Gå til innhold

Sette opp VPN-server

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen som kan gi meg noen tips om hvordan jeg setter opp en VPN-server?

Er til Windows XP, eller OS X.

Helst burde server-software ha et skikkelig GUI, og plass til minst 3-4 brukere samtidig.

Poenget er å få 4 stk på et lokalt nettverk via Internett. (Slik at man kan spille LAN-spill over internett)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går ikke med Hamachi, spillene støtter kun 192.xxx.xxx.xxx eller 10.xxx.xxx.xxx. Så der vil ikke programmet fungere. Vil bare få "unvalid IP-adress."

Windows VPN støtter vel ikke flere brukere pålogget samtidig?

jo, det skal da støtte det. men tror den gir 172.x.x.x ip. Noe som er vanlig i lokalnett

Lenke til kommentar

hamatci er et dårlig alternativ... skal du ha noe som fungerer prøv OpenVPN funker på alle oprativ system... guider osv. finner du på www.openvpn.net grafisk client til windows finner du på www.openvpn.se Setter du opp servern selv setter du selv begrensingene på antall brukere, ip og alt det der.

Lenke til kommentar
hamatci er et dårlig alternativ... skal du ha noe som fungerer prøv OpenVPN funker på alle oprativ system... guider osv. finner du på www.openvpn.net grafisk client til windows finner du på www.openvpn.se Setter du opp servern selv setter du selv begrensingene på antall brukere, ip og alt det der.

Syns det var litt vanskelig å komme i gang. Har du noen guider som er virkelig enkelt? Spesielt til den grafiske klienten til Windows. Fant nemlig ikke helt et grensesnitt. Måtte bruke teksteditor på innstillingene.

Lenke til kommentar

alt står på sidene du får en bedre løsning med openvpn men spørs om du gidder og sette deg in i det eller behovet da. hvis du bare skal bruke VPN til spill så kan du vel nesten bruke hamatchi.. skal vel støtte opptil 16stykk om jeg ikke husker feil

Lenke til kommentar
alt står på sidene du får en bedre løsning med openvpn men spørs om du gidder og sette deg in i det eller behovet da. hvis du bare skal bruke VPN til spill så kan du vel nesten bruke hamatchi.. skal vel støtte opptil 16stykk om jeg ikke husker feil

Hamachi støttes ikke av spillene jeg skal bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...