plakatmannen Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Jeg har satt opp en PC med Debian på nettverket. Den lokale ipeen er 192.168.0.105, og når jeg går inn på denne i nettleseren, får jeg opp "It works!", og alt ser ut til å fungere. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal logge inn på denne PCen via SSH. Jeg ønsker å øve meg på en lokal server da jeg lurer på å skaffe meg en dedikert/VPS snart. Har søkt litt, og funnet ut at det må bli noe sånt: "ssh [email protected]", men da får jeg "ssh: connect to host 192.168.0.105 port 22: Connection refused". Noen som vet hva jeg skal gjøre? Endret 8. desember 2007 av iHap Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Har du installert en SSH-server da? Lenke til kommentar
TheStian Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 apt-get install ssh Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Var sikker på at SSH var installert, noe det tydeligvis ikke var. Fungerer knirkefritt nå. Takk skal dere ha! Lenke til kommentar
nree Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Husk å sette [Løst] forran emnetittelen slik at man enkelt kan se at problemet er løst Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 hvordan gikk du frem for å sette severen på det lokale nettverket til å få "I't works!"? link? Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 hvordan gikk du frem for å sette severen på det lokale nettverket til å få "I't works!"? link? For å få det må du vel installere apache, bruk følgende kommado, apt-get install apache2 Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 hvordan gikk du frem for å sette severen på det lokale nettverket til å få "I't works!"? link? For å få det må du vel installere apache, bruk følgende kommado, apt-get install apache2 må man sette opp noen form for firewall/dummynet først? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå