Cyclops Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Er på tide å oppgradere min 4år gamle PC. Har falt litt ut av hardware-jungelen for ganske lenge siden. Jeg lurer derfor på hva slags hovedkort jeg burde kjøpe. Slik jeg ser det... er valget mellom intel og nvidia sine chipset, siden jeg skal gå for en intel pentium prosessor. Hva er de store forskjellene? Har sett på følgende hovedkort: Hovedkort (nvidia chipset) Hovedkort (intel chipset) Et annet spørsmål er hva slags minne som passer hovedkortet. Er et fin tilbud på PC8500 ram hos komplett og tenkte jeg skulle gå for de, men om et hovedkort støtter PC6500... vil det da ta imot minne på PC8500? På forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
SuXz0r Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hallo! Skal du ha et av de hk der så burde du ta Asus Striker Extreme. De minnebrikkene du mener vil automatisk nedjusteres etter hvor høyt hk tillater. Så lenge de passer fysisk så vil hk alltid gjøre slik at minnebrikkene funker. (Sette ned hastighet) Asus P5k3 lønner seg ikke å kjøpe, da du må kjøpe DDR3 minnebrikker for at minnebrikkene skal funke. Billigste DDR3 minnebrikker koster nesten 1800,- Dermed er det mest lønnsomt å gå for Asus Striker Extreme både prismessig og ytelsesmessig DK/M Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå