Gå til innhold

Fått feil lader fra dell

Anbefalte innlegg

Ladern til samboern ble ødelagt for en uke sia. Da ringte ho inn til dell å bestilte en ny en. Ho har en Inspiron 510m. I dag fikk ho en ny og på den nye ladern er 65W og output på 19,5V 3,34A, men den gamle var 90W 4,62A. Kan ho bruke den nye eller bør ho få en ny av dell?

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg _tror_ ikke denne maskinen drar såpass mye strøm at det faktisk er nødvendig med en 90w lader. Det er vel bare intel integrert grafikk på denne modellen? Tipper det går fint med 65w, men dere kan eventuelt teste litt ved å ta ut batteriet og kjøre maskinen så hardt som mulig. Kan som det sies over her muligens ta lengre tid å lade batteriet mens maskinen er i bruk, i forhold til en 90w lader. Til gjengjeld er kanskje den nye laderen litt mindre i volum (og blir kanskje ikke så varm?)?

Lenke til kommentar

Kan nok hende at det er litt overkill med med 90W da, siden det er en 3-4år gammel pc med integrert grafikkort. Stemmer at den er litt mindre ja.. Litt rart ho får en mindre lader av dell når detta er andre gangen ho må ha ny, sist fikk ho jo 90W som var det samme som orginalt.. men dell er dell;) Men da satser vi på at det går bra:) Takk for svar.

Lenke til kommentar

Hvis det er snakk om reklamasjon ville jeg krevd 90W, da denne er er et dyrere produkt.

KLart at man ikke MÅ ha 90W, men det er jo klart en fordel at batteriet kan lades selv om maskinene samtidig brukes hardt.

Og det er oftest feilaktig å tro at en 65W lader er kaldere enn 90W. Dette forteller hvor mye effekt laderen klarer gi ved behov. Med andre ord vil er 90W lader være kaldere enn 65W ved vanlig bruk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ladern til samboern ble ødelagt for en uke sia. Da ringte ho inn til dell å bestilte en ny en. Ho har en Inspiron 510m. I dag fikk ho en ny og på den nye ladern er 65W og output på 19,5V 3,34A, men den gamle var 90W 4,62A. Kan ho bruke den nye eller bør ho få en ny av dell?

Takker for svar.

Du må forlange ny. I verste fall kan den bli så varm at den "tar kvelden".

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Du må forlange ny. I verste fall kan den bli så varm at den "tar kvelden".

No er 65W spesifisert til alle maskiner som også kan bruke 90W, på min D820 (6 mnd gamal) så gir den beskjed om at det er ein 65W tilkobla og den vil ikkje lade seg opp like raskt som ein 90W. Om den ikkje hadde tålt det så trur eg nok at det hadde komme ei anna melding.

Var det ein 90W som var med og reklamasjonen gjekk på den så brude det ha vore ein 90W som kom tilbake også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...