Ola92 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Hei, Datamaskinen min kortsluttet igår, og dersom jeg kobler til strømkontakten går strømmen igjen. Jeg har noen viktige filer på harddisken, og lurte på om det var mulig å få gjenoprettet de filene? (Jeg har også en fungerende bærbar datamaskin i tilfelle jeg kommer til å trenge det.) Takker for alle svar ! Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Du trenger i såfall en sak som konvertere fra harddisken til fex. usb som du kan plugge i laptoppen. (koster fra 200-400 kr) Ellers kan du koble den til en annen maskin .. Lenke til kommentar
titus Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Vil utffylle SM's svar litt. Du må skru ut harddisken av maskinen. Deretter kan du f.eks. bruke denne: Scythe kama connect Eller du kan kjøpe et eksternt harddiskkabinett. Da må du vite om du har en IDE eller SATA harddisk. Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Du trenger vel strengt tatt ikke å gjennopprette i ordets rette forstand. Om du får fikset PCen din, slik at strømmen ikke går (sikkert PSUen som er ødelagt) så ligger filene dine der fremdeles. Om du ikke gjør dette, så kan du gjøre som disse to over sier. Enten skru ut harddisken og koble den til en annen PC, eller bruke en overgang fra harddisken til din bærbare. Lenke til kommentar
kalg Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Deretter kan du f.eks. bruke denne:Scythe kama connect Dette var jo et genialt produkt da Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) om det ikke er skjedd noe galt med harddisken i seg selv så er det jo bare å skru den ut, og plassere den i en annen maskn for å hente ut dataene. En slik dings som linkes til over er nyttig dersom du vil enklere kunne koble til harddisken til maskiner som ikke er så lett å koble ting på med interne kabler. -Stigma Endret 7. desember 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Faren min har levert PCen til elkjøp, får håpe at de får fikset pcen uten å slette det som er lagret i harddisken. Tusen takk for alle svarene!!! Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Faren min har levert PCen til elkjøp, får håpe at de får fikset pcen uten å slette det som er lagret i harddisken. Tusen takk for alle svarene!!! Der skriver du vel under på at dem ikke tar hensyn til filer på disk. Så lenge du ikke har bedt om backup.. Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Elkjøp fikk fikset PCen Puten å fjerne noe fra harddisken . De bytta hovedkortet og skjermkortet og nå virker PCen. Tusen takk for alle svarene!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå