Kagee Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Si at jeg har 5 mapper, Kildekode, Bilder, Tekst, Ressurser og Prosjekter. Jeg ønsker å ha all kildekode i Kildekode, alle bilder i Bilder, all tekst i Tekst og alle ressursene i Ressurser. I Prosjekter-mappen ønskler jeg å ha symbolske linker til undermapper av de 4 andre som tilhører gitte prosjekter. Eksempel: Prosjekter->Wikipedia inneholder symbolske lenker til: Bilder->Byer Bilder->Kirker Kildekode->DeadImagesBot Tekst->"Wikipedia, en huskeliste" Alle laget ved å bruke kommandoen "ln -s MÅL MAPPE" Alle disse mappene ligger på en egen partisjon. 1. Om jeg da reinstallerer operativsystemet, vil disse lenkene fortsatt fungere? 2. Om jeg mounter denne partisjonen på et annet sted, vil de fortsatt fungere? 3. Hvordan kan jeg fjerne "Lenke"-symbolet som automatisk dukker opp i Nautilus? Endret 7. desember 2007 av Kagee Lenke til kommentar
humbuq Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 1. Om jeg da reinstallerer operativsystemet, vil disse lenkene fortsatt fungere? Ser ingen grunn til at dette ikke skal fungere. 2. Om jeg mounter denne partisjonen på et annet sted, vil de fortsatt fungere? Nei. De vil nok fortsatt peke dit de alltid har gjort - bare at det ikke er noe der lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå