Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp skal kansje ha regulering

TheNarsissist

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt forskjelølig fra reguleringstype til reguleringstype. Men hos meg så limte de fast ringen på bakjekselene, og deretter klosser rundt på de andre tennene. Det er gruelig smertefult de første dagene/ukene, men så går det bra :)

Ikke spis harde/seige karameller, eller forsøk å gnage bein ;)

Man får ingen form for bedøvelse, å sette de på er i seg selv bare ubehagelig, smerten kommer andre eller tredje dagen :)

Lenke til kommentar
Litt forskjelølig fra reguleringstype til reguleringstype. Men hos meg så limte de fast ringen på bakjekselene, og deretter klosser rundt på de andre tennene. Det er gruelig smertefult de første dagene/ukene, men så går det bra :)

Ikke spis harde/seige karameller, eller forsøk å gnage bein ;)

Man får ingen form for bedøvelse, å sette de på er i seg selv bare ubehagelig, smerten kommer andre eller tredje dagen :)

Ok takker
Lenke til kommentar

Vil si det er individuelt fra person til person over hvor vondt det gjør med regulering de første dagene etter at den er satt på. Jeg ble fortalt hvor vondt det skulle gjøre flere uker i forveien, men kan ikke si at jeg kjente en dritt.

Lenke til kommentar

Første gangen jeg satte ringene på jekslene var vondest for meg. De var altfor trange for selve tanna og ble kjørt ganske langt ned i tannkjøttet. Har på de fremdeles. Er det noen som veit om det gjør like vondt når man tar av ringene?

Lenke til kommentar

Det absolutt verste med reguleringa er jo at dersom du skal ha den bare for å få plass til å få fram ei tann som ikke kommer fram av seg selv, så flytter aldri tennene seg tilbake dit de sto igjen.. :realmad:

Men ja: Avstøpninga er nest verst.. Reguleringa er ingenting å bry seg om, egentlig.. Den merker du ikke etter et par uker uansett.. :)

Spis deg mett samme dag som du får den, før du drar til tannlegen: Det er ikke behagelig å spise den dagen, eller de neste to dagene.. (Var ikke det til meg, i hvert fall..)

"Limet" de bruker er forresten vanlig tannfylling, ifølge kjeveortopeden jeg var hos.

Lykke til! Og det er ingenting å grue seg til.. ;)

Lenke til kommentar

Det verste er å ha den gulltråden bak tennene hele tiden i ettertid.. for den skal være der så lenge.

Så er det ille å måtte huske å ha på gommen hver eneste natt.

Utrolig deilig, nesten bedre enn orgasme ass: Når dem tar av reguleringen og du kjenner med tunga over tennene!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...