Gå til innhold

p4 3,4ghz for dårlig for nye spill?

hansi705

Anbefalte innlegg

hei, har en datamasking med en pentium 4 3,4 ghz og tenkte jeg skulle kjøpe et kraftigere skjermkort til pcen, tenkte på et 8800 GT, men vil prosessoren holde til nye spill? Burde jeg bytte hovedkoret og prosessor til dual core istedet for skjermkort?

I så fall, noen forslag til hva slags cpu? helst ikke dyrere en 1500kr.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg vil tenke at prosesoren vil ikke kunne henge etter. Selfølgelig vil du få bedre ytelse, men du får flaskehals :S

Hvorfor ikke laste ned en demo av Crysis, og sjekke selv XD

Har faktisk lasta ned Crysis og prøvd, men jeg måtte ha på low for å kjøre spillet fint pga skjermkortet mitt radeon X1600xt. Noen flere som har noen mening om at jeg burde bytte hk og cpu? eller holder cpuen slik at jeg heller kan bruke pengene på nytt skjermkort?

Endret av hansi705
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
jeg vil tenke at prosesoren vil ikke kunne henge etter. Selfølgelig vil du få bedre ytelse, men du får flaskehals :S

Hvorfor ikke laste ned en demo av Crysis, og sjekke selv XD

Har faktisk lasta ned Crysis og prøvd, men jeg måtte ha på low for å kjøre spillet fint pga skjermkortet mitt radeon X1600xt. Noen flere som har noen mening om at jeg burde bytte hk og cpu? eller holder cpuen slik at jeg heller kan bruke pengene på nytt skjermkort?

jeg ville byttet hk, cpu og skjermkort, en P4 er i dag de dessverre ganske utdatert.

Lenke til kommentar

prisen på 2gb ram i dag er 500kr. latterlig.

da jeg begynte å oppgradere for 2 årsiden, lå det rundt 1500-2000kr, spørs hva en skulle ha.

Kansje dem setter opp rammen snart til 2000kr?

anyways kjøp skjermkortet, prøv ut til du kjenner det er på tide å bytte ut resten.

kjøp, selg, more fun, en ting om gangen. ikke kjøp hiper 580, nå har min røket, en får strøm av å ta hånda bak på maskinen så ryker de fort, og er 25-30 db.

Lenke til kommentar
prisen på 2gb ram i dag er 500kr. latterlig.

da jeg begynte å oppgradere for 2 årsiden, lå det rundt 1500-2000kr, spørs hva en skulle ha.

Kansje dem setter opp rammen snart til 2000kr?

anyways kjøp skjermkortet, prøv ut til du kjenner det er på tide å bytte ut resten.

kjøp, selg, more fun, en ting om gangen. ikke kjøp hiper 580, nå har min røket, en får strøm av å ta hånda bak på maskinen så ryker de fort, og er 25-30 db.

Hehe har faktisk en hiper 580 fra før av :D men tenkte meg at jeg kanskje skulle ta å bytte ut hk og prosessor for hket mitt støtter kun pentium 4, så jeg måtte ha byttet det ut før eller senere uansett.

er denne prosessoreren bra til prisen? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338082 også dette hket? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335498 og jeg har en gb med pc5300 ram 667mhz og tenkte og kjøpe en gb til, men er denne ram typen for dårlig i forhold til prosessoren?

Lenke til kommentar
Problemet er vel at de gamle P4 hovedkortene ikke har PCIe...

En oppgradering fra et gammel Socket 478 krever dessverre nytt hk, minne og skjermkort. No way around it ;)

Kan forøvrig anbefale å gjøre om den gamle P4'n til mediaserver :)

hehe :D jeg har et hovedkort med 775 socket og er ddr 2 ram pc 5300 jeg har, og det nye hovedkortet skulle støtte det også, men bare lurer på om ddr2 pc5300 ramm er for dårlig, eller vil det duge med 2 gb av den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...