Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gjenoprette filer fra PC uten strøm

Anbefalte innlegg

Hei,

Datamaskinen min kortsluttet igår, og dersom jeg kobler til strømkontakten går strømmen igjen. Jeg har noen viktige filer på harddisken, og lurte på om det var mulig å få gjenoprettet de filene?

(Jeg har også en fungerende bærbar datamaskin i tilfelle jeg kommer til å trenge det.)

Takker for alle svar :thumbup: !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger vel strengt tatt ikke å gjennopprette i ordets rette forstand.

Om du får fikset PCen din, slik at strømmen ikke går (sikkert PSUen som er ødelagt) så ligger filene dine der fremdeles. Om du ikke gjør dette, så kan du gjøre som disse to over sier. Enten skru ut harddisken og koble den til en annen PC, eller bruke en overgang fra harddisken til din bærbare.

Lenke til kommentar

om det ikke er skjedd noe galt med harddisken i seg selv så er det jo bare å skru den ut, og plassere den i en annen maskn for å hente ut dataene. En slik dings som linkes til over er nyttig dersom du vil enklere kunne koble til harddisken til maskiner som ikke er så lett å koble ting på med interne kabler.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Faren min har levert PCen til elkjøp, får håpe at de får fikset pcen uten å slette det som er lagret i harddisken.

Tusen takk for alle svarene!!! :)

Der skriver du vel under på at dem ikke tar hensyn til filer på disk. Så lenge du ikke har bedt om backup..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...