Gå til innhold

Salg av brukt gaming-laptop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tror ikke at jeg trenger å bytte hovedkort og PSU! bare skjermkortet, prosessoren og legge til litt mere RAM!

Ut fra de opplysningene du har gitt må du nok bytte alt.

- HK er socket A, i og med at det er en gammel XP. Du får ikke nye/bedre prosessorer til den sokkelen.

- HK bruker AGP skjermkort - finnes å få tak i, men det blir gårsdagens ytelse til for høy pris.

- Minne er trolig DDR, så her er det faktisk mulig å oppgradere, men minnetypen er også forrige generasjon.

- Oppsettet har trolig en ikke særlig kraftig PSU, også med en standard som er forrige generasjon.

Kan tippe at PC-en er 4 - 5 år gammel. Erfaringsmessig er det eneste som kan være med videre fra mer enn 2,5 - 3 år gamle PC, selve kabinettet, mus og tastatur, harddisker og eventuell DVD-spiller. Resten kan man glemme (skrot for alle unntatt slike som undertegende, som bruker alle gamle delene til linuxservere eller annet rart. Har fremdeles 8-9 år gamle PC-er som er i bruk).

Ellers, er det spill du skal bruke maskinen til bør du minst velge ATI HD 3870 eller nVidia GF 8800GT skjermkort.

For å si det enkelt - får du solgt den bærbare for 5 - 6 000,- kr, spar opp en 4 - 5 000,- i tillegg, og du kan faktisk få til en brukbar maskin.

Lenke til kommentar
bare en brukbar en?? Jeg å faren min skal kanskje bytte, jeg gir han PC-en min og han oppgraderer den andre, så gjør ikke meg no om det koster litt mye :p

Ja en brukbar en, ikke øverste hylle, da må du legge i noe mer enn 10 000 kr (forutsatt at alt skal byttes). Er kabinettet på den gamle standard ATX, slik at det kan brukes, kommer du deg trolig unna med følgende.

* Ny PSU, regn 600

* HK, ca 800

* CPU, ca 1 200

* Minne, 2 GB ca 500

* Skjermkort, ca 1 600

* Windows Vista, ca 1 000

* Sum ca 5 700 + frakt

Dette er prissjiktet for helt greie deler, og som vil være klart bedre enn den bærbare.

Men er den gamle PC-en 4 - 5 år, vil du trolig også trenge en ny HD etterhvert og en ny skjerm, og da kommer ca 3 000 i tillegg. Jeg ville i alle fall ikke brukt en 4 - 5 år gammel skjerm til spilling, uten at det var en meget god skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...