Gå til innhold

Ny PS3 modell etter jul?

LucarioX

Anbefalte innlegg

grunnen til at de fjernet støtte for ps2 spill var vel pga. at alle grein på nesa av høy pris..

og fjerne støtten for ps2 var vel enkleste måte og få ned prisen.

og nå som prisen har gått ned klager søren meg folk da også! hehe

Lavere pris=lavere kvalitet

Enkelt og greit :thumbup:

*stolt eier av 60Gb modell*

Man fikk ikke ned prisen av å fjerne PS2 støtten men man satte ned prisen.

For at kjøpere av 60 Gb modellen ikke skulle føle seg lurt måtte Sony ta vekk mer enn 2 USB porter og 20 Gb derfor tok de også vekk PS2 støtten.

Hvis du tror at PS2 støtten utgjorde noen reelle produksjonskostnader tar du nok feil men man måtte bare ta vekk noe mer for at den andre modellen prismessig skulle forsvares.

Hvorfor i all verden skulle det ikke bety lavere produksjonskostnader når de tar bort GS chippen? Det koster jo faktisk noe å lage. Du tar nok feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
grunnen til at de fjernet støtte for ps2 spill var vel pga. at alle grein på nesa av høy pris..

og fjerne støtten for ps2 var vel enkleste måte og få ned prisen.

og nå som prisen har gått ned klager søren meg folk da også! hehe

Lavere pris=lavere kvalitet

Enkelt og greit :thumbup:

*stolt eier av 60Gb modell*

Man fikk ikke ned prisen av å fjerne PS2 støtten men man satte ned prisen.

For at kjøpere av 60 Gb modellen ikke skulle føle seg lurt måtte Sony ta vekk mer enn 2 USB porter og 20 Gb derfor tok de også vekk PS2 støtten.

Hvis du tror at PS2 støtten utgjorde noen reelle produksjonskostnader tar du nok feil men man måtte bare ta vekk noe mer for at den andre modellen prismessig skulle forsvares.

Det er det dummeste jeg har hørt! Hadde ikke de manglene senket utgiftene hadde de aldri fjernet det. De driter vel en lang i oss som allerede har 60 GB, de vil bare kapre nye kunder.

Lenke til kommentar
Vanligvis er det slik at jo mindre noe er jo større overflate har det i forhold til volum og har dermed mye bedre passive kjøleegenskaper.

Ved en "forminskning" av et elektronisk produkt, er det som veldig ofte omtrent samme elektronikk, bare plassert mere effektivt på brettet. Dette fører til samme elektronikk på mindre plass, noe som definititvt ikke er gunstigere for passiv kjøling. Om dette er direkte overførbart til Slim sitt tillfellet skal jeg ikke kommentere siden jeg ikke har erfaringer med dette selv.

Jeg må få klarhet i en liten ting. Har Sony sluttet å produsere de to andre modellene (60 og 80 GB) eller er det Norge som ikke tar de inn?

60gb skal være ute av produksjon. 80gb selges vel fortsatt i USA og Asia, så er nok i produksjon.

Lenke til kommentar
Mtp at PlayTV er godt myntet på det europeiske markedet er det ikke urimelig å tro at det kanskje vil bli gitt ut en PS3 modell mer egnet for DVR (les en modell med 80+GB disk) når det nærmer seg release for PlayTV.

40GB blir i minste laget til DVR for en aktiv tv-titter.

Siden PlayTV er ventet mars, kan det godt hende det dukker opp en 80/100GB versjon med DS3 kontroller(e) rundt den tid

Dog. det er bare mine teorier.

Er vel mulig å skifte HDD selv, er vel ikke så mye poeng i en ny modell bare for PlayTV da?

Lenke til kommentar

Mange liker å slippe å tenke på dette når de kjøper konsoll. Om de liker å skru og fikse ting selv, kjøper de gjerne en pc (eller har det fra før) til dette formålet.

Er dog mulig at denne DVR-modulen (eller PVR-modul om du vil) har en egen hd innebygget for å gjøre det enda mere tilrettelagt de "skru-allergiske"

Lenke til kommentar

Foreløpig er det ikke muligheter for det gjennom ps store så vidt jeg har sett, men regner med at det blir en mulighet ja. Ikke ps3 spill da, i og med at de tar så mye plass, og det ville tatt LANG tid å laste det ned. Hvertfall lengre tid enn å ta bussen inn til byen, henta et eksemplar i butikken og kommet seg hjem igjen.

Lenke til kommentar

ERROR:

The requested URL could not be retrieved

--------------------------------------------------------------------------------

The following error was encountered:

Access Denied.

Access control configuration prevents your request from being allowed at this time.

StatoilHydro has blocked access to some sites because of security risk and unwanted network traffic

Information can be found here : intranet.statoil.no

StatoilHydro IT

Lenke til kommentar
dioX og Nimrad: Dette fikk jeg bekreftet at ikke var muligt av 2 ansatte på Expert.

Ja for det gjør det jo riktig.. Akkurat like riktig som om at du hadde spurt 10 gamlinger på sykehjemmet der du bor!

JA, man KAN spille PLAYSTATION 1 SPILL på Ps3 40 GB. Både i cd format, og de du kan laste ned via PSstore.

Må være noe galt fra din side Rasch. Linken funger fint her..

Står:

80GB PS3 confirmed for Europe at $500 The Round Peg - contributor

Published: 2 hours ago | News | PlayStation 3 Info Report

22

Pocket-lint - by Amy-Mae Elliott, 21 December 2007:

In what Pocket-lint can only assume is a public relations blunder, the Sony-backed "HD World" newsletter, designed to promote the Blu-ray format, has revealed a new model of PS3 for Europe

Og i kilden til nyheten finner jeg:

"In Western Europe by the end of 2008, "Understanding & Solutions" predicts average player prices (as opposed to entry level model pricing), for HD DVD and Blu-ray of $275 and $475 respectively, with the yet-to-be-launched European 80GB PS3 retailing at just over $500."

Currently on sale in the UK is the cut-price 40GB PlayStation 3, with no backwards compatibility and the 60GB version.

Pocket-lint had previously suggested that Sony would eventually phase out the 60GB model in the UK in favour of the larger 80GB version, but this has not been confirmed by Sony.

We got in touch with a Sony Europe spokesperson who stated: "The HD World newsletter is written by external sources, and the report quoted is from independent analysts. There is absolutely no 80GB version of the PS3 planned for Europe in 2008".

Kilde

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...