Lentaro Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Har tenkt til å bruke den ganske den ganske mye! er ganske "hardcore" gamer! Spiller nesten hver kveld, og på dagen hvis ikke jeg er ute sammen med dama elr kompiser! Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Hvor mye penger vil du bruke på den? Lenke til kommentar
Lentaro Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 et par tusen vel... er ikke sikker på et fast beløp! får nok kanskje et par tusen til jul så kanskje fra 3-4000? å kanskje pappa legger inn litt for meg også! Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Du må bytte hovedkort, cpu, ram, skjermkort og antakeligvis PSU for å få noe bra ut av det der, og da er det like greit å bare bygge en ny maskin. Lenke til kommentar
Lentaro Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 tror ikke at jeg trenger å bytte hovedkort og PSU! bare skjermkortet, prosessoren og legge til litt mere RAM! Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 tror ikke at jeg trenger å bytte hovedkort og PSU! bare skjermkortet, prosessoren og legge til litt mere RAM! Ut fra de opplysningene du har gitt må du nok bytte alt. - HK er socket A, i og med at det er en gammel XP. Du får ikke nye/bedre prosessorer til den sokkelen. - HK bruker AGP skjermkort - finnes å få tak i, men det blir gårsdagens ytelse til for høy pris. - Minne er trolig DDR, så her er det faktisk mulig å oppgradere, men minnetypen er også forrige generasjon. - Oppsettet har trolig en ikke særlig kraftig PSU, også med en standard som er forrige generasjon. Kan tippe at PC-en er 4 - 5 år gammel. Erfaringsmessig er det eneste som kan være med videre fra mer enn 2,5 - 3 år gamle PC, selve kabinettet, mus og tastatur, harddisker og eventuell DVD-spiller. Resten kan man glemme (skrot for alle unntatt slike som undertegende, som bruker alle gamle delene til linuxservere eller annet rart. Har fremdeles 8-9 år gamle PC-er som er i bruk). Ellers, er det spill du skal bruke maskinen til bør du minst velge ATI HD 3870 eller nVidia GF 8800GT skjermkort. For å si det enkelt - får du solgt den bærbare for 5 - 6 000,- kr, spar opp en 4 - 5 000,- i tillegg, og du kan faktisk få til en brukbar maskin. Lenke til kommentar
Lentaro Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 bare en brukbar en?? Jeg å faren min skal kanskje bytte, jeg gir han PC-en min og han oppgraderer den andre, så gjør ikke meg no om det koster litt mye Lenke til kommentar
daruu Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Du kan jo kjøpe en sånn en: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=326294 Den skulle greie det meste av spill Eller så har du en litt billigere variant: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323787 Eller den aller billigste, som jeg mener er mest for penga( kjøp en gig ram til for 195 kr kr) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323786 Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 bare en brukbar en?? Jeg å faren min skal kanskje bytte, jeg gir han PC-en min og han oppgraderer den andre, så gjør ikke meg no om det koster litt mye Ja en brukbar en, ikke øverste hylle, da må du legge i noe mer enn 10 000 kr (forutsatt at alt skal byttes). Er kabinettet på den gamle standard ATX, slik at det kan brukes, kommer du deg trolig unna med følgende. * Ny PSU, regn 600 * HK, ca 800 * CPU, ca 1 200 * Minne, 2 GB ca 500 * Skjermkort, ca 1 600 * Windows Vista, ca 1 000 * Sum ca 5 700 + frakt Dette er prissjiktet for helt greie deler, og som vil være klart bedre enn den bærbare. Men er den gamle PC-en 4 - 5 år, vil du trolig også trenge en ny HD etterhvert og en ny skjerm, og da kommer ca 3 000 i tillegg. Jeg ville i alle fall ikke brukt en 4 - 5 år gammel skjerm til spilling, uten at det var en meget god skjerm. Lenke til kommentar
Lentaro Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 ok takk for all hjelpa må få diskutert litt med fatter'n angående hva vi skal gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå