Howard Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Oppdatert guide: CD-brenning CD-brenning er uhyre populært, men det er svært få som vet nøyaktig hvordan blanke plater kan fylles opp med 8-900 MB med data, eller 80 minutter med musikk. Vi forteller deg mer om CD-brenning. Les guiden her. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 greit å vite, fin gjennomgang, hva nero angår er det vel en fordel at brukere leser manualen Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 8-900 MB data? Det stod jo ikke noe om det jo Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 8-900 MB data? Det stod jo ikke noe om det jo En egen guide har vi om det: http://www.hardware.no/guider/overbrenn/index.html Lenke til kommentar
peach Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Tror ikke det stod noe om 80min musikk heller, men det er vel i grunnen helt likt som 74min.. eller? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Tror ikke det stod noe om 80min musikk heller, men det er vel i grunnen helt likt som 74min.. eller? Prinsippet blir det samme som om det er 650 eller 700 MB som skal brennes. Lenke til kommentar
OBServer Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Har ventet lenge på en guide til å brenne utrolige 80 min musikk på èn cd. Takk, takk Lenke til kommentar
opl75 Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Er det noen som vet hvor mye som kan presses inn på en 700 MB og en 800 MB plate? Er det brenneren eller platen som er begrensingen? Har klart å brenne 824MB på en smartbuy 800+ plate, men hvor går grensen? Har plextor 241040A. Lenke til kommentar
jan23 Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Står du skal innstallere programvaren som følger med brenneren. WinOnCd fulgte med SOny brenneren min da den var ny i januar 2000. Den verjonen (3.60.420) vil ikke innstalleres sammen med XP. Finner ikke oppgraderingsmulighet på nettet. Noen som har samme problemet? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Er det noen som vet hvor mye som kan presses inn på en 700 MB og en800 MB plate? Er det brenneren eller platen som er begrensingen? Har klart å brenne 824MB på en smartbuy 800+ plate, men hvor går grensen? Har plextor 241040A. Overbrenningskapasiteten på platene varierer ganske kraftig. Denne siden har en meget utfyllende liste over hvor langt man kan presse forskjellige CDer. Her kommer Fujifilm best ut av 80-minuttersplatene angående ekstra kapasitet. De fleste brennerene på markedet i dag (les: ikke alle) støtter overbrenning til omtrent 95 minutter (dette gjelder også Plextor), mens noen ytterst få støtter helt opp til 99 minutter. Dette krever selvsagt spesialplater. Lenke til kommentar
idander Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 I en slik guide hadde det kanskje vært positivt om man forklarte litt om fordeler og ulemper med forskjellige innstillinger. Hva med: ISO-level Format Relax ISO osv........ Sikkert en del som lurer på dette, husker i hvertfall selv at jeg satt en stund og søkte for å finne ut hva som var best i forskjellige tilfeller. mvh, Idar Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Interessant det med forskjellen på CD og CD-R Har lurt litt på det, visste i hvertfall at CD plater var "presset" liksom. DVD plater er jo presset dem også, så da kan vi glemme dual layer dvd-r Men det er kanskje ikke så mange år tid til Blue-ray DVD kommer 8) Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Er det noen som vet hvor mye som kan presses inn på en 700 MB og en800 MB plate? Er det brenneren eller platen som er begrensingen? Har klart å brenne 824MB på en smartbuy 800+ plate, men hvor går grensen? Har plextor 241040A. viss du har en nyere installasjon av Nero så kan du finne ut selv hvor mye platene dine takler. med en normal install av nero så kommer programmet Nero CD Speed med og det kan teste platene, bare start programmet, trykk på 'extra' menyen og velg 'overburning test' og sett inn en blank cd-r/rw. trykk start og vent... bare på f@en så testet jeg to merker her nå, en noname spindel, 100 stykk 80minutts cd-r med print fra komplett, med fabrikat 'prodisc' stoppet opp på 718Mb, mens en plate ifra Vivastar 50 80minutts cd-r spindel (hvit og blå toppside) med fabrikat 'Fornet International' stoppet på 724Mb. kjekt å vite når jeg vil skvise maks plass ut av platene Lenke til kommentar
ugv Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Greit nok dette her men hva med en guide for oss som har lyst til å brenne en film....og ikke bare mpg fomat eller hva må det vere for att dvdspilleren skal kunne spille den divx til ? og hvordan ...fins det en god guide på (forståelig) Norsk et sted ? Lenke til kommentar
lkp Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Du nevner at "DMA sjekker man om er aktivert på denne måten i Windows XP:....." Hvordan sjekker man dette i Windows 98? Lenke til kommentar
Jesperkatt Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Dette er jo en grei bruksanvisning, men jeg har også, som nevnt litt oppe i innleggene. hatt lyst til å brenne noe annet enn mp3 og / eller avi / mpg. Det er ikke helt enkelt å brenne en DVD film som inneholder BUP, VOB og IFO. Kan noen komme opp med en bruksanvisning her, eller må vi forske på egen hånd til vi har fått det til, for så å lage en egen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå