ut gamlekortet fra PC.

Jeg har dette hovedkortet og denne strømforsyningen.

Åpner opp, blåser vekk støv og mugg, flytter litt på disker for å få plass til gromkortet og SÅÅÅ. En del stygge ord flyr ut av min munn når jeg ser at PSU'en min blant sata strøm og vanlig ide strøm kun har -1- 6 pins skjermkort strøm kabel.

Så blar jeg ned i boksen og ser en tegning som viser at ALT annet enn 2 separate 6 pins kabler fra PSU til kort = "bad connection". Ringer noen kamerater som mener jeg klarer meg fint med en overgang fra IDE strøm til 6 pin.

Og om ikke dette var nok så har alt dette skjedd 15 minutter etter at datakjeden her i lokalområdet har stengt.

Kan noen hjelpe meg med tips eller råd? Frykter at jeg må bytte ut PSU hovedkort og hele fukkings pakken.

All hjelp mottas med takk!

Endret av tormi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp en 2 x molex -> 6-pin PCIe strømkabel. De fleste databutikker har de. Koster hele 88 kroner da, hehe.

Hmm.. Ser komplett og datakjeden bare har 1x molex. Føkk... Men det holder vel det da, får bare roe ned en av diskene noe jeg sannsynligvis må gjøre uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...