Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefaling av 6,5" høttalere til bil uten forsterker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
han tenker nok heller på dempematter slik som STP fra www.installbay.no f.eks :)

åj, de er jo dyrere med dem enn høyttalerene..500kr/m2.

Blir fort veldig dyrt for litt ekstra bass dette her..

Ja, demping koster noen kroner, men har mye å si for resultatet. Her er en guide.

Frode

Lenke til kommentar
han tenker nok heller på dempematter slik som STP fra www.installbay.no f.eks :)

åj, de er jo dyrere med dem enn høyttalerene..500kr/m2.

Blir fort veldig dyrt for litt ekstra bass dette her..

Ja, demping koster noen kroner, men har mye å si for resultatet. Her er en guide.

Frode

Det hadde sikkert gjort seg det, men tror det blir litt i overkant av hvor mye jeg vil legge i det..

Ble anbefalt av en fyr på avforum og prøve coaxiale høyttalere. ble litt nyskjrrig, så jeg kikket på noen, men de så ut til å samme tilkobling. så hva er egentlig forskjellen? Fant forøvrig bare 2-veis også..

Er det kanskje ikke verdt å bare gå for de fra Hertz til 1399,- ? Er sikkert vansklig for dere å vurdere, hehe.

Takk for all hjelp så langt :D

EDIT: Jeg er litt optimist, og har troen på at noe så enkelt som dette http://installbay.no/product_info.php?cPat...roducts_id=1094 kan gjøre susen.. eller er jeg litt på jordet? Jeg er ikke ute etter hifi, bare litt bedre bass.

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar

Spørs om ikke det blir 2 par av de fra Hertz m/diskan og filter til 1399,- Kanskje kjøpe et par først, og høre hvordan det blir..

Men hva er coaxial høyttalere? Ser jo ut som de også har vanlig tilkobling (Så for meg minijack/rca tilkobling).

Selv om ikke jeg skal isolere hele dørene som tyligvis er litt av en operasjon, så kan jeg vel kanskje prøve å isolere litt rundt selve høyttaleren og pute inn litt skumgummi for å få lyden inn i bilen..?

Lenke til kommentar

ville nok ikke brukt skumgummi da det trekker til seg vann, og VIPS så har du rust..

holder med ett sett.. trenger jo bare høytalere forran.. om det er komponentsett eller coax, så er det akkurat samme tilkobling ja.. + og - kabel :p

men med komponentsett kan du få diskanten høyere opp, enn med coax hvor diskanten sitter fast :)

Lenke til kommentar
ville nok ikke brukt skumgummi da det trekker til seg vann, og VIPS så har du rust..

holder med ett sett.. trenger jo bare høytalere forran.. om det er komponentsett eller coax, så er det akkurat samme tilkobling ja.. + og - kabel :p

men med komponentsett kan du få diskanten høyere opp, enn med coax hvor diskanten sitter fast :)

Så coax er det jeg kaller (som sikkert ikke er helt riktig) 2-veis. Flere høyttalere gir vel mere og bedre lyd..?

går det kanskje ann å brokoble slik at jeg f.eks. tar - fra venstre bak og + fra venstre foran i venstre høyttaler, og samme på høyre side. vil jeg da kanskje utnytte "forsterkeren" bedre?

Hvis ikke så frister det med 2 sett. Noen annen billigløsning jeg kan vurdere for å lydisolere høyttalerene da?

Lenke til kommentar

Så coax er det jeg kaller (som sikkert ikke er helt riktig) 2-veis. Flere høyttalere gir vel mere og bedre lyd..?

går det kanskje ann å brokoble slik at jeg f.eks. tar - fra venstre bak og + fra venstre foran i venstre høyttaler, og samme på høyre side. vil jeg da kanskje utnytte "forsterkeren" bedre?

Hvis ikke så frister det med 2 sett. Noen annen billigløsning jeg kan vurdere for å lydisolere høyttalerene da?

kan ikke brokoble innebygd forsterker i cd spiller nei.. dessverre :)

hva skal du med 2 sett? tenker du da høytalere forran og bak? isåfall er det totalt waste :p

kjøp deg et skikkelig komponentsett forran (6,5" + diskant + delefilter) så får du heller kjøre dette på cdspillern frem til du har råd til forsterker..

ang lyddemping, så KAN du kjøpe mindre pakker av STP Vibroplast.. trenger ikke så fryktelig mye for å dempe 2 dører :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde heller gått for 1 komponentsett i godt dempede dører enn 2 sett i originale dører. Kjøp dempemateriale for det som sett nummer 2 hadde kostet deg. Tror faktisk du hadde blitt overrasket hvis du beholdt de originale høyttalerene og dempet dørene skikkelig.

Frode

Lenke til kommentar
Jeg hadde heller gått for 1 komponentsett i godt dempede dører enn 2 sett i originale dører. Kjøp dempemateriale for det som sett nummer 2 hadde kostet deg. Tror faktisk du hadde blitt overrasket hvis du beholdt de originale høyttalerene og dempet dørene skikkelig.

Frode

Jeg kikket sånn kjappt på den guiden du viste meg i gårkveld, men der la de vel på tilsammen 3 lag med diverse saker å ting..

Men når jeg tenker meg om, så er det vel omtrent samme pris for demping som for høyttalere..

La oss si at jeg vil dempe dørene foran, skal jeg da prioritere det laget som festes på yttersiden av døren da?

Vil det ha mye effekt hvis jeg kun demper dørene foran da? vil vel fortsatt komme inn masse støy fra bakdørene..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...