DuffyKey Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Hei! Har to WDC Raptorer 74GB i RAID 0 på maskinen min. Har partisjonert slik at jeg har en stasjon for Windows og programmer, og en for spill. Merker oftere og oftere mye hakking i spill, uavhengig av hva slags spill det er. Plutselig fryser skjermen helt i et par sekunder, før den fortsetter som om ingenting hadde hendt. Dette skjer også i windows, plutselig stopper alt opp i et par sekunder, før det fortsetter igjen. Rimelig irriterende. Jeg har prøvd alle mulige "triks", installert windows på nytt, på XP og Vista, 32 og 64bit, defragmentering, scandisk/chkdsk, osv. Det som er litt spesielt er at den scanner C: helt fint, men ikke S:(spill). Der stopper den helt opp på samme punkt hver gang. Opplever også at diskene bråker veldig mye. Men siden jeg har diskene i raid så vet jeg enda ikke hvilken som lager de verste ulydene. Er klar over at raptorer bråker mer enn andre disker pga 10000rpm, men det her er ikke vanlig raptorstøy. Jeg vet ikke hva som er galt, men tror det kan ha noe med et skrivehode å gjøre. Noen som har noe peiling? Får jeg det dekket på garantien om jeg sender inn, eller må jeg "vente" til disken kneler helt? Edit: Kan legge til at temperaturen på CPU ligger på rundt 35grader idle, og aldri over 50 grader ved load. GPU er idle rundt 60, og load max litt over 70.. Endret 7. desember 2007 av DuffyKey Lenke til kommentar
mago Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Beginners Guides: Diagnosing Bad Hard Drives Kom over denne ferske artikkelen. kanskje finner du noen verktøy/tips Lenke til kommentar
DuffyKey Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Takk! Veldig bra artikkel. Sto at om man hører slik "tikking" som jeg har hørt over lengre periode, er det et klart tegn på at disken er på vei mot heden. Utrolig at jeg ikke har fått en skikkelig kræsj etter så lang tid. Var også flere andre av momentene deres som jeg kjente igjen, så da blir det vel å sende inn disken.. Tror jeg har vært uheldig med mine WD-disker, har hatt fire stykker, 3 av dem har dødd altfor tidlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå