Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av Hovedkort, CPU, RAM, og Skjermkort til kraftig gamer-PC

Anbefalte innlegg

Håper det er noen som kan hjelpe meg litt her.

Jeg ønsker å oppgradere PC-en til jul og målet er å kunne spille de nyeste spillene som f.eks Crysis med komfortabel framerate og fin grafikk. Jeg trenger nytt hovedkort, skjermkort, CPU, og RAM, men jeg trenger anbefalinger på hva jeg skal kjøpe. Budsjettet er på ca 4000-4500 kr.

Jeg har kommet frem til at jeg vil ha Geforce 8800, men er litt usikker på hva jeg trenger av GT/GTS, 320MB/640MB osv.

Når det gjelder hovedkort, CPU, og RAM så er jeg ganske clueless.

- Trenger ikke noe ekstremt hovedkort.. bare at det støtter det som trengs, har integrert lyd og er av akseptabel kvalitet.

- Skjermen jeg har støtter kun opp til 1280x1024 så det er det jeg bruker i spill også, hvis det har noen betydning for hvor kraftig skjermkort jeg trenger.

- Jeg ønsker å unngå for mye støy fra PC-en.

- Har Windows Vista 32-bit.

Det jeg har fra før som skal beholdes:

Harddisk - Samsung P120S 250GB SATA2

Strømforsyning - NorthQ 4001BU 400W, 120mm vifte, 12-17 dBA, PCI-E, 20/24 pin

DVD-brenner

Kabinettet (Cooler Master Cavalier 3)

Ikke sikker men tror det er en kabinettvifte også.

Vil strømforsyningen min holde eller må jeg ha ny?

Budsjett som sagt på 4000-4500 Kroner.

Endret av Anders_87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hiver ut et forslag til deg, så får du se hvordan du liker det.

8800GT er det kortet som gir klart mest ytelse for pengene. Ser dog det er dårlig med lagervare på både 8800GT og HD3870 (som også er et knallkort) nå, men dette kommer seg vel. Du sier også at skjermen din kun har 1280x1024 oppløsning, så hadde jeg vært deg ville jeg kanskje sett på et HD3850 som klarer seg utmerket på den oppløsningen.

Sapphire Radeon HD 3850 256 MB

1149,- på komplett.no (1-3 dager på lager)

1149,- på MPX.no (på lager)

1231,- på PCutstyr.no (på lager)

Intel Core 2 Duo E6750

1395,- på komplett.no (på lager)

1394,- på MPX.mo (på lager)

1385,- på PCutstyr.no (på lager)

Corsair TWIN2XP2048-6400C4

645,- på komplett.no (på lager)

619,- på PCutstyr.no (på lager)

Gigabyte GA-P35-DS4

1225,- på komplett.no (på lager)

1155,- på PCutstyr.no (på lager)

Strømforsyningen du har skal lett klare å drive dette, men dersom den begynner å dra på årene burde du kanskje se på å erstatte den. (Har hatt noen dårlige erfaringer med gamle strømforsyninger, som ikke leverer stabil strøm o.l.)

Dersom du vil ha et litt billigere hovedkort, er dette også er kurrant alternativ

Gigabyte GA-P35-DS3R

849,- på komplett.no (på lager)

795,- på PCutstyr.no (på lager)

Endret av el_salvad
Lenke til kommentar

De spilla som er i salg nå er ikke optimalisert for 4 kjerne, heller ikke annen software som "vanlige folk" bruker på PC-en. Det er vel gjort tester som viser at 6750 yter bedre i spill enn Q6600, så nå er en Q6600 dårlig "bang for bucks", (koster mer og gir dårligere ytelse) i spill...

Har ny AMD maskin i "ovnen", lar Phenom (4 kjerne) prosessoren vente, og tar en "medium" AM2 prosessor i begynnelsen til AM2+ hovedkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...