oyvinbso Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Kjøte i sommer en telefon med abonnement. Fikk dermed nesten 2000 i avslag på telefonen. Abonnementet var stusselig på pris, så gadd ikke bruke det, men var billigere å kjøpe med abo enn uten (samla pris). Mobilen har vært på service 3 ganger, de siste to med samme feil(klarer ikke lese simkortet). Denne feilen skjer fortsatt. Hva har jeg krav på når jeg hever kjøpet? Har jo egentlig betalt mer gjennom abonnementsavtalen, og de har fått penger fra Tele2. Regner med at det ikke er noe problem med å få sagt opp abonnementet, men har jeg krav på noe mer penger enn det? Altså hvis mobilen kosta 1000 og jeg har betalt 1000 til tele2 så langt i abonnement. Kan jeg kreve noe mer enn 1000 kr da? Hvis ikke kan jeg begynne å selge ødelagte mobiler for en billig penge (+ et billig abonnement) og beholde abonnementspengene når produktet blir ødelagt? Synes det i så fall åpner for misbruk.. Endret 7. desember 2007 av oyvinbso Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Du har krav på kansellering av evt gjenstående bindingstid, og på pengene du betalte til butikken igjen, ikke månedsavgift osv. Derimot kan du feks høre med butikken om du istedenfor å heve kjøpet kan kjøpe ny telefon til bindingspris tilsvarende de pengene du får igjen . Dette vil jo være en mer gunstig deal for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå