Gå til innhold

Internettbrowser funker ikke

tuck2001

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en bærbar pc med Windows Vista. Den er koblet til internett trådløst, og det er ikke noe galt med internett-koblingen. Msn ol. funker, men problemet kommer når jeg prøver å bruke en web-browser. Hverken Internett Explorer eller Opera ser ut til å få noe kontakt med nettet. Når man skriver inn en side kommer bare feilmelding opp, på lik linje med når man ikke er koblet til nettet. Noen som kan skjønne hva det kan være?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror problemet kan ha oppstått etter at jeg innstallerte en for gammel versjon av DAEMON-Tools. PCen krasja, og gikk igjennom en reparerings-modus. Når jeg så startet pcen fikk ikke nettbrowserne kontakt med nettet. Jeg har avinnstallert DAEMON-Tools og fjernet alt så godt jeg greier, men internett funker fortsatt ikke. Noen som kan ha noen idé?:)

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har en bærbar pc med Windows Vista. Den er koblet til internett trådløst, og det er ikke noe galt med internett-koblingen. Msn ol. funker, men problemet kommer når jeg prøver å bruke en web-browser. Hverken Internett Explorer eller Opera ser ut til å få noe kontakt med nettet. Når man skriver inn en side kommer bare feilmelding opp, på lik linje med når man ikke er koblet til nettet. Noen som kan skjønne hva det kan være?

Takk for svar!

Bare for å søke litt info; hvordan fikk du lastet ned/installert Opera?

Internetten funket før på samme pc? Også...?

Start -> kjør -> cmd -> ping vg.no

Alle brannmurer av..?

Lenke til kommentar

Opera fikk jeg sendt over msn fra en annen pc, internetten funket før på samme pc, brannmuren er av og ping funker fett.. og msn og sånn funker jo. det må være noe som krasjer med internettbrowserne bare.. men greier ikke finne ut hva det kan være..

Lenke til kommentar
Opera fikk jeg sendt over msn fra en annen pc, internetten funket før på samme pc, brannmuren er av og ping funker fett.. og msn og sånn funker jo. det må være noe som krasjer med internettbrowserne bare.. men greier ikke finne ut hva det kan være..

Du har seff prøvd å restarte modem/ruter og ipconfig/release renew?

Ikke for å gjøre hån av deg, men jeg hadde selv problemer med applikasjoner før, pga et fordritent router-modem~

For meg høres det rart ut at daemon tools knærtet begge web browserne - aka pwna noe i registeret?

Nei, ikke vet jeg om det er noe mere avansert enn det jeg allerede har dratt opp.

Gå alltid på det basice og jobb deg oppover, så start med ting jeg har nevnt~

Eller ikke; ditt valg selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Men det er så rart, for problemet oppsto rett etter at jeg hadde prøvd å innstallere DAEMON-tools. PCen krasja fordi versjonen var for gammel, og så måtte maskinen gjennom en gjennopprettingsmodus for å fjerne den inkompatible drivern. Når pcen starta igjen da, funka ikke nettet.. men greier ikke finne noen spor igjen av daemon-tools. :no: Bruker samme trådløse nettverksrouter til andre pcer i huset, så tror ikke det er problemet.

Lenke til kommentar
Men det er så rart, for problemet oppsto rett etter at jeg hadde prøvd å innstallere DAEMON-tools. PCen krasja fordi versjonen var for gammel, og så måtte maskinen gjennom en gjennopprettingsmodus for å fjerne den inkompatible drivern. Når pcen starta igjen da, funka ikke nettet.. men greier ikke finne noen spor igjen av daemon-tools. :no: Bruker samme trådløse nettverksrouter til andre pcer i huset, så tror ikke det er problemet.

format c:

Husker ikke lengre hva slags tools jeg hadde for register recovery o.l, men det finnes der ute..

Bruker TuneUp selv, men den koster cash (;

Det finnes selvfølgelig alternative metoder, som du sikkert vet allerede, da.

Pirat kaja fikser det meste.

Disclaimer:

Bare nevner mulighetene - oppfordrer ingen til å bruke det (har blitt litt spionert på i det siste :w00t: )

Kommer nok noen ekspert her strax, så smør deg inn med tålmodighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...