evgeny Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) Hei. Jeg har en gridview som er bundet til arraylist. Jeg må få til paging men det fungerer ikke. Når jeg trykker på side 2 eller 3 osv så står den fortsatt på side 1. Slik ser definisjonen av gridview ut. <asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AutoGenerateColumns="False" OnPageIndexChanging = "GridView1_PageIndexChanging" OnSelectedIndexChanged="GridView1_SelectedIndexChanged" AllowPaging="True" CellPadding="4" ForeColor="#333333" GridLines="None"> Hva skal jeg skrive i GridView1_PageIndexChanging evenhandleren for å få paging til å fungere? Takk på forhånd Endret 7. desember 2007 av evgeny Lenke til kommentar
serverside Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hei. Jeg har en gridview som er bundet til arraylist. Jeg må få til paging men det fungerer ikke. Når jeg trykker på side 2 eller 3 osv så står den fortsatt på side 1. Slik ser definisjonen av gridview ut. <asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AutoGenerateColumns="False" OnPageIndexChanging = "GridView1_PageIndexChanging" OnSelectedIndexChanged="GridView1_SelectedIndexChanged" AllowPaging="True" CellPadding="4" ForeColor="#333333" GridLines="None"> Hva skal jeg skrive i GridView1_PageIndexChanging evenhandleren for å få paging til å fungere? Takk på forhånd Jeg tror denne artikkelen vil gi deg svaret: Paging av data fra SQL på 30 sekunder med SqlDataSource og DataGrid Hvis du binder dataene fra codebehind så må du huske å gjøre det kun hvis det ikke er en PostBack. protected void Page_Load(object sender, EventArgs e) { if (!Page.IsPostBack) { BindDataToMyGrid(); } } Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Hei. Jeg har en gridview som er bundet til arraylist. Jeg må få til paging men det fungerer ikke. Når jeg trykker på side 2 eller 3 osv så står den fortsatt på side 1. Slik ser definisjonen av gridview ut. <asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AutoGenerateColumns="False" OnPageIndexChanging = "GridView1_PageIndexChanging" OnSelectedIndexChanged="GridView1_SelectedIndexChanged" AllowPaging="True" CellPadding="4" ForeColor="#333333" GridLines="None"> Hva skal jeg skrive i GridView1_PageIndexChanging evenhandleren for å få paging til å fungere? Takk på forhånd Jeg tror denne artikkelen vil gi deg svaret: Paging av data fra SQL på 30 sekunder med SqlDataSource og DataGrid Hvis du binder dataene fra codebehind så må du huske å gjøre det kun hvis det ikke er en PostBack. protected void Page_Load(object sender, EventArgs e) { if (!Page.IsPostBack) { BindDataToMyGrid(); } } Men jeg bruker ikke sqldatasource, jeg bruker arraylist som jeg binder til gridview. Please help :-) Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Se! Det er ikke bare jeg som bruker Arraylist!! Så før noen andre sier det: System.Collections.Generics -> List<T> i stedet for Arraylist! Lenke til kommentar
serverside Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Men jeg bruker ikke sqldatasource, jeg bruker arraylist som jeg binder til gridview. Please help :-) Bare ta bort SqlDataSource og fjern DataSource attributten gra Gridview og bind dataene codebehind i stedet. protected void Page_Load(object sender, EventArgs e) { if (!Page.IsPostBack) { this.Gridview1.DataSource = arraylist; this.Gridview1.DataBind(); } } Artikkelen forklarer hvordan paging fungerer. Hvordan du binder dataene spiller ingen rolle. Fungerer likt uansett. Endret 11. desember 2007 av serverside Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Men jeg bruker ikke sqldatasource, jeg bruker arraylist som jeg binder til gridview. Please help :-) Bare ta bort SqlDataSource og fjern DataSource attributten gra Gridview og bind dataene codebehind i stedet. protected void Page_Load(object sender, EventArgs e) { if (!Page.IsPostBack) { this.Gridview1.DataSource = arraylist; this.Gridview1.DataBind(); } } Artikkelen forklarer hvordan paging fungerer. Hvordan du binder dataene spiller ingen rolle. Fungerer likt uansett. Tusen takk det funka. Måtte faktisk gjøre om den del siden jeg bruker gridview og ikke datagrid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå