Gå til innhold

bærbar pc til 8-10k, Acer Aspire 7720G ?

izipizi

Anbefalte innlegg

Trenger tips til valg av ny bærbar

Ønsker 17" skjerm, skal brukes til litt gaming men begrenset hittils ihvertfall til WoW/TBC. Gjerne med mulighet for litt mer krevende spill også, spiller gjerne crysis på egen bærbar :) Harddisk helst mer enn 160G. Har sett på Acer Aspire 7720G med Core 2 Duo T5250,2GB, 250GB,8600GT,Vista HP men er usikker, lite om denne på forumet. takknemlig for erfaringer/råd .

edit: titteljustering

Endret av izipizi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

You are in luck my friend :)

Vi kjøpte nettopp inn den bærbare maskinen på jobb denne uken, og jeg fikk æren av å installere nødvendige programmer.

Jeg testet med WoW, og den fikk ganske bra ytelse til å være bærbar. Rundt 40-60fps i byer og skog. Nagrand fikk lavest fps på rundt 20 på noen steder.

Andre 3D programmer kjører helt fint. (Vi skal bruke den til å vise 3D presentasjoner)

Skjermen er glossy, noe som er veldig vanligt på nye bærbare datamaskiner for tiden, og den ser veldig fin ut.

Veldig stille, hørte ikke noen merkbar viftelyd under spilling.

Håper det hjelper :)

Lenke til kommentar
You are in luck my friend :)

Vi kjøpte nettopp inn den bærbare maskinen på jobb denne uken, og jeg fikk æren av å installere nødvendige programmer.

Jeg testet med WoW, og den fikk ganske bra ytelse til å være bærbar. Rundt 40-60fps i byer og skog. Nagrand fikk lavest fps på rundt 20 på noen steder.

Andre 3D programmer kjører helt fint. (Vi skal bruke den til å vise 3D presentasjoner)

Skjermen er glossy, noe som er veldig vanligt på nye bærbare datamaskiner for tiden, og den ser veldig fin ut.

Veldig stille, hørte ikke noen merkbar viftelyd under spilling.

Håper det hjelper :)

Takk for svar!! :thumbup: Endelig litt respons på den maskinen. Er det skjermoppl 1440 x 900, virker det ok? Har fått tips i annen tråd om Dell Inspiron 1720 men den store forskjellen er det vel egenlig ikke i spec da. Siden mange er positive til Acer totalt sett, og det er litt "pepper" til Dell for leveringstider (jeg vil ha pakke før jul :D )ser det ut til at den Acer'n er et godt valg

Lenke til kommentar

Jeg leter etter nøyaktig det samme, og den acermaskinen du linka først så jo finfin ut den.

Følger med på denne trådens utvikling, om noen spennende maskiner skulle bli linket! :O

Forresten, hvis noen sitter med grunnleggende momskunnskaper angående elektronikkoverførsel til utlandet, så vær så snill å svar på denne tråden. :D

Endret av Knofle
Lenke til kommentar
1440x900 virket helt fint da vi brukte Word 2007, og fungerte utmerket i WoW. Skarp og fargerik skjerm. Kunne vært litt bedre kontrast, men glossy belegget over skjermen hjelper på det.

Glimrende.. da er det igrunnen bare to gjenstående faktorer (ja jeg bruker laang tid før jeg klarer å bestemme meg..)

1. Har lest på forumet at touch plata kan vere et problem ifht. størrelse, at en lett kommer borti og er til "bryderi" ifht skriving, er det no i dette?

2. En kar mente at tastene på Acer aspire kom såpass høyt opp at de faktisk satte litt merke i skjermen etterhvert...(?!) Er dette mulig??

Erfaringer, el hva sier du Ash?

Ellers prøver jeg nå å lese minst mulig om andre maskiner ellers blir det mange måneder før jeg endelig kan kjøpe no... :cool:

Lenke til kommentar
Vel, jeg hadde ikke problemer med touch plata, og kan ikke si noe om tastene er borti skjermen, men jeg skal se på den imorgen og sjekke om det stemmer ;)

Fant du utav det? btw, hadde vel egentlig bestemt meg for å bestille denne, men så er den ute fra sidene til MPX...

Spec passet meg egentlig best slik det var, finnes mange andre nesten like aspire maskiner dog. Hvor fikk dere bestilt den maskinen ?

Lenke til kommentar
Trenger tips til valg av ny bærbar

Ønsker 17" skjerm, skal brukes til litt gaming men begrenset hittils ihvertfall til WoW/TBC. Gjerne med mulighet for litt mer krevende spill også, spiller gjerne crysis på egen bærbar :) Harddisk helst mer enn 160G. Har sett på Acer Aspire 7720G med Core 2 Duo T5250,2GB, 250GB,8600GT,Vista HP men er usikker, lite om denne på forumet. takknemlig for erfaringer/råd .

edit: titteljustering

Har kjøpt denne maskinen gjennom jobben og har brukt den et par dager.

Det negative med denne er etter min mening:

Plassering av tastatur - det er alt for stor avstand fra ytterkant til tastene - en må nesten legge armen inn

over PC-en for å nå frem. Uvanlig plassering av taster som pgdn,pgup,end,ins osv..fra det jeg er vant til.

Touch plata er veldig ufølsom - ekkel å jobbe med.

Glossy skjerm - det er vel smak og behag, men det er vanskelig å jobbe i dagslys med så mye refleks.

Har ikke klart å få installert linux på den ennå - det feiler under installasjon av linux mint - det er faktisk første pc jeg opplever det på - acpi error 40 er alt jeg sitter igjen med....

Positivt:

Stille

God ytelse

Endret av datafeilen
Lenke til kommentar
Har kjøpt denne maskinen gjennom jobben og har brukt den et par dager.

Det negative med denne er etter min mening:

Plassering av tastatur - det er alt for stor avstand fra ytterkant til tastene - en må nesten legge armen inn

over PC-en for å nå frem. Uvanlig plassering av taster som pgdn,pgup,end,ins osv..fra det jeg er vant til.

Touch plata er veldig ufølsom - ekkel å jobbe med.

Glossy skjerm - det er vel smak og behag, men det er vanskelig å jobbe i dagslys med så mye refleks.

Har ikke klart å få installert linux på den ennå - det feiler under installasjon av linux mint - det er faktisk første pc jeg opplever det på - acpi error 40 er alt jeg sitter igjen med....

Positivt:

Stille

God ytelse

At den er stille er absolutt pluss, kommer til å være litt familiebruk og det er greitt om ikke vifta blåser hele tiden.. God ytelse (hva det nå innebærer?) er uansett pluss, men dersom tastaturet er plassert slik at en får "hotspot" rett mot håndleddet er det definitivt ugreitt. Er det noen som kan gi et tips på en optimal 17 tommer til rundt 8-9000 med ca. spec som nevnt i trådstart? (og som kan leveres relativt raskt ?) Nå begynner jeg å bli desperat etter ny laptop... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...