Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke lagret harddisk instillingene i BIOS

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å få koblet til en IDE harddisk i pcen min. Jeg regner med at jeg har gjort det riktig siden jeg finner den i CMOS i bios. Men hver gang jeg starter maskinen på nytt må jeg igjen inn i bios for å finne den. Den blir autodetekta og jeg får beskjeden om å save og starte på nytt. Men den blir ikke lagra. Har noen noe idé om hva jeg kan gjøre? Jeg er ikke for flink med pc ting så forklar enkelt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm. litt vanskelig å forklare. Jeg kunne ikke finne disken min når jeg er i windows, så spurte jeg en om hvorfor, og han spurte om jeg hadde sjekka i bios om den var "aktivert" i der. Jeg gjorde som han sa og sjekka der hvor det står hva som er Primary IDE master og hva som er Primary IDE Slave osv. Så da sjekka jeg på primary ide master og der autodetekter den hardisken og jeg måtte save og restarte. Men når pcen min da restarta så har den ikke blitt lagra som master (eller slave for den saks skyld) og jeg er like langt. Den blir bare ikke lagra på den plassen. Og jeg har prøvd noen ganger nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...