IntelAmdAti Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Noen som har Full-HD TV og en nyere konsoll? Er det slik at alle spill støtter Full-HD og virker greit i denne oppløsningen? Går spill tregere i Full-HD? Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) De aller fleste PS3-spill støtter bare 720p. Av 11 spill jeg har, er det to som støtter 1080p, Lair og Harry Potter. Endret 7. desember 2007 av Geofrank Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Spill går ivertfall ikke tregere i Full-HD Lenke til kommentar
daruu Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Du ser vel egentlig ikke forskjell heller (med mindre du har tv som er større enn 42") Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Du ser vel egentlig ikke forskjell heller (med mindre du har tv som er større enn 42") Kommer helt an på hvor nær man sitter den. Sitter man et stykke unna i en sofa må man gjerne opp i 42", men sitter man som meg klistret til TVen i en stol blir forskjellen mer åpenbar. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Så Full-HD TV har lite for seg til spill, mens HD-ready er stor forskjell? Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Så Full-HD TV har lite for seg til spill, mens HD-ready er stor forskjell? Overgangen fra SD til HD-ready er definitvt langt større. Men menyer, enkelte spill, en god del nedlastbare småspill og Blu-ray-filmer utnytter den ekstra oppløsningen i Full-HD. Hvor stor forskjellen er blir vel individuell, men jeg tipper folk flest ikke ville merket så veldig mye, med mindre det var på en stor TV. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Det er stor forskjell på 720p (HD ready) og komponent/scart ihvertfall Men jeg tror ihvertfall ikke at det er så stor forskjell mellom 720p og 1080p edit: var litt for sen Endret 7. desember 2007 av daruu Lenke til kommentar
vegavnil Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg har to 40" tver (en 1080i og en 1080p) og en 26" 720p tv, ser stor forskjell... Menyen er så mye finere Har solgt alle spillene jeg hadde med 1080p, men husker forskjellen, var rimelig stor forskjell... Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hvis det er sånn at valget ligger mellom en Full-HD og en HD-Ready tv så ville jeg valgt en Full-HD 100Hz tv. Den vil vare lengere Lenke til kommentar
tanngarden Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hvis det er sånn at valget ligger mellom en Full-HD og en HD-Ready tv så ville jeg valgt en Full-HD 100Hz tv. Den vil vare lengere jeg har da en pansonic 42 px70, den er da hd ready, ville jeg merket forskjell mot en tv i samme størrelse som var fullhd? , da tenker jeg mest på spill, men også se film, Blu-ray isåfall? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Det er stor forskjell på 720p (HD ready) og komponent/scart ihvertfall Nå blander du epler, pærer og bananer. 720p er en oppløsning, HD Ready er en rekke tekniske minstekrav til TV-er og projektorer, komponent er en signaltype som støtter opp til 1080p. Scart er ikke en signaltype i seg selv, men en kabelstandard som kan brukes til kompositt, s-video og RGB. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hvis det er sånn at valget ligger mellom en Full-HD og en HD-Ready tv så ville jeg valgt en Full-HD 100Hz tv. Den vil vare lengere jeg har da en pansonic 42 px70, den er da hd ready, ville jeg merket forskjell mot en tv i samme størrelse som var fullhd? , da tenker jeg mest på spill, men også se film, Blu-ray isåfall? Det kommer vel litt ann på hva du legger i "merket forksjell", du ville nok se at hjørner på hus i Cod 4 ser litt bedre ut, men det er veldig personlig om du ser forskjell eller ikke. Tenkte egentlig mest på at en Full-Hd tv vil vare litt flere år enn HD-ready, med engang Dvd er ute av bilde og enten HDvd og BD har vunnet evt. nedlasting vil du begynne å se at Full-Hd vil være bedre. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Det er stor forskjell på 720p (HD ready) og komponent/scart ihvertfall Nå blander du epler, pærer og bananer. 720p er en oppløsning, HD Ready er en rekke tekniske minstekrav til TV-er og projektorer, komponent er en signaltype som støtter opp til 1080p. Scart er ikke en signaltype i seg selv, men en kabelstandard som kan brukes til kompositt, s-video og RGB. Mye mulig at jeg surrer, men at en tv er HD ready er vel at det støtter minimum 720p(og 1080i)? Med scart så mener jeg jo alt som kan kobles inn i en scart kontakt, å de klarer vel ikke å gi bedre signaler enn HDMI/DVI uansett? Ble litt sånn halveis OT nå men Endret 7. desember 2007 av daruu Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg tror faktisk en vil kunne se forskjell på Full og Ready om man har et TV som har maks oppløsning på 1080p (FullHD), da endel av disse har dårlig oppskalering. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Trådstarter snakker om "nyere konsoll.." Siden vi er inne i Sony delen av forumet, så snakker vi vel PS3? Og da snakker vi Blu-ray. Vi kommer ikke utenom. Og da snakker vi definitivt god forskjell på 720p (HD Ready) og Full HD (1080p). Så selv om trådstarter kun nevner spill, så kan man ikke glemme vårt neste DVD format. Ville bli feil... Spill er det trådstarter snakker om - å kjøre de på 1080p skjerm gir ikke noe dårligere ytelse så langt jeg har merket. Ikke så mange med nativ 1080p oppløsning, men selv de med 720p blir oppskalert ganske nice av TV'n og ser bra ut. PS3'n er jo fin som multimedia maskin, se på bilder fra kamera osv.. og stor oppløsning er også veldig bra der. Om ett år vil denne diskusjonen ikke være her for da er det stort sett bare Full HD TV'er å få kjøpt. Se bare hvordan det flommer inn med Full HD TV'er på markedet nå. Så hvis man tenker pittelitt fremover... jeg tror svaret gir seg selv. Gå for Full HD så sant du skal opp i størrelse på over 37 tommer på TV'n din. Endret 7. desember 2007 av Dr.Peedee Lenke til kommentar
messo Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Var ikke klar over at PS3 spill hadde begrensninger på oppløsninger. Noen som har mer peiling på hvordan man finner ut om et spill kjører 1080p, FØR man kjøper det? Har en 42" 1080p hjemme, og JA - man ser forskjell på 1080 og 720 Med mindre man sitter litt langt unna skjermen, noe som ikke er tilfelle her hjemme. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Står bak på coveret, enten 720p (har ikke funnet spill med under det) 1080i og evt. 1080p Lenke til kommentar
Aafloey Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg hadde en 32" 720p og kjøpte meg nylig en 37" full hd, og jeg syns assasin's creed så mye bedre ut med full hd. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Står bak på coveret, enten 720p (har ikke funnet spill med under det) 1080i og evt. 1080p Det kan fint stå 1080p, men det er lett å lure seg på dette her da mange av spillet ikkje kjører 1080p native. COD4 f.eks blir oppskalert på både PS3 og Xbox 360. Faktisk kjører det ikkje 720p ein gang skal vi tro linken under her. Fleire spill som jukser litt. Endret 7. desember 2007 av Mala Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå