Gå til innhold

Oppsett for to informasjonsskjermer

Anbefalte innlegg

Har fått i oppdrag av min arbeidsgiver å få til to informasjonsskjermer. Skjermene skal henges på vegg i to forskjellige rom og det skal vises ulik informasjon på skjermene. Det var planlagt å bruke PowerPoint presenentasjonsfiler, men det viser seg at jeg kun får åpnet presentasjonsfilene på en skjerm av gangen (oppsett på min private arbeidsstasjon m/2 skjermer).

Skisse:

post-146676-1197037555_thumb.jpg

Har følgende spørsmål:

• Er det muligheter slik skissen viser?
  • Finnes det en løsning for å vise PowerPoint på to skjermer?
  • Finnes det infoprogrammer til en slik løsning?
  • Hvordan er det å redigere fra arbeidsstasjonen? Må man inn på stasjonen til skjermer for å starte informasjonsfilene?

Det som også kan være utfordring ved redigering (fra maskin til skjermer), så står ikke maskin og skjermer i samme rom. Vanskelig å se hva du jobber med gjennom vegger. Er det noen som har en løsning eller bedre måter å gjøre dette på?

infotavler.bmp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan du kan ha 2 presentasjoner samtidig, men en ide er kansje å bruke powerpoint sammen med Open office sin presentasjonsviser. Du kan administrere Pc-en med å bruke Netop, som koster penger men da forsvinner ikke bildet fra skjermene når du redigere, som skjer når du bruker Remote Desktop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...