haakond89 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Har et Foxconn P35A som jeg er veldig fornøyd med bortsett fra én ting! Problemet er at når jeg setter igang å lese fra cd-driven, eller andre ting som er koblet til IDE bus'en på kortet går allting helt fantastisk treigt.... CPU'en er lastet med ca. 60-70%, men i tillegg virker det som den generelle ytelsen på maskina er redusert. Dette gjør det foreksempel helt umulig å se DVD-er på maskina, og at det å installere spill tar forferdelig mye tid... Allikevel har jeg lest noe om at dette kan være forårsaket av IDE-driveren Foxconn hadde sendt med kortet. Har nå prøvd å laste ned de nyeste driverene, men ser ikke ut til å gjøre noen forskjell. Problemet så nemlig ikke ut til å være der da jeg installerte xp, uten at jeg skal si det sikkert, da jeg ikke hadde noen god måte å kontrollere det på.... Installasjonen av windows så ut til å gå i normalt tempo. Er det noen som har hatt liknende problem som kan gi meg noen tips? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Dersom IDE enheten kjøres i PIO mode istedet for DMA går vel ytelsen drastisk ned, og cpu bruk kraftig opp. Så jeg ville startet med å sjekke at DMA er aktivert på enheten. Tror Win XP kan finne på å deaktivere DMA dersom det oppstår et visst antall lesefeil på rad. Endret 7. desember 2007 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Og lesefeil kan komme av dårlig kabel. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg har ikke peiling på intel kort, men nforce sata driver er kjent for å sette PC-en i frysen om man kopierer store enkle filer. Dog går det veldig raskt, men det er jo greit å multitaske.Prøvd med standard driver fra MS ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå