Gå til innhold

Ny PS3 modell etter jul?

LucarioX

Anbefalte innlegg

Så lenge man ikke får støtte for norske blue ray filmer eller PS2/PS1 spill kan man like gjerne holde seg til 40GB versjonen.

Hva mener du med Norske blu-ray filmer? Kan ikke den vanlige ps3( 40 0g 60gb) spille av Norske blu-ray filmer? Hva mente du egentlig?

Var vel myntet på den japanske 80gb versjonen som var linket til litt over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så lenge man ikke får støtte for norske blue ray filmer eller PS2/PS1 spill kan man like gjerne holde seg til 40GB versjonen.

Hva mener du med Norske blu-ray filmer? Kan ikke den vanlige ps3( 40 0g 60gb) spille av Norske blu-ray filmer? Hva mente du egentlig?

Var vel myntet på den japanske 80gb versjonen som var linket til litt over.

Okay, da missforstod jeg litt..

Lenke til kommentar
Mulig det, men Wii selger jo mye, mye mer. PS2 hadde vel ikke samme motstand? Kunne det ikke tenkes at Sony lanserer en ny modell for å dra opp salget litt? DS Lite og PSP Slim selger jo kjempe bra i forhold til sine litt større brødere.

ønsker ikke at dette skal bli en slagstråd så det er sagt. Det har vi jo fra før.

Det blir feil å sammenligne antall solgte konsoller når prisforskjellen er så stor, selv mener jeg at total omsetning på konsollen og ekstrautstyr gir en bedre pekepinn.

Tror nok at PS3 kommer i en bedre utgave neste år men også dyrere og jeg tror ikke 40 Gb utgaven går bort men at de vil beholde 2 modeller for å ha en billigmodell å kjøre kampanje med neste jul....

Lenke til kommentar
Kanskje de gir ut en ny PS2 modell? Slik at de kan beholde både PS2 og PS3 på markedet?

Mulig det er derfor PS3 ikke har PS2 støtte? Mener å ha lest noe om dette et sted.

Tror isåfall det vil være en feil strategi, PS2 og PS3 har ikke den samme kundegruppen uansett for nye konsoller. De risikerer også å selge PS2 på bekostning av PS3.

Uansett hva Sony tenker blir det ikke mange som kommer til å sitte med både PS2 og PS3.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar

grunnen til at de fjernet støtte for ps2 spill var vel pga. at alle grein på nesa av høy pris..

og fjerne støtten for ps2 var vel enkleste måte og få ned prisen.

og nå som prisen har gått ned klager søren meg folk da også! hehe

Lavere pris=lavere kvalitet

Enkelt og greit :thumbup:

*stolt eier av 60Gb modell*

Lenke til kommentar
grunnen til at de fjernet støtte for ps2 spill var vel pga. at alle grein på nesa av høy pris..

og fjerne støtten for ps2 var vel enkleste måte og få ned prisen.

og nå som prisen har gått ned klager søren meg folk da også! hehe

Lavere pris=lavere kvalitet

Enkelt og greit :thumbup:

*stolt eier av 60Gb modell*

Man fikk ikke ned prisen av å fjerne PS2 støtten men man satte ned prisen.

For at kjøpere av 60 Gb modellen ikke skulle føle seg lurt måtte Sony ta vekk mer enn 2 USB porter og 20 Gb derfor tok de også vekk PS2 støtten.

Hvis du tror at PS2 støtten utgjorde noen reelle produksjonskostnader tar du nok feil men man måtte bare ta vekk noe mer for at den andre modellen prismessig skulle forsvares.

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

slenger inn ett spm her, noen som vet om jeg får med Dual Shock 3, (den som rister)

hvis jeg kjøper en 40Gb PS3 etter jul?

en ting til følger det med HDMI kabel?

Lenke til kommentar

Mtp at PlayTV er godt myntet på det europeiske markedet er det ikke urimelig å tro at det kanskje vil bli gitt ut en PS3 modell mer egnet for DVR (les en modell med 80+GB disk) når det nærmer seg release for PlayTV.

40GB blir i minste laget til DVR for en aktiv tv-titter.

Siden PlayTV er ventet mars, kan det godt hende det dukker opp en 80/100GB versjon med DS3 kontroller(e) rundt den tid

Dog. det er bare mine teorier.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Tror det du har hørt av en kompis bare er tull. Enhver konsoll skal kunne stå på kontinuelig.

Nope. Hadde ps2 slim, og spilte gta sa en dag elns. Til slutt stoppa spillet opp, og ps2'en var så varm at det kunne føles som den røyk.

dessverre, PS2 orginal er nok bedre, da den har vifte og et større og mer solid kabinett.

Lenke til kommentar
Nope. Hadde ps2 slim, og spilte gta sa en dag elns. Til slutt stoppa spillet opp, og ps2'en var så varm at det kunne føles som den røyk.

dessverre, PS2 orginal er nok bedre, da den har vifte og et større og mer solid kabinett.

Forstår jeg det riktig nå at du konkluderer med at alle PS2 slim blir for varme etter en stunds spilling fordi du har en kamerat som fikk ett eksemplar som blir overopphetet?

Har jeg forstått det riktig skal vel PS2 slim egentlig ha bedre kjøleegenskaper enn den ordinære PS2.

Edit:

Større og mer solid kabinett = dårligere kjøling!

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
I prinsippet: større kabinett -> bedre mulighet for luftgjennomstrømning -> bedre kjøling

Mulig du har rett, det spørs vel hvordan originalen var bygd, om hvor mye luft den bestod av.

Vanligvis er det slik at jo mindre noe er jo større overflate har det i forhold til volum og har dermed mye bedre passive kjøleegenskaper.

I tillegg består vel slim av nyere teknologi slik at varmeutviklingen på slim er vesentlig mindre enn originalen.

Oppsummert har nok ikke slimversjonen noe større problem en originalen med tanke på varme!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...