Gå til innhold

Valg av Mus & Tastatur for Spill-pc

Anbefalte innlegg

Skal bestille ny spill pc snart og trenger da ny mus og nytt tastatur. Sitter og vurderer om jeg burde velge Logitech G9 eller Saitek Cyborg Gaming Mouse og Logitech G15 V.2 eller Saitek Cyborg Gaming Keyboard. Tenkte meg selv følgende kombinasjon- Logitech G9 og Cyborg Tastaturet fordi det ser ut som om Komplett ikke får inn den nye G15 før om en stund; vel.. da dukker det samtidig opp noen spørsmål til dere her på forumet ;) :

-Ville det vært best med tanke på kompitabilitet å velge mus/tastatur av samme merke?

-Har selv ikke fått øye på noen Reviews av Cyborg Tastaturet og Musa hittil, har dere? :p og vil de kunne konkurrere mot G15 V.2 mht kvalitet osv. og G9?

Og så et par spørsmål til selveste Logitech G9:

-Er den ekkel å holde i pga størrelsen, eller kreves det bare litt tilvenning?

-Coveret kan byttes har jeg hørt, kan det ved hyppig bruk av denne funksjonen oppstå slark?

Takker for svar (eventuelt andre forslag)

Edit: glemte en ting :whistle:

Endret av xtreme22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, da satser jeg på Logitech G9 og Saitek Cyborg Keyboard, sålenge dere

ikke har noe spesielt å nevne derimot :) Bestiller som sagt hele pcn senere

(når nye 8800gts har kommet ut) så dere har fortsatt tid til å kommentere

dette.. evntl om G15.V2 er bedre enn Saitek Cyborg rett og slett :hmm:

Lenke til kommentar

Ville gått for Logitech G15v2, da v1 fikk såpass god kritikk.

G15v1 fikk vell generelt bedre kritikk enn Cyborg tastaturet?

Og det gir hvert fall et veldig godt utgangspunkt for G15v2.

Dessuten syntes jeg at driverne til Logitech er stabile og gode, mens alt jeg tidligere har hatt å gjøre med Saitek har vært heller dårlig. Dårlig byggekvalitet, vanskelig å finne drivere, og ellers beskjedene drivere.

Når det gjelder mus, så hadde jeg heller gått for Razer Lachesis. Koster litt mindre enn G9, og har en nye lasersensor, og generelt bedre spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
-Ville det vært best med tanke på kompitabilitet å velge mus/tastatur av samme merke?

Det har ikke noe å si. Det viktige når det gjelder kompatibilitet og stabilitet ligger i hvor gode drivere det er.

Der stiller nok Logitech bedre enn Saitek vil jeg tro. Som jeg nevnte så har jeg nokså dårlig erfaring med Saitek. Og bare upåklagelig erfaring med Logitech. Har selv et Logitech G15v1, og er stor fornøyd! :)

-Har selv ikke fått øye på noen Reviews av Cyborg Tastaturet og Musa hittil, har dere? :p og vil de kunne konkurrere mot G15 V.2 mht kvalitet osv. og G9?

Musa har jeg vell lest at skal være VELDIG dårlig. Tastaturet derimot har jeg ikke funnet en døyt om.

Og derfor ville jeg vell heller valgt G15v2 som hvert fall har noen gode anmeldelser :)

Og så et par spørsmål til selveste Logitech G9:

-Er den ekkel å holde i pga størrelsen, eller kreves det bare litt tilvenning?

Den skal visst være slik at enten passer den ganske bra, eller så passer den ikke i det hele tatt.

Veldig splittet mening her, så du burde kanskje kjenne på en først, så du ikke bommer helt her.

For den er veldig "spesielt" designet, og det passer nok ikke for alle. Den skal generelt være bedre for større hender enn små. (Razer Lachesis derimot skal være noe av det beste til mindre hender, men samtidig god for større hender)

-Coveret kan byttes har jeg hørt, kan det ved hyppig bruk av denne funksjonen oppstå slark?

Om du driver å drar dekslet av og på bare for "pure fun", så kan vell det oppstå. Om du bare bytter av og til så tviler jeg sterkt på det. Du vil uansett finne et deksel du liker best, og det vil vell sitte på stort sett på hele tiden uansett. Hvorfor bytte hele tiden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...