TheNarsissist Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hei jeg må kansje får regulering.Ossen setter tannlegen regulering på?Får du narkos/bedøvelse? Hvor lenge må man ha det? Hva kan man ikke spise? Gidder noen og fortelle meg litt om det? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Litt forskjelølig fra reguleringstype til reguleringstype. Men hos meg så limte de fast ringen på bakjekselene, og deretter klosser rundt på de andre tennene. Det er gruelig smertefult de første dagene/ukene, men så går det bra Ikke spis harde/seige karameller, eller forsøk å gnage bein Man får ingen form for bedøvelse, å sette de på er i seg selv bare ubehagelig, smerten kommer andre eller tredje dagen Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Litt forskjelølig fra reguleringstype til reguleringstype. Men hos meg så limte de fast ringen på bakjekselene, og deretter klosser rundt på de andre tennene. Det er gruelig smertefult de første dagene/ukene, men så går det bra Ikke spis harde/seige karameller, eller forsøk å gnage bein Man får ingen form for bedøvelse, å sette de på er i seg selv bare ubehagelig, smerten kommer andre eller tredje dagen Ok takker Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg vil anbefale deg å være flink til å gjøre det tannlegen ber deg om (ha på strikker, bøyler whatever) jeg kortet ned reguleringstiden min med nesten ett halvt år på grunn av at jeg var superflink Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg vil anbefale deg å være flink til å gjøre det tannlegen ber deg om (ha på strikker, bøyler whatever) jeg kortet ned reguleringstiden min med nesten ett halvt år på grunn av at jeg var superflink Noen i klassen min som har reggis kunne velge farger på reggisen Lenke til kommentar
messo Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Sier som Snobjorn, gjør som tannlegen sier! Det kortet ned min tid med minst et halvt år. Drakk nesten ikke brus, ikke godteri osv. Tror ikke man tar skade av det uansett Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Oki Doki Lenke til kommentar
Kexxy er sexxy! Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 det jævligste er å ta avstøpning, kjennes ut som hu fyller munnen med tyggis inni sånn plast greier som ser ut som et gebiss. Du blir vandt med det etter en uke eller to Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 det jævligste er å ta avstøpning, kjennes ut som hu fyller munnen med tyggis inni sånn plast greier som ser ut som et gebiss. Du blir vandt med det etter en uke eller to Hva er det Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Først tar hun avstøp av tenna dine. Det smaker vanilje. Minuset med det er at du må puste rolig for å ikke brekke deg. Så skal du sette den på. Det er ikke noe vondt, hun fester reggisen i tenna med sement eller no sånt. Ikke no boring eller no. Reggis er kult. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 det jævligste er å ta avstøpning, kjennes ut som hu fyller munnen med tyggis inni sånn plast greier som ser ut som et gebiss. Du blir vandt med det etter en uke eller to Det er jo bare deilig? =D Lenke til kommentar
Ikke det? Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Deilig? Jeg synes det var så langt unna "deilig" man kommer jeg da.. Og vanilje? Synes det smakte gummi jeg.. Men men, er egentlig ikke så ille med reggis. Jeg synes heller ikke det gjorde nevnverdig vondt, faktisk litt morsom å kjenne at tennene flytter på seg! Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Avstøpinga var helt klart det verste. reguleringa blir man vant til, dog anbefales det ikke å få en fottball i kjefte. Lenke til kommentar
nettii Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 når du skal ha regulering so velg gjennomsiktige klosser!!! folk eg prata med kvar dag, merka ikkje før eit år etter at eg hadde streng. nesten umuligt å sjå det då Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg hadde sølvfargede klosser, folk kom og spurte meg om jeg hadde fått regulering ett halvt år etter at jeg hadde fått det Det jævligste vil jeg si er gnagesårene man får av spisse biter som stikker ut Lenke til kommentar
nettii Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Det jævligste vil jeg si er gnagesårene man får av spisse biter som stikker ut jamen dei setter du bere litt sånn "tyggis" inni munnen til det slutta å ver irritert Lenke til kommentar
Jon4s Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Vil si det er individuelt fra person til person over hvor vondt det gjør med regulering de første dagene etter at den er satt på. Jeg ble fortalt hvor vondt det skulle gjøre flere uker i forveien, men kan ikke si at jeg kjente en dritt. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Første gangen jeg satte ringene på jekslene var vondest for meg. De var altfor trange for selve tanna og ble kjørt ganske langt ned i tannkjøttet. Har på de fremdeles. Er det noen som veit om det gjør like vondt når man tar av ringene? Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Det absolutt verste med reguleringa er jo at dersom du skal ha den bare for å få plass til å få fram ei tann som ikke kommer fram av seg selv, så flytter aldri tennene seg tilbake dit de sto igjen.. Men ja: Avstøpninga er nest verst.. Reguleringa er ingenting å bry seg om, egentlig.. Den merker du ikke etter et par uker uansett.. Spis deg mett samme dag som du får den, før du drar til tannlegen: Det er ikke behagelig å spise den dagen, eller de neste to dagene.. (Var ikke det til meg, i hvert fall..) "Limet" de bruker er forresten vanlig tannfylling, ifølge kjeveortopeden jeg var hos. Lykke til! Og det er ingenting å grue seg til.. Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Det verste er å ha den gulltråden bak tennene hele tiden i ettertid.. for den skal være der så lenge. Så er det ille å måtte huske å ha på gommen hver eneste natt. Utrolig deilig, nesten bedre enn orgasme ass: Når dem tar av reguleringen og du kjenner med tunga over tennene!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå