Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Forkjølelse over lengere tid.

dimetho

Anbefalte innlegg

Basicly har jeg vært "forkjølet" siden den 20. oktober, mer eller mindre. Startet med feber og skikkelig influensa, utrolig sår hals og tett nese. Den satt i kroppen i ei uke, før det var et par dager med noe som virket som "frisk" tilstand. Problemet var bare det at det aldri gikk over. Etter jeg er frisk i et par dager, kommer sårhet i halsen samt tett nese tilbake. Og slikt har det gått opp og ned til dagen i dag, fortsatt forkjølet.

Synes det hele egentlig er veldig merkelig, da et virus ikke skal sitte så lenge i kroppen. Har aldri skjedd før, og jeg spiser nogenlunde sunt, tar vitaminer, holder meg varm og hele pakken. Det gir bare ikke slipp på kroppen, og nå som det nesten har pågått i en og en halv måned, er jeg litt bekymret på det hele. Samt at de siste dagene har jeg hatt mild smerte i lungene ved dype innpust, dog det har gitt seg. Og nei, har ikke hatt noen form for feber what so ever siden oktober.

Er det noen som har erfaring med lignende lang forkjølelse?

Bestilte meg en time til legen for å være sikkert, but still.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Guest_teo_*
Basicly har jeg vært "forkjølet" siden den 20. oktober, mer eller mindre. Startet med feber og skikkelig influensa, utrolig sår hals og tett nese. Den satt i kroppen i ei uke, før det var et par dager med noe som virket som "frisk" tilstand. Problemet var bare det at det aldri gikk over. Etter jeg er frisk i et par dager, kommer sårhet i halsen samt tett nese tilbake. Og slikt har det gått opp og ned til dagen i dag, fortsatt forkjølet.

Synes det hele egentlig er veldig merkelig, da et virus ikke skal sitte så lenge i kroppen. Har aldri skjedd før, og jeg spiser nogenlunde sunt, tar vitaminer, holder meg varm og hele pakken. Det gir bare ikke slipp på kroppen, og nå som det nesten har pågått i en og en halv måned, er jeg litt bekymret på det hele. Samt at de siste dagene har jeg hatt mild smerte i lungene ved dype innpust, dog det har gitt seg. Og nei, har ikke hatt noen form for feber what so ever siden oktober.

Er det noen som har erfaring med lignende lang forkjølelse?

Bestilte meg en time til legen for å være sikkert, but still.

Jeg har vært forkjøla siden 7 oktober og er det fortsatt, samma greia. fber i oktober og ikke siden, var hos legen og fikk antibiotika. Det hjalp ikke i det hele tatt. Må vel ta meg en tur igjenn, blir litt bekymra selv jeg.

Fått noen smarte svar fra legen eller?

Lenke til kommentar
Jeg har vært forkjøla siden 7 oktober og er det fortsatt, samma greia. fber i oktober og ikke siden, var hos legen og fikk antibiotika. Det hjalp ikke i det hele tatt. Må vel ta meg en tur igjenn, blir litt bekymra selv jeg.

Kan det være noe du er allergisk mot hjemme som får deg til å få forkjølelsessymptomer? Ta deg en tur til til legen du, og prøv å få en god konsultasjon. Ikke gi deg med det første. La legen få så mye informasjon som mulig om din tilstand enten han spør om det eller ei. Kan ofte føre til et bedre resultat. :-)

Lenke til kommentar

Var hos legen i går etter jeg begynte å få feber. Tok endel prøver og slik, men han fant egentlig ikke ut hva som var galt. Har sterke smerter i halsen og feber så høyt som 40. Fikk apocillin fra legen (pencilin-kur), som jeg nå går på. Håper det virker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...