crazyfrog Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hei, Tenkte litt på og bygge meg en HTPC utifra gamle deler som ligger og slenger. This is it !! AMD 2500XP Epox HK (usikker på modellnavn) 1 GB minne (2 brikker 512mb) 250 GB WD harddisk Tv kort (usikker på produsent, men virker helt greit) Hvordan vil disse delene fungere sammen ? Tenker mest og bruke dette til enkle ting som og ta opp fra TV, høre mp3, generelt bruke det som en mediasenter. Tenker litt på trådløst nett også for og få internett på. Skal brukes sammen med GNU/linux MYTHTV:) Lenke til kommentar
AMD-SUPER-64 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hei, Tenkte litt på og bygge meg en HTPC utifra gamle deler som ligger og slenger. This is it !! AMD 2500XP Epox HK (usikker på modellnavn) 1 GB minne (2 brikker 512mb) 250 GB WD harddisk Tv kort (usikker på produsent, men virker helt greit) Hvordan vil disse delene fungere sammen ? Tenker mest og bruke dette til enkle ting som og ta opp fra TV, høre mp3, generelt bruke det som en mediasenter. Tenker litt på trådløst nett også for og få internett på. Skal brukes sammen med GNU/linux MYTHTV:) mangler skjermkort Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Skjermkort trenger du sikkert i tillegg. Ellers vil det trolig fungere helt greit. Jeg har en HTPC/mediasenter med 2,6 Ghz P4, Radeon 9800 Pro, 1,5 GB minne. Jeg kjører faktisk XP og MediaPortal, men det er fordi jeg hadde lisensen. Og den klarer til og med å skalere opp video. Til musikk vil det fungere glimrende. Der fungerte til og med min gamle PII svært bra. Eneste som kan dra en del ved opptak fra TV, er om TV-kortet har software encoding. Da blir Xp 2500 muligens i svakeste laget. Med hardware encoding, null problemer. Lenke til kommentar
crazyfrog Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 takker for svar Glemte skjermkortet ja, har ett 9600XT kort liggende. Er jo ikke det hippeste akkurat Tv kortet er Tv @nywhere plus. Kjenner ikke til dette. Noen som har erfaring ? Hvor mye kan jeg skalere video til med dette systemet ?? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Tråden flyttes til Lyd og bilde > Hjemmekino > HTPC. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
crazyfrog Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 BUMP !! Trenger litt råd og vink ang tv @nywhere kortet Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Det går nok på et vis, men dersom TV-kortet er såkallt SW-enkoder basert (tror alle MSI sine analooge er det), så sliter CPU-en din.... Endret 23. januar 2008 av Spragleknas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå